Dè audiolamp !

Gestart door xander32, mei 06, 2017, 16:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Maus op november 14, 2017, 21:43:09


@ KI, vind die wel erg gaaf zo, en zoiets als die met waterleiding als standaard heb ik pas in het echt mogen aanschouwen. Erg gaaf :D

Dat had ik ook, wij hadden die lamp ergens in een winkel voor een aanzienlijke prijs zien staan en dan komt mijn creatieve geest weer los en weet dat dit veel goedKOPER kan. Zo gezegd, zo gedaan!

Even naar de bouwmarkt voor een paar meter koperbuis, paar knietjes, fitting en draad en gaan met die banaan.
En dan kun je er in principe elke (kooldraad)lamp indraaien. Stelt niets voor.

Ik had alleen geen gasbrander om de boel aan elkaar te solderen/lassen maar ook daar was een oplossing in de keuken voor te vinden.
Ik heb gewoon zo'n creme brulee brander op gas gebruikt en die voldeed prima. Heel Holland bakt :schater:


Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

renes59

#76
De enigste lampen die er toe doen in de audiowereld zijn deze, radiobuizen. Over de rest, zoals nu in de audiofora worden voorgesteld, kan ik alleen maar hard lachen, net zoals de bedenkers van de grap. Ze hebben vast een weddenschap zo van: wedden dat ik mensen kan laten geloven dat een lamp van invloed is op het geluid?
[
Heb je het geprobeerd?, nee, ik hoef mijn vinger ook niet in kokend water te steken om te ervaren of dat heet is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Tuurlijk kan een lamp invloed op het geluid hebben  :yes:

Zet maar eens een lamp ,en het liefst één met een grote kap voor de speaker  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

#78
Citaat van: TurboMarco op november 15, 2017, 10:13:35
Tuurlijk kan een lamp invloed op het geluid hebben  :yes:

Zet maar eens een lamp ,en het liefst één met een grote kap voor de speaker  :-D
En dan liefst een heel klein speakertje. :lol:







Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

#79
Citaat van: renes59 op november 15, 2017, 10:19:55
En dan liefst een heel klein speakertje. :lol:
Een kamerplant mag natuurlijk ook ,of als je groot behuisd bent een boom .

Het doet allemaal wat met het geluid ,zo ook de door mij eerder aangehaalde hond of ander groot harig beest .

edit: het is alleen zo hilarisch dat er lieden zijn die daar "audio" voor weten te zetten en daar een heel zweverig verhaal aan vast weten te knopen .
Stel je toch eens voor ,een audiotafel,audiooudduitseherder,audioshag,audiobier ......enz
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

#80
Jaag een kudde schapen in je kamer en je bent van alle akoestiek problemen af en het doet wat met je geluid. Schapen wel met muilkorf anders gaan ze blaten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op november 15, 2017, 10:32:00
Jaag een kudde schapen in je kamer en je bent van alle akoestiek problemen af en het doet wat met je geluid. Schapen wel met muilkorf anders gaan ze blaten.

Ik geloof veel.  maar met een lamp je audio beinvloeden gaat me nu weer een beetje te ver.
grz Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Citaat van: Whisper.nl op november 15, 2017, 13:48:00
Ik geloof veel.  maar met een lamp je audio beinvloeden gaat me nu weer een beetje te ver.
grz Whisper
Daar zijn we het over eens Hans.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.