VERSLAG! M&G 2016 bij Bert5001

Gestart door Rob46, oktober 23, 2016, 16:11:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Vrijdag aanstaande, 28 oktober 2016, een M&G (Op de bank bij...) Bert5001. Verslag volgt.

Zep

Dat zal zeker interessant worden, wederom benieuwd naar het verslag  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Het was gisteren wederom een super leuke 'op de bank bij' M&G. Vanmiddag komt het verslag..... :yes:

bert50

[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Rob46

#4
Gisteren was het dan zover, een M&G bij Bert in Hellevoetsluis. Vanuit Amersfoort een aardig stukje tuffen, maar ontspannen zoals ik ben, op mijn gemakje met Radio 4 op de achtergrond aan :angel:, gisterenmorgen naar Bert afgereisd. Op zich een mooie route naar Hellevoetsluis, ik kom overigens niet vaak in die hoek. In de buurt van het Botlek gebied ging er dan ook een wereld voor mij open, links en rechts gigantische industrieën, en voorbij het Botlek gebied rijd je zo weer de rust in. Na iets meer dan een uurtje rijden, aangekomen bij Bert.

Ook hier voelde ik mij gelijk welkom, en de sfeer was naar mijn gevoel gelijk ok! Bert gaf mij een open en gemoedelijke indruk, fijn kerel! Eerst maar eens aan de appelgebak en een lekker kopje cappuccino :lol:. Uw Marantz forum recensent had hier überhaupt geen moeite mee  :-D. Ook met één der dochters en de vrouw des huizes vluchtig nog kennis gemaakt, want die gingen gelijk weer vort. De woning heeft een stenen vloer, verder is de woonkamer aardig gevuld, zo is er een behoorlijke kast links en rechts te vinden. In het midden ligt bovendien een vloerkleed, wat volgens mij onontbeerlijk is met een stenen vloer. Met een stoel rechts en links, en een bank in het midden, is er een goede luisterpositie gecreëerd. Het is mogelijk om in het midden op de bank te zitten, zo in de bekende driehoek zeg maar. Er is zelfs achter de bank nog ruimte, dus het geluid kan mooi de kamer in.

Voor mij dan de audio set van Bert. De fraaie Focals Sopra staan ongeveer 250 cm uit elkaar, ook is de afstand zo ongeveer naar de luisterpositie. Vanaf de achterwand is de afstand ongeveer een meter. Rondom staan de speakers vrij, dat is een pluspunt! Hun fraaie en moderne uitstraling doen het goed in het interieur, hoewel dit natuurlijk subjectief is. Mooi wit en zwart met het fraaie 'logo' op de voorzijde.  Allereerst is de tweeter compleet opnieuw ontworpen. Citaat van Focal: 'De nieuwe tweeter (uiteraard met een Beryllium conus) is compleet zwevend opgehangen en heeft een compleet eigen compartiment. Deze dempt weliswaar de reflecties, maar is wel open gehouden zodat de tweeter alle vrijheid heeft om zijn werk te doen: er is geen druk van achteren die de tweeter tegenhoudt. Focal noemt het IHL: Infinite Horn Loading. Deze technologie geeft volgens Focal een ongekende snelheid en lucht in de weergave' Ik ben benieuwd  :yes: Dat hier een mooi stuk techniek staat, straalt er vanaf! Met de mooie zwarte afgelakt in hoogglans stands onder deze luidsprekers is het af. De versterking is van een merk met een A type 600 (censuur door de schrijver  :-D). De streamer is de bekende Marantz NA11. Verder zag ik nog een mooie Moon Phono trap en een mooie draaitafel van VPI de Traveller met een Soundsmith The voice element . Vette luidsprekerkabels van Siltech, de LS770 zorgen voor de overdracht. Het geheel ziet er erg verzorgt uit.

Het tweede heerlijke bakje koffie staat alweer voor mijn neus en het is tijd om muziek te luisteren. Het is even wennen, ja dat is het. Ook hier weer een geheel ander geluid, wat logisch is natuurlijk. Ook mijn oren moeten wennen aan de akoestiek en de sound van deze set. Hoe klinkt de set? Ok, enkele woorden dan: transparant, goed middengebied en sprankelend hoog. Het hoog zit aan de top en moet ook niet meer worden, het laag is voldoende. Het is ook nu weer wonderbaarlijk wat voor een druk deze monitoren kunnen produceren. Waar laag is in de muziek, hoor je het laag, tot in detail, zoals het aanraken van de snaren van bijvoorbeeld de bas. Meer bas gaat overheersen en dan kan het zo maar een wollige boel worden. De set en de Focals vinden het fijn om met Jazz en Klassiek gevoed te worden, dan zijn ze helemaal in hun element!

