Luidsprekerkabel lengte en onderlinge afstand luidsprekers

Gestart door Zep, oktober 12, 2016, 11:22:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: Brutus op oktober 14, 2016, 02:56:14
Smeltpunt koper: 1085 graden Celsius  :schater:.......sorry, zal het niet meer doen.

Het gaat om de nano-kristallen he, Brutus....om kleine beschadigingen in de kristalstructuur, dat is iets anders  :-P

Ik moet nu opletten wat ik ga zeggen he, eerst de praktijk test als de kabels binnen zijn....jullie weten dat ik altijd eerlijk ( :angel:) ben, je kan hoogstens twijfelen aan mijn objectiviteit  :-D

Maar serieus, ik ben doorgaans (behalve in de avond :wink:) nuchter en ga deze keer zonder verwachtingen, en dus neutraal, goed luisteren  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Je dient vanaf heden al jouw woorden zeer zorgvuldig te wegen; volgende maand heb je een kritisch publiek op jouw bank zitten  8-).


:-D


Citaat van: Zep op oktober 14, 2016, 09:22:56
Het gaat om de nano-kristallen he, Brutus....om kleine beschadigingen in de kristalstructuur, dat is iets anders  :-P

Ik moet nu opletten wat ik ga zeggen he, eerst de praktijk test als de kabels binnen zijn....jullie weten dat ik altijd eerlijk ( :angel:) ben, je kan hoogstens twijfelen aan mijn objectiviteit  :-D

Maar serieus, ik ben doorgaans (behalve in de avond :wink:) nuchter en ga deze keer zonder verwachtingen, en dus neutraal, goed luisteren  :yes:

Zep

Haha, precies Xander.....ik ben mezelf en de kritische gasten in ieder geval al psychologisch aan het voorbereiden  :yes:  :-P

Nu twijfel ik alleen;
als ik zeg dat mijn set geweldig klinkt...dikke kans dat het dan tegen valt  :|

Gelukkig klinkt mijn set redelijk, het kan veel beter als ik eerlijk moet zeggen  8-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Ik zou wat gaan tweaken met kabels. Je never can tell ...... over drank gesproken.   :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Tijdens geen enkele M&G heb ik tot op heden een slechte set gehoord en dat gaat ook zeker niet bij jou gebeuren. Wel enkele sets die minder naar mijn smaak waren, maar dat zegt voorts niets over de kwaliteit.


Citaat van: Zep op oktober 14, 2016, 09:44:59
Haha, precies Xander.....ik ben mezelf en de kritische gasten in ieder geval al psychologisch aan het voorbereiden  :yes:  :-P

Nu twijfel ik alleen;
als ik zeg dat mijn set geweldig klinkt...dikke kans dat het dan tegen valt  :|

Gelukkig klinkt mijn set redelijk, het kan veel beter als ik eerlijk moet zeggen  8-)

sjoek

En de kabels wel in de goede richting aansluiten he. Anders gaat het alsnog mis. :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: xander32 op oktober 14, 2016, 10:54:24
Tijdens geen enkele M&G heb ik tot op heden een slechte set gehoord en dat gaat ook zeker niet bij jou gebeuren. Wel enkele sets die minder naar mijn smaak waren, maar dat zegt voorts niets over de kwaliteit.

Zit ook maar wat te dollen, en je hebt volkomen gelijk....meestal is het meer een kwestie van smaak.
Een M&G is voor mij gewoon een mooie gelegenheid om elkaar (beter) te leren kennen, te laten zien waar je trots op bent, gezellig over audio/muziek te kletsen en om ideeën op te doen of te delen. Als audio liefhebber bewonder ik ook graag iemands mooie spullen en ben ik nieuwsgierig naar de sound :yes:

En hoewel het niet noodzakelijk is geeft het dit forum wel een extra dimensie wanneer je mensen wat beter hebt leren kennen.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: sjoek op oktober 14, 2016, 12:40:05
En de kabels wel in de goede richting aansluiten he. Anders gaat het alsnog mis. :-D

Met het linksdraaiende ionenstroom-vortexprofiel mee toch?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Citaat van: Zep op oktober 14, 2016, 13:11:47
Met het linksdraaiende ionenstroom-vortexprofiel mee toch?

Geen idee.... ik zeg altijd maar zo gewoon de pijlen volgen :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Paul

Mijn kabels zijn een echte tweak, zowel links als rechts 2x de helft en dat hoor je.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin


Paul

Citaat van: marvin op oktober 14, 2016, 19:42:07
Toch wel 1/3 lambda?
Als het zuur in m,n huid maar geen gevolgen voor de koper samenstelling heeft.   8-) :roll:

Zitten wel Nakamichi banaanstekkers op dus daar zal het niet aan liggen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Brutus

Citaat van: Zep op oktober 14, 2016, 09:22:56
Het gaat om de nano-kristallen he, Brutus....om kleine beschadigingen in de kristalstructuur, dat is iets anders  :-P

Ik moet nu opletten wat ik ga zeggen he, eerst de praktijk test als de kabels binnen zijn....jullie weten dat ik altijd eerlijk ( :angel:) ben, je kan hoogstens twijfelen aan mijn objectiviteit  :-D

Maar serieus, ik ben doorgaans (behalve in de avond :wink:) nuchter en ga deze keer zonder verwachtingen, en dus neutraal, goed luisteren  :yes:

Oeps, sorry Zep goed dat j me corrigeert  :-D maar die kabels kunnen straks toch weg als de kabelfabrikanten hier mee aan de slag gaan:

http://www.visionair.nl/ideeen/wereld/de-verpletterende-koolstofrevolutie/
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

211

Citaat van: Zep op oktober 12, 2016, 11:22:25
Welke lengtes aan luidsprekerkabel gebruiken jullie en welke afstand wordt er aangehouden tussen de twee luidsprekers? Dit eventueel in combinatie met zit afstand op de luisterplek.

Ben erg benieuwd.  :-)

Luidsprekers staan zo'n 3.5 meter uit elkaar. Zitpositie is ca 3.5 meter van de loodlijn. Net niet de gouden driehoek dus...  :wink: Volgend jaar weer verhuizen naar een iets grotere woning met wat meer lucht rondom de speakers.

Als luidsprekerkabel gebruik ik gewoon 6mm2 OFC koper van de rol.. Wel Bi-Wire, dus genoeg mm2 ... haha
1.5 meter lang per kanaal (Stereo)..
Zolang je maar geniet....