Concert & optreden & festival tips

Gestart door xander32, september 18, 2016, 13:25:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Cool, top musici en nog een top band ook  :yes:.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 08, 2017, 09:43:01
New Cool Collective in ECI te Roermond op 23 december.

xander32

Als je het over muziekbeleving hebt; daar kunnen zelfs de Sopra`s niet tegenop he  :-).

Citaat van: bert50 op juli 08, 2017, 11:31:13
Zeker weten Robert wel erg druk maar goed heel divers


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

bert50

Nee maar komen erg dicht in de buurt [emoji106][emoji1][emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Citaat van: xander32 op juli 08, 2017, 11:32:51
Als je het over muziekbeleving hebt; daar kunnen zelfs de Sopra`s niet tegenop he  :-).

En waarom niet?

Ben oprecht nieuwsgierig waarom dat niet zou kunnen.  8-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Wellicht is het iets persoonlijks, iets wat bij mij ligt, maar een uitvoering live, geeft bij mij een geheel andere muziekbeleving dan middels welke geluidsinstallatie dan ook. Ongeacht het genre, ongeacht de setting.

Nog nooit heb ik een installatie gehoord welke eenzelfde live beleving maar kon benaderen.


Genieten van muziek via een geluidsinstallatie (bt speaker/stereo- installatie /car- installatie) doe ik volop. Maar dat is voor mij genieten met een geheel andere beleving.




Citaat van: Zep op juli 08, 2017, 11:58:31
En waarom niet?

Ben oprecht nieuwsgierig waarom dat niet zou kunnen.  8-)

Zep

Citaat van: xander32 op juli 08, 2017, 12:11:30
Wellicht is het iets persoonlijks, iets wat bij mij ligt, maar een uitvoering live, geeft bij mij een geheel andere muziekbeleving dan middels welke geluidsinstallatie dan ook. Ongeacht het genre, ongeacht de setting.

Nog nooit heb ik een installatie gehoord welke eenzelfde live beleving maar kon benaderen.


Genieten van muziek via een geluidsinstallatie (bt speaker/stereo- installatie /car- installatie) doe ik volop. Maar dat is voor mij genieten met een geheel andere beleving.

Nee duidelijk, dan is het een stuk emotie die erbij komt kijken en persoonlijk.
Zelf vind ik een live optreden geen ruk aan, vooral niet over relatief goedkope PA waarbij je oordoppen nodig hebt om niet doof te worden, tussen de zwetende mensenmassa....ik zou er nog gekker van worden  :wink:
Nee, geef mij maar een mooie opname waar elke detail hoorbaar is over mooie luidsprekers...dan kan ik meer in de muziek opgaan en bepaal ik zelf het volume  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

... dat is duidelijk ook iets persoonlijks  :yes:.

Citaat van: Zep op juli 08, 2017, 12:21:31
Nee duidelijk, dan is het een stuk emotie die erbij komt kijken en persoonlijk.
Zelf vind ik een live optreden geen ruk aan, vooral niet over relatief goedkope PA waarbij je oordoppen nodig hebt om niet doof te worden, tussen de zwetende mensenmassa....ik zou er nog gekker van worden  :wink:
Nee, geef mij maar een mooie opname waar elke detail hoorbaar is over mooie luidsprekers...dan kan ik meer in de muziek opgaan en bepaal ik zelf het volume  :yes:

Zep

#52
Citaat van: xander32 op juli 08, 2017, 12:24:57
... dat is duidelijk ook iets persoonlijks  :yes:.

Duidelijk ja, net als jouw opmerking: "Als je het over muziekbeleving hebt; daar kunnen zelfs de Sopra`s niet tegenop he"

8-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op juli 08, 2017, 12:21:31
Nee duidelijk, dan is het een stuk emotie die erbij komt kijken en persoonlijk.
Zelf vind ik een live optreden geen ruk aan, vooral niet over relatief goedkope PA waarbij je oordoppen nodig hebt om niet doof te worden, tussen de zwetende mensenmassa....ik zou er nog gekker van worden  :wink:
Nee, geef mij maar een mooie opname waar elke detail hoorbaar is over mooie luidsprekers...dan kan ik meer in de muziek opgaan en bepaal ik zelf het volume  :yes:

