Bezoek Bert5001

Gestart door Zep, september 17, 2016, 21:00:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Vandaag samen met Vinyl_Fuchs een gezellige dag gehad bij Bert thuis, ga ik morgen een klein verslagje van doen.
Nu eerst even rustig bijkomen  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Vinyl_Fuchs

#1
Vandaag een gezellige luisterdag gehad bij Bert en mogen genieten van een indrukwekkende audioset inclusief dito muziekbibliotheek/ -opnames.
Een uitgebreid verslag zal nog volgen en nu maar hopen dat er geen bekeuring op de mat rolt (100-120-130 km/ uur en dan zo onzorgvuldig vermeld op het Nederlandse wegennet)

Zo'n meet and greet is echt een mooi gegeven. Ik hoop dat er nog meer volgen.

Bedankt Bert voor de moeite en gastvrijheid.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Was 't jou eerste?
Zo ja; dan heb je wel een fraaie aftrap gehhad  :yes:.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 17, 2016, 22:19:32
Vandaag een gezellige luisterdag gehad bij Bert en mogen genieten van een indrukwekkende audioset inclusief dito muziekbibliotheek/ -opnames.
Een uitgebreid verslag zal nog volgen en nu maar hopen dat er geen bekeuring op de mat rolt (100-120-130 km/ uur en dan zo onzorgvuldig vermeld op het Nederlandse wegennet)

Zo'n meet and greet is echt een mooi gegeven. Ik hoop dat er nog meer volgen.

Bedankt Bert voor de moeite en gastvrijheid.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op september 17, 2016, 22:35:25
Was 't jou eerste?
Zo ja; dan heb je wel een fraaie aftrap gehhad  :yes:.
Buiten een meet and greet met een audio liefhebber in ons dorp wel ja.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Bert5001

Graag gedaan Jürgen ik vond het een hele gezellige dag en ben benieuwd naar je verslag


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Zep

Gisteren samen met Vinyl_Fuchs een gezellige dag gehad bij Bert thuis, en dat was heel aangenaam.

Gelukkig had ik de mogelijkheid om met VF mee te rijden aangezien ik enkele dagen auto-loos ben dus dat kwam zeker goed uit  :yes:
Was tevens een mooie gelegenheid om VF te leren kennen en samen wat over het audio gebeuren te babbelen, dat maakte de trip van 130 km gevoelsmatig wat korter  :wink:

Aangekomen bij Bert werden we vriendelijk onthaald met koffie en appeltaart en hebben VF en ik eerst de mooie set visueel bewonderd. Ik vond Bert een enorm vriendelijke man en eigenlijk heel bescheiden in de omgang, meer bescheiden dan zijn stereo set in ieder geval  :wink:
Allemaal mooi en degelijk spul met veel aandacht aangesloten via prachtige kabels tot aan en in de meterkast toe, op niets heeft Bert het eigenlijk bespaard....echt een compliment waard.
Streamen, vinyl en cd's spelen....alles was mogelijk bij Bert dus de luxe hadden we zeker om de set eens goed aan de tand te voelen.
Van zijn componenten was de dikke gouden klasse a Accuphase het meest in het oog springend, samen met zijn zwarte NA11 vriendje, en werden door twee chique wit/zwarte Focal's Sopra N°1 aan beide zijdes bijgestaan. Nog een prachtige draaitafel naast de tv niet te vergeten en wat geheime spulletjes om het recept compleet te maken  :-D

Klankmatig wil ik de set van Bert omschrijven als open, helder en transparant, veel detail maar absoluut niet vermoeiend. Strak laag en voldoende aanwezig, veel sound en mooi breed stereo beeld. Je hebt niet het idee naar een boekenplank model te luisteren met het geluid wat op je af komt. Mooi zuiver en heel goed in balans.

Tussen het luisteren door nog wat broodjes dus compleet in de watjes gelegd en dat maakte dat we vrij lang gebleven zijn. We hebben nog naar verschillen in audio opname kwaliteit geluisterd en heel veel mooie muziek van Bert gehoord welke allemaal netjes op zijn NAS stonden. Ook hebben we nog vinyl gedraaid, dat was echt lang geleden dat ik dat gehoord heb, heel bijzonder. Bert draait al lang mee in de muziek dus hij weet waar hij over praat, dus zeker ook weer wat opgestoken.  :yes:

Tja, eigenlijk is Bert gewoon klaar met zijn set, maar of hij er zelf zo over denkt durf ik niet te garanderen ;-)
Toen VF en ik afscheid van Bert namen op de valreep nog even kennis gemaakt met de vrouw des huizes die net thuis kwam, hele leuke charmante vrouw ook. VF wist nog vlug te zeggen dat we de luidsprekers heel mooi vonden en niet bang hoefde te zijn dat Bert andere zou willen.  :-P

Bedankt Bert, je mag oprecht trots zijn op je mooie spullen, dat heb je mooi voor elkaar!.

