PM7200 wegvallen van kanaal en vervorming ...

Gestart door qwenix, oktober 28, 2016, 01:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

qwenix

Dank je ... bijkomend is dat de relais pootjes niet meteen passen en dus voorzichtig opboren nodig is. (met de hand en een klokkemaker kruiskopschroevendraaiertje...... ) en dit is gevaarlijk als het een multilayer pcb is.......  Ik heb meteen even de vraag of de video te zien is .........

groet Sander

Cornelis1921


Citaat van: qwenix op januari 27, 2017, 22:08:51

Hierbij het plaatje: De zwarte originele eruit.  Van het finder relais passen de linkse 2 pootjes niet in de printplaat. De soldeergaten moeten iets geruimd worden en dan van de ongesoldeerde zijde. Van het Finder relais worden de 6 pootjes rechts de twee aan de linkse zijde (in verticale richting) weggeknipt.  De versterker speelt weer.. maar de echte test komt nog. Opvallend is de zeer lichte brom (koptelefoon) op een kanaal bij volle uitsturing. Deze brom klinkt naar trafo brom maar bij volle uitsturing wordt een brom licht meeversterkt..... voor mij reden om verder te gaan en dus over te stappen naar revisie ......

Hierbij de video.... https://www.facebook.com/sander.leunissen/videos/1831800710393998/
Ja Sander, de video is (goed) te zien, waarvoor dank. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Citaat van: qwenix op januari 30, 2017, 15:52:12
Dank je ... bijkomend is dat de relais pootjes niet meteen passen en dus voorzichtig opboren nodig is. (met de hand en een klokkemaker kruiskopschroevendraaiertje...... ) en dit is gevaarlijk als het een multilayer pcb is.......  Ik heb meteen even de vraag of de video te zien is .........

groet Sander

Ook goed te horen, overigens.  Klikken flink die relais.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

qwenix

Bedankt voor de check.... tja nu heb ik twee goedwerkende PM7200 ik denk dat ik ze allebei samen gebruik als 2 x klasse A mono blok....... HB

whitebug

Ik heb zojuist een account aangemaakt puut om de OP te bedanken!
Hier dezelfde issues, wegvallend kanaal en ruis.

Een middag schroeven en solderingen doorsolderen  staat de PM7200 nu warm te draaien, kijken oftie het blijft doen!

nogmaals dank, was al bang dat ik afscheid moest nemen van mijn dierbare, prachtig klinkende versterker!!

rjpvdh

Hallo Sander
Zag net eea op je facebook. Heb dezelfde problemen. Moet dus aan het werk en alle soldeerspots nalopen.
Hopelijk werkt het bij mij ook.
Groet,
Richard

qwenix

#52
Citaat van: whitebug op september 09, 2018, 19:58:13
Ik heb zojuist een account aangemaakt puut om de OP te bedanken!
Hier dezelfde issues, wegvallend kanaal en ruis.

Een middag schroeven en solderingen doorsolderen  staat de PM7200 nu warm te draaien, kijken oftie het blijft doen!

nogmaals dank, was al bang dat ik afscheid moest nemen van mijn dierbare, prachtig klinkende versterker!!

Lees het nu 8 maart 2019.  Ik had veel ellende met het ding maar alle storingen eruit kunnen halen. Met name de echt losbungelende voorversterker torren en bruin verkleurde printbanen baarde mij zorgen.

Slechte soldeerpunten kunnen ervoor zorgen dat torren letterlijk los in het PCB soldeergat komen te "hangen" ik heb het meegenaakt kon ze gewoon lostrekken van de PCB.  Mede door slecht kontakt ontstaat inbranding en hittevorming waardoor ook de verkleuring. Dus let ook daarop.

Veel reparaties starten met een goede loupelamp. Heel goed kijken of je ringetjes ziet op de soldeerpunten af en toe de componenten overstekpunten in de solderingen tokkelen verraadt ook of er haarlijntjes/scheurtjes in de soldering zitten.

En blijft de versterker het nu goed doen. ?
 

qwenix

Citaat van: rjpvdh op oktober 04, 2018, 18:37:50
Hallo Sander
Zag net eea op je facebook. Heb dezelfde problemen. Moet dus aan het werk en alle soldeerspots nalopen.
Hopelijk werkt het bij mij ook.
Groet,
Richard

8-3-2019 gelezen

Doorsolderen is een ding maar niet alles. Het is een actie om vooral bij intermitterende problemen niks over te slaan.
Echter als componenten kapot zijn helpt doorsolderen niks.  Ik had last van een slechte input PCB soldering op een de gemeenschappelijke min baan waardoor alle inputs het niet deden, 4 tot 8 torren in de voorversterker zaten compleet los op de PCB. en de LS relais waren aan gort. De volgende actie die een keer zal komen is alle Elna elcos eraf en vervangen door Panasonics Nichicons of Rubycon. en dan weer alles opnieuw doorsolderen.  Gelukkig ken ik wel wat van electronica en heb ik een weller WTCP magnastat soldeerbout station met diverse temperatuursoldeer punten met verschillende maten mocht het nodig zijn. En ook belangrijk oude tin eraf schoonmaken en nieuwe tin erop. Dus tinzuiger of desoldeerlitze gebruiken. Hoop werk maar dan heb je ook wat.  Succes en laat wat weten ...

Vinyl_Fuchs

Altijd leuk als mensen zelf iets kunnen repareren. Er zijn al genoeg mensen met 2 linker handen. Bovendien zonde om gelijk weg te doen. Chapeau.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

qwenix

Het komt neer op met respect bedoeld: onwetendheid; hetgeen nooit kwalijk te nemen is.