Het is ook een beetje ontdekken. Ik kom op festivals altijd namen tegen waarvan ik het bestaan niet van af wist. En er zijn gewoon ook veel bands die enkel live te genieten zijn, zou er niet eens een album van kopen omdat het toch niet hetzelfde is als Live  hello

En Zep, het volume kan je regelen door verder van de speakers te gaan staan  :-D  :angel:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Rob46

Het is denk ik de combinatie van muziek/genre wat je uiteraard top vindt in combinatie met de sfeer wat een live concert zo leuk maakt. Voor mij is het inmiddels al weer enkele jaren geleden dat ik naar een live concert ben geweest, ik heb er vele meegemaakt. En natuurlijk is dit subjectief, maar ondanks het feit dat de sfeer veelal (erg) goed was, vond ik de geluidskwaliteit dramatisch. Ik doel dan bijvoorbeeld op de inzet van veel te veel laag wardoor het vocale naar de achtergrond werd gedrukt, en vond ik vaak de muziek te luid spelen, zelfs in het midden van de ruimte. Ik heb mij, en anderen, dan ook vaak afgevraagd wat de (kwaliteits) normen zijn? Maar goed, zoals vermeld, subjectief. Ik begrijp echter dat er mensen zijn die voor de totale beleving gaan, en dat is natuurlijk bij een live concert wel het geval.

Zep

Zodra je muziek gaat versterken over een muur van PA' s dan ga ik duiken, dat heeft niets met kwaliteit te maken, meer om de ruimte met luchtdruk te vullen  :wink:
Tuurlijk kan dat best gezellig zijn, met oordoppen, veel bier, zwetende oksels, geduw en gedrang,  dat zal zijn charmes best hebben  :yes:

Nu was ik eens bij een klassiek concert in een zaal met professioneel ingerichte akoestiek waarbij niets werd versterkt. Kijk, dan kan je oprecht gaan zeggen dat er niets natuurgetrouwer klinkt,  en waar geen speaker bij in de buurt komt. Maar dat wil zelfs niet zeggen dat het je beleving beter maakt, een studio kan de muziek namelijk manipuleren in positieve zin  :-)

@Matt: Dat is niet altijd mogelijk, en dan nog vind ik het herrie, ik geef mijn kaartje liever aan iemand anders :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Citaat van: Zep op juli 08, 2017, 19:27:05
Zodra je muziek gaat versterken over een muur van PA' s dan ga ik duiken, dat heeft niets met kwaliteit te maken, meer om de ruimte met luchtdruk te vullen  :wink:
Tuurlijk kan dat best gezellig zijn, met oordoppen, veel bier, zwetende oksels, geduw en gedrang,  dat zal zijn charmes best hebben  :yes:

Nu was ik eens bij een klassiek concert in een zaal met professioneel ingerichte akoestiek waarbij niets werd versterkt. Kijk, dan kan je oprecht gaan zeggen dat er niets natuurgetrouwer klinkt,  en waar geen speaker bij in de buurt komt. Maar dat wil zelfs niet zeggen dat het je beleving beter maakt, een studio kan de muziek namelijk manipuleren in positieve zin  :-)

@Matt: Dat is niet altijd mogelijk, en dan nog vind ik het herrie, ik geef mijn kaartje liever aan iemand anders :-D

Die ervaring heb ik ook; zonder versterking bij een klassiek concert. Dan klinkt de muziek, mits akoestiek in orde, prima!

xander32

Manipuleren is niet natuurgetrouw en daarmee niet met live te vergelijken. En met dat ik dat type; al gaat live het signaal ook over een mengtafel met een zeer uitgebreide  EQ en DSP  8-).

Wij praten over twee verschillende grootheden, waar je bij alle twee kan genieten van muziek, maar waarbij de beleving verschilt.

Zep

Citaat van: xander32 op juli 08, 2017, 19:45:54
Manipuleren is niet natuurgetrouw en daarmee niet met live te vergelijken.

Je moet me toch beter lezen, dat beweer ik nergens  :wink:
Ik beweer juist dat natuurgetrouw niet per definitie een betere beleving geeft, wel blijven opletten xander  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Jij bent niet te volgen joh, dat zal wel door 'blauwe' komen  :-D.

Citaat van: Zep op juli 08, 2017, 19:57:52
Je moet me toch beter lezen, dat beweer ik nergens  :wink:
Ik beweer juist dat natuurgetrouw niet per definitie een betere beleving geeft, wel blijven opletten xander  :-P