VERSLAG! M&G 2016 bij Cornelis

Gestart door Rob46, oktober 22, 2016, 22:00:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Vandaag een M&G bij Cornelis in Leiden gehad. Ik zal morgen een kort verslagje op dit forum achterlaten.... :wink:

Zep

Aha.....mooi, ben benieuwd Rob  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jrm

Het was weer een geslaagde M&G bij Cor.

Bijkletsen
Koffie met gebak
Muziek luisteren
Bijkletsen
Muziek luisteren
Naar Plato
Visje eten
Naar Velvet
Aankoop beluisteren
Lekker eten
en alweer naatr huis met een tevreden gevoel..........
HB

Rob46

#3
En dan een kort verslagje van de M&G 2016 bij Cornelis.

Op de eerste plaats ging deze M&G natuurlijk om Cor. Het was inmiddels al weer meer dan een jaar geleden dat we elkaar 'live' hadden gezien en gesproken. Dit was overigens ook het geval betreffende de mede forumgenoten Marcel en Hans.

Het was fijn om de mannen weer gezien en gesproken te hebben. Cor heeft overigens een pittig jaar achter de rug betreffende zijn gezondheid. Op het forum heeft Cor al het één en ander hier over geschreven. Cor heeft deze periode gelukkig goed doorstaan en het deed mij goed om hem weer te zien. Zoals we van Cor nu al een aantal jaren van hem gewend zijn, was hij ook dit keer wederom een top gastheer! Complimenten Cor! Wij zijn deze dag vorstelijk behandeld en in de watten gelegd :yes:
Ook was het goed om Hans en Marcel weer te zien en te spreken. In het bijzonder Hans, want ook Hans pakt de draad zo langzamerhand weer op in -en na een lastige periode.

De volgorde van onze M&G heeft Marcel al in een voorgaande post omschreven. De ontvangst met koffie en de lekkernijen maakte de setting al direct ongedwongen. We hebben eerst wat over onze persoonlijke beslommeringen (bij)gepraat en daarna hebben we natuurlijk ook nog uitgebreid over muziek en de audio-set van Cor gesproken.

De weergoden waren ons goed gezind, dus de stad in!  :yes:. In het centrum van Leiden hebben wij nog een lekker visje gegeten en ondergetekende heeft ook nog enkele cd's bij Velvet en Plato weten te scoren. Nie goe nie om in Leiden bij Velvet binnen te stappen...... :no: Velvet is overigens behoorlijk uit zijn jasje gegroeid. Opvallend is het aanbod van Vinyl! Wat een ongelofelijk groot assortiment heeft Velvet! Het was er lekker gezellig en druk en er passeerden vele LP's en Cd's de toonbank. Als je dit zo op een willekeurige zaterdagmiddag observeert, krijg ik toch stellig de indruk dat het medium CD en LP nog (lang) niet is uitgekakt. Een leuke bijkomstigheid trouwens beste forumleden; stiekem heb ik Marcel ook nog over een draaitafel horen praten....sterker nog; ik heb een foto van een draaitafel gezien waar zijn interesse naar uit gaat  :kwijl: . Zou het gaan gebeuren in huize JRM? 

Bij terugkomst hebben wij natuurlijk een aantal cd's uit het plastic gehaald en beluisterd. Ik wil niet in herhaling vallen, maar als we het over beleving van muziek hebben: emotie, rust, staging, stereo beeld, focussing en de controle van de Marantz set, is er maar één conclusie die wij deze dag unaniem (weer) hebben kunnen onderstrepen; er is hier duidelijk sprake van een match, een synergie van componenten en akoestiek die je als luisteraar diverse malen het bekende 'kippenvel' moment laat beleven. Persoonlijk ben ik van mening dat de Harbeth luidsprekers hier een zeer, zeer positieve bijdrage leveren. Dit zijn pareltjes! Ook nu weer was ik onder de indruk wat een breed en diep geluidsbeeld deze set weet neer te zetten. Onvermoeibaar, je meeslepend in de ware betekenis van enkele muziekfragmenten; emotie en genieten. CD na CD verdween in de lade van de Marantz. Knap dat de ontwerpers van Marantz dit met de 6005 al hebben weten 'over te brengen'. Hier bij Cor, in zijn omgeving en Marantz componenten pakt de muziek je bij je ziel. Erg mooi!

Tot slot heeft Cor ons op een heerlijke Hollandse maaltijd getrakteerd met een gehaktbal die toch wel de omtrek van een voetbal benaderde :schater: :yes: HLP. Zo rond 20.30 uur heb ik van Cor, Hans en Marcel afscheid genomen en ben ik in de auto gestapt en richting de Keistad gereden. Onderweg weer (na)genoten van een voortreffelijk leuke dag met lieve mensen, met liefde voor de audio hobby, maar bovenal liefde voor de muziek.

(Foto's van het www)

Zep

Mooi geschreven Rob, klinkt heel gezellig en aangenaam allemaal  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Bert5001

Leuk verslag Rob ik hoop dat je het as Vrijdag ook gaat bevallen [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

xander32

Mooi om te lezen welk een positief sociaal aspect dit forum met zich mee brengt en fijn om te lezen dat het in het bijzonder met Cor en Hans goed gaat. Niets te nadele van de andere M&G-ers hoor, die wens ik ook al het goede toe :yes:.

Rob46

Citaat van: Bert5001 op oktober 23, 2016, 11:26:14
Leuk verslag Rob ik hoop dat je het as Vrijdag ook gaat bevallen [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gaat helemaal goed komen Bert! Ik kijk er naar uit om je te ontmoeten!

Rob46

Citaat van: xander32 op oktober 23, 2016, 11:26:33
Mooi om te lezen welk een positief sociaal aspect dit forum met zich mee brengt en fijn om te lezen dat het in het bijzonder met Cor en Hans goed gaat. Niets te nadele van de andere M&G-ers hoor, die wens ik ook al het goede toe :yes:.

Soms Robert, gaan we richting 'scherpst van de snede', hetgeen vaak ook (kwalitatief) goede discussies kan opleveren, ook op een Forum als deze. Daarnaast heeft dit Forum zoals je schrijft ook een positief sociale functie  :yes: Een meer dan prima bijkomstigheid!

lo

Mooi verslag van een geslaagde M&G weer!!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vinyl_Fuchs

Mooi om te zien en lezen dat je ook met minder middelen een goede set kunt neerzetten.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Paul

 stupid


Altijd gezellig bij Cor, spreek uit ervaring.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: Vinyl_Fuchs op oktober 23, 2016, 12:45:06
Mooi om te zien en lezen dat je ook met minder middelen een goede set kunt neerzetten.

Nou, de Harbeth HL-P3ES-2 behoren nu ook niet echt tot de goedkoopste monitoren  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Pareltjes, met recht  :yes:

(Foto van het www)