iEar Audio Show 5/6 nov

Gestart door leo, oktober 18, 2016, 17:06:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leo

iEar houdt een grote audio show in het Williem II stadion in het weekend van 5/6 november. Ingewijden hebben me verteld dat Marantz hier komt demonstreren met de nieuwe SA-10 en PM-10 referentieset die nog moet uitkomen. Mogelijk gaan ze dit doen in combinatie met de mysterieuze luidsprekers die ze op de afgelopen High End Show in Munchen ook hebben gebruikt (ik weet nog steeds niet welke luidsprekers dat zijn?) Zie foto.

De verhalen zijn veelbelovend dus ik heb mijn agenda al geblokt dat weekend :)

Zijn er hier al mensen die deze set gehoord hebben ?


Faxe


Crooijmaster

Ik ken de speakers niet maar ze zijn ongetwijfeld cherrypicked voor de pm-10.
Ik wil vanwege de SA-10 en PM-10 ook naar de demo.

Ik ben met name benieuwd naar de PM-10. Wat ik tot nog toe van class D heb gehoord is dat het prima is voor veel vermogen in het laag, maar dat het de atmosfeer en souplesse in de hogere tonen om zeep helpt, beetje plastic-sound versus echt hout zeg maar.
Desondanks doet KI de demo en verbindt Marantz er het '10' nummer aan, prikkelend.
 
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

Crooijmaster

Citaat van: Faxe op oktober 18, 2016, 17:47:18
Luidsprekers zijn de Fink Team WM3: http://www.lowbeats.de/fink-team-wm3-neues-vom-grossmeister/

wow, check die beschrijving. Deze jongens zijn zeker cherrypicked. Een lage tonen conus met een dergelijke diameter lust wel wat sap.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

TurboMarco

Citaat van: Crooijmaster op oktober 18, 2016, 19:09:02

Ik ben met name benieuwd naar de PM-10. Wat ik tot nog toe van class D heb gehoord is dat het prima is voor veel vermogen in het laag, maar dat het de atmosfeer en souplesse in de hogere tonen om zeep helpt, beetje plastic-sound versus echt hout zeg maar.


welke versterkers waren dat ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Crooijmaster

- Twee mola mola kaluga eindversterkers t.o.v. 2 Grandinote klasse A eindversterkers.
- onbekende class D in dutch&dutch speakers. (ps: het hoog was een rommeltje, zou de speaker kunnen zijn geweest natuurlijk)
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

TurboMarco

Vreemd  :? ,die versterkers hebben namelijk zeer lage vervormingscijfers .

CiteerDistortion (THD, IMD): <0.003 % (all frequencies and power levels)

http://mola-mola.nl/index.php/ct-menu-item-3

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Crooijmaster

Het geluid was goed natuurlijk maar in een head-to-head vergelijking 'wint' m.i. klasse A op voornoemde punten.
De PM-10 zal ongetwijfeld ook een top versterker zijn. Of hij beter zal zijn dan die kaluga's weet ik niet, in elk geval goedkoper. Ik ben zeer benieuwd.  :yes:
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

leo

#8
40.000 euro voor een paartje luidsprekers lees ik  frusty

CBdicX

#9
Slaat natuurlijk nergens op om een versterker van zeg 5000 euro met een set speakers te laten horen van 40.000 euro.
Zoals wij allen weten (:-o) is dat de speakers 90% van het geluid maken, de andere 10% is de versterker, een beetje meer midden, een beetje meer hoog, of lekker wat meer laag.
(laat ik kamercorrectie even buiten beschouwing, die alles zowat in dezelfde richting trekt)
Eerlijker zou zijn een speaker set van rond de 5000 euro met de PM10.
In het verleden heeft Ken zelfs de boel omgedraaid, speakers ruim goedkoper dan de versterker.

Geeft je te denken wat Marantz wil "verbloemen" met deze set speakers........  :wink:

Brutus

 :gp: setje B&W 803D3 mag ook nog wel  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Crooijmaster

Citaat van: CBdicX op oktober 28, 2016, 12:21:17
Geeft je te denken wat Marantz wil "verbloemen" met deze set speakers........  :wink:
Gezien de lage tonen conussen denk ik dat Ken juist wil demonstreren dat er een hele berg gecontroleerd sap uit de PM10 komt, iets waar class d in uitblinkt.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

CBdicX

#12
Citaat van: Crooijmaster op oktober 28, 2016, 17:53:47
Gezien de lage tonen conussen denk ik dat Ken juist wil demonstreren dat er een hele berg gecontroleerd sap uit de PM10 komt, iets waar class d in uitblinkt.
Maar dan nog is het nagenoeg een speaker prijs waar de gemiddelde mens niet aan kan komen, de PM10 is nog te overzien voor een fanatieke audio hobbyist.
En grote bas conussen zal er ook wel in wat goedkopere speakers te vinden zijn.........
Ik denk dat er meer achter zit  :-)

Ik vraag mij ook af of die woofer wel zo groot is, je kunt zo weinig van de maat zeggen.
En als dat ding een gevoeligheid van 92-93 dB heeft kan zelfs een bescheiden versterker de boel aan de praat houden.

mountainbiker

Citaat van: CBdicX op oktober 28, 2016, 12:21:17
Slaat natuurlijk nergens op om een versterker van zeg 5000 euro met een set speakers te laten horen van 40.000 euro.
Zoals wij allen weten (:-o) is dat de speakers 90% van het geluid maken, de andere 10% is de versterker, een beetje meer midden, een beetje meer hoog, of lekker wat meer laag.
(laat ik kamercorrectie even buiten beschouwing, die alles zowat in dezelfde richting trekt)
Eerlijker zou zijn een speaker set van rond de 5000 euro met de PM10.
In het verleden heeft Ken zelfs de boel omgedraaid, speakers ruim goedkoper dan de versterker.

Geeft je te denken wat Marantz wil "verbloemen" met deze set speakers........  :wink:
Staar je niet blind op de prijs van apparaten. nonono
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: Crooijmaster op oktober 18, 2016, 19:09:02
Ik ken de speakers niet maar ze zijn ongetwijfeld cherrypicked voor de pm-10.
Ik wil vanwege de SA-10 en PM-10 ook naar de demo.

Ik ben met name benieuwd naar de PM-10. Wat ik tot nog toe van class D heb gehoord is dat het prima is voor veel vermogen in het laag, maar dat het de atmosfeer en souplesse in de hogere tonen om zeep helpt, beetje plastic-sound versus echt hout zeg maar.
Desondanks doet KI de demo en verbindt Marantz er het '10' nummer aan, prikkelend.

Class d is sterk aan het verbeteren momenteel. http://www.stereophile.com/content/nad-d-3020-integrated-amplifier-measurements
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1