Bi-Amping MA-RX6 ft. Marantz SR7010 hoorbaar verschil?

Gestart door Pieter85, oktober 01, 2016, 08:11:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter85

Hallo HIFI fanaten,

een vraag.

Ik heb een setje Monitor Audio RX6 aangesloten (single wired) op een Marantz SR7010 d.m.v. de In-Akustic LS-602 speakerkabel.
Nu biedt deze kabel de mogelijkheid om mijn setje RX6 als Bi-Amp aan te sluiten op mijn SR7010 ipv single wired omdat het 4 kabels (2 voor de + (wit) en w voor de - (zwart) betreft welke nu samengevoegd zijn (wit samen en zwart samen).

Nu is mijn vraag; denken jullie dat ik veel verschil ga horen wanneer ik over ga op Bi-amping? Heeft iemand ervaring met Bi-amping de RX6 icm een Marantz receiver en misschien heel toevallig deze kabels?

Ik ben zeer benieuwd, alvast bedankt!



In-Akustic LS-602
Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp

xander32

Probeer het uit zou ik zeggen, dan verkrijg je het anwoord uit eerste hand :yes:.

FrankC

Ik heb zelf een paar Monitor Audio RX-8 op een DENON 3806 receiver met Kimber speakerkabel.
Oorspronkelijk had ik de speakers gewoon single-wired aangesloten met KIMBER 8-PR kabel.
Sinds een zestal maanden gebruik in echter ook de Bi-Amp mogelijkheid van speakers en receiver.
Misschien wel een beetje overkill  want ik heb extra speakerkabel gekocht namelijk Kimber 4PR.
Hette laag is nu verbonden met de 8PR, midden en hoog met de 4 PR.
En ik kan het iedereen aanraden om deze mogelijkheid te gebruiken. Laag klinkt nu veel strakker. Je merkt goed dat er veel meer kracht voor handen is voor het laag. Doen dus zou ik zeggen!
The Best is yet to come !
MARANTZ PM 5005 - MARANTZ CD 5005 - TECHNIC SL-BD20 - MONITOR AUDIO BRONZE 2

dmeerpa

Ik heb de Wharfedale Opus 2, een zuilluidspreker van 250Watt/6Ohm (het dubbel dus van de MA-RX6).
Ik heb die indertijd door middel van Bi-Amping aangesloten op de SR7500 en de SR8002 echter ik hoorde geen verschil. Ik heb later wel een Rotel eindversterker gebruikt in combinatie met de SR8002 en dat was wel een immens verschil daar ontdek je dat de SR8002 niet krachtig genoeg was.

Inmiddels heb ik de SR7008, en daar merk in geen verschil als ik nu wel of niet de Rotel gebruik als eindversterker.

Ik moet wel zeggen dat ik de Monster Sigma 2 speaker kabel gebruik die op foto althans veel dikker uit ziet dan KIMBER 4 en 8-PR kabel, wat ook een verklaring kan zijn. Kan ook dat de SR7010 niet in staat is zelfde vermogen te leveren als de SR7008 als is dat wel zo op papier.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Brutus

Ik vraag me af of de TS hier wel bi-ampen bedoelt of gaat het over bi-wire?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Het kan beide gezien het om een ht receiver met meerdere versterkers gaat.

Citaat van: Brutus op januari 06, 2017, 00:43:55
Ik vraag me af of de TS hier wel bi-ampen bedoelt of gaat het over bi-wire?