Natuurlijk tussen de muziek door gepraat over onze gekke hobby, de muziek en wat er zoal verder nog eventueel aan de set van Bert gesleuteld zou kunnen worden. Volgens mij niet veel meer Bert. En dat ging zo door ook tijdens de lekkere bolletje met Old Amsterdam als beleg, erg lekker. Afgetopt met een glas melk en toen ging het gas er weer op.

In het tweede gedeelte van de middag ging de volumeknop van de A600 naar rechts. Pffffff, tja, ik moet het toch even kwijt, de controle en het niet inleveren van kwaliteit is toch wel hoorbaar. En de 30 watjes klasse A worden dan wel bijgestaan, maar wat een sound. De set zet een behoorlijk strak podium neer. Stereo imaging en focus, alsmede detaillering blijven ook bij hoge volumes gehandhaafd. De versterking is hier tip top in orde.

Vele cd's en uiteraard muziek van de harde schijf zijn de revue gepasseerd, helaas hadden we geen tijd voor vinyl, want ook hier was ik best wel nieuwsgierig naar. De cd's hebben we via een Pioneer cd speler gespeeld, deze diende als loopwerk en was met een mooie optical kabel (Audioquest volgens mij Bert?) aan de Marantz NA11 gekoppeld. Ook hier hoor je de kwaliteit van de Marantz, en dan met name de DAC. Erg verfijnd, zet een strak beeld neer en het ontbreekt niets aan detail. Een mooie combi! En ook hier moet ik eerlijkheidshalve zeggen, dat muziek van een cd, in combi met een fraaie DAC heel erg mooi klinkt, voor mij ook in deze setting een fractie strakker, iets meer rust lijkt het wel. Enfin, dat is mijn ervaring, subjectief natuurlijk. Muziek van Loreena McKennitth, Dante's Prayer bracht bij mij de tranen in de ogen. Ik geloof dat Bert dit niet heeft gezien, maar de set weet de emotie in de muziek over te brengen, en dat is zo mooi. Dat is voor mij het doel, beleving van de muziek in optima forma. Persoonlijk vind ik dit fijn om op deze wijze de muziek te kunnen beleven. Ik heb een drukke baan en ben iedere dag met mensen en hun Psyche bezig. Het is dan heerlijk om thuis op de momenten dat het kan de rust te pakken, ik doe dat graag met muziek en diens emotie(s).

En zo werd het al snel 17.00 uur en ik moest  nu echt weg de files in, richting de Keistad. De terug weg heeft mij wel wat meer tijd gekost trouwens HLP, maar het was het dubbel en dwars waard. Hier staat een top set te spelen met een eigenwijze klankkarakter. Mindere opnames worden genadeloos afgestraft en wil je eigenlijk ook niet meer horen. Niets wordt gecamoufleerd, de Focal luidsprekers laten je genadeloos met minder goede opnames kennis maken. Eerlijk, ja dat is het, een eerlijke set. Puur natuur, een set die je absoluut de emoties weet over te brengen. 

Zoals gezegd; Bert, een mooi mens, een mooie set, een goede match!

(foto van het WWW)

Cornelis1921

Boeiend verslag en lekker leesbaar verslag, Rob. :yes: :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Je hebt er weer echt werk van gemaakt Rob.
Mooi dat je zowel jouw indruk van de set als van diens baasje hebt weergegeven :yes:.

Brutus

Mooi verslag, leuk om te lezen, top!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20


joep

Mooi verslag en dat het bij Bert een hele ontdekkingstocht is weet ik uit ervaring.
Ben alleen erg nieuwsgierig naar zijn nieuwe boxen.

lo

Mooi, lekker leesbaar verslag van een meer dan mooie set!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vinyl_Fuchs

Mooi verslag en heel herkenbaar wat je schrijft.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Bert5001

#12
Rob je heb het mooi verwoord van een meer dan geslaagde dag ik vondt het reuze gezellig om jou te ontmoeten en heerlijk over muziek en ons favoriete merk Accuphase te praten.
Wij zijn erg in onze nopjes met de Focals had ik niet verwacht toen ik eigenlijk blind de Focals kocht maar ik verlang niet terug naar de Dynaudio's.
Wat mij ook verbaasde was de 19 jarige cd speler van Pioneer verbonden met ook een Audioquest diamond optische kabel oftewel een geweldige dac zit er toch in de Na11 .
Nogmaals het was wel heerlijk relaxte dag Rob [emoji106][emoji106][emoji106]
Pa Rob platen draaien doen wij de volgende keer zeker wel [emoji106][emoji3][emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.