Echt heel leuk een M&G, destijds ook bij Xander thuis, ik ben er wel voor in en ga het zelf zeker ook eens doen.  pompom
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

#6
Wat leuk om weer eens een verslag van een M&G te lezen! Ik zou eigenlijk ook aanschuiven maar ik kreeg gisteren een stukadoor en een vloerenman op bezoek. In december wordt hier de vloer vervangen en een en ander gestukt en zit mijn set in 'de doos'.

Een fraai verslag van een zeer geslaagde M&G, dat is een ding wat zeker is! Ik heb aan Bert gevraagd of het goed is dat ik ook eens een kop koffie bij hem kan komen drinken, want ik ben natuurlijk nog steeds heel erg nieuwsgierig naar zijn set.

Volgens mij is het al weer een tijdje geleden dat er een verslag naar aanleiding van een M&G op dit forum is geplaatst? Het werd dus wel weer eens tijd!!

WilliamB

Altijd leuk zo'n M&G, mooi verslag  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Bert5001

Een mooi verslag en  mooi verwoord ik vond het erg gezellig zouden we meer moeten doen 👍👍👍👍

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk


xander32

.... gisteren in alle vroegte een telefoontje van Bert; er was iemand uitgevallen, als ik zin had dan ...
Maar ik was aan het werk; wellicht t.z.t. samen op de bank bij, Bert?



Citaat van: Rob46 op september 18, 2016, 10:14:47
Wat leuk om weer eens een verslag van een M&G te lezen! Ik zou eigenlijk ook aanschuiven maar ik kreeg gisteren een stukadoor en een vloerenman op bezoek. In december wordt hier de vloer vervangen en een en ander gestukt en zit mijn set in 'de doos'.

Een fraai verslag van een zeer geslaagde M&G, dat is een ding wat zeker is! Ik heb aan Bert gevraagd of het goed is dat ik ook eens een kop koffie bij hem kan komen drinken, want ik ben natuurlijk nog steeds heel erg nieuwsgierig naar zijn set.

Volgens mij is het al weer een tijdje geleden dat er een verslag naar aanleiding van een M&G op dit forum is geplaatst? Het werd dus wel weer eens tijd!!

xander32

Je bent ook in het Land van Maas en Waal van harte welkom. Indien er meer animo is wil ik wel weer een keer wat organiseren de komende maanden/deze winter.


Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 17, 2016, 22:57:21
Buiten een meet and greet met een audio liefhebber in ons dorp wel ja.

Rob46

Absoluut een goed idee Robert! Ik ben benieuwd of Bert nog eens een M&G organiseert......

xander32

Mooi verslag J., zo te lezen weer een meer dan geslaagde M&G!
T.z.t. schuif ik ook graag een keer bij jou aan; ben erg benieuwd naar de ATC's en de Anthem :yes:.

Citaat van: Zep op september 18, 2016, 10:02:03
Gisteren samen met Vinyl_Fuchs een gezellige dag gehad bij Bert thuis, en dat was heel aangenaam.
...
Echt heel leuk een M&G, destijds ook bij Xander thuis, ik ben er wel voor in en ga het zelf zeker ook eens doen.  pompom

Vinyl_Fuchs

#13
Een goed bestede dag. Na een lange rit kennis kunnen maken  met Jurgen en in Hellevoetsluis ontvangen door de vriendelijke en gastvrije Bert. Bij binnenkomst zijn set mogen bekijken, waarbij aan alle componenten veel  aandacht besteed is. Duidelijk een liefhebber met de nodige ervaring op audiogebied.

Tijdens de luistersessie zeer verrast over de prestaties van de focal monitors: ruimtelijk, gedetailleerd, strakke bas en bij goed opnames een mooi gelaagdheid van instrumenten en zang. Ik neig eerder naar vloerstaanders, maar na het beluisteren van deze speakers moet ik mijn mening bijstellen. Op gebied van akoestiek zit het bij Bert ook wel goed, zonder dat er veel aanpassingen verricht zijn aan de ruimte.
Na wat opstartproblemen met de streamer/ netwerk (gewoon domme pech, echter opgelost na het resetten) kunnen genieten van mooie muziekopnamen, waarbij de set zijn kwaliteit heeft kunnen tentoonspreiden. De set dient door zijn sterk discriminerend vermogen wel gevoed te worden door goede muzieopnamen: slechte opnames worden genadeloos ontmaskerd en zul je snel links van je laten liggen.

Bert heeft duidelijk verstand van muziek en bezit een aardige collectie kwalitatief en klankmatig indrukwekkende opnamen, die mij overtuigd hebben van de meerwaarde hiervan. Voor mij persoonlijk was de blu spec opname van Paul Simon: Live Rhymin' hier een goed voorbeeld van: bijna tot tranen geroerd.

Na het beluisteren van de set ben ik ervan overtuigd geraakt, dat ook ik in de toekomst digitaal streamen een kans ga geven.

Bedankt Bert voor de gastvrijheid en gezelligheid.

PS: Bert je mag trots zijn op je set.

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Goede monitoren; door velen nog steeds onderschat :yes:.