Made of Accuphase

Gestart door Rob46, september 01, 2016, 16:57:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DansaN

Citaat van: Brutus op september 23, 2016, 01:27:14
Wie heeft er immers een geaard stopcontact in de woonkamer (mist je deze zelf niet hebt aangelegd).

Bij mij zit het alleen in de keuken en op zolder bij de wasmachine en droger. Dus normaliter wordt dit dus klaarblijkelijk toegepast bij/in vochtige ruimtes.
In nieuwbouwwoningen worden tegenwoordig alle groepen geaard uitgevoerd en niet meer alleen de "natte" groepen zoals "vroegah".

Brutus

Zie, dan loop ik achter met mijn nieuwbouw huis..............wat ik 19 jaar geleden kocht  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: DansaN op september 23, 2016, 09:04:48
In nieuwbouwwoningen worden tegenwoordig alle groepen geaard uitgevoerd en niet meer alleen de "natte" groepen zoals "vroegah".

Klopt, hier ook alles geaard van boven tot beneden, huis staat zo'n 8 jaar nu.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Het aarden van elektrische apparaten is gedaan voor de veiligheid ,dat wil niet zeggen dat een versterker zonder aarde onveilig is maar fabrikanten kunnen ook kiezen voor de aarde om zich extra in te dekken in het geval van schade claims .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: TurboMarco op september 25, 2016, 10:42:17
Het aarden van elektrische apparaten is gedaan voor de veiligheid ,dat wil niet zeggen dat een versterker zonder aarde onveilig is maar fabrikanten kunnen ook kiezen voor de aarde om zich extra in te dekken in het geval van schade claims .

Ja de veiligheid was wel duidelijk, volgens mij ging het meer om het audiofiele "geheim" hierachter....hoorbare verschillen tussen geaard en ongeaard  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

In nieuwbouw is tegenwoordigs alles geaard heb ik vernomen.


Ik heb hier het geluk dat alle "vervuilende" keukenapparatuur, de koelkasten, diepvriezer en de was-/droogmachine eigen groepen hebben in de bijkeuken, ver weg van de groep waarop de audio zit. Geen dedicated audiogroep, maar 't riekt er naar :-D.

Voorgaande huiseigenaar betrof een elektricien.


erik62

#36
Ik dacht dat alle aansluitingen geaard waren vandaag  de dag. Zo is het bij mij thuis in ieder geval wel. Mijn huis is van omstreeks 1600 en inderdaad we hebben nieuwe bekabeling aangelegd in het hele huis. Dat zal de reden wel zijn.
En.....jep.....een aparte groep voor de audio. Maakt DAT verschil? Geen idee......ik kan het niet anders beluisteren als op deze manier.

Gr.
Erik

Zep

#37
Gelukkig staat mijn audio op een groep waar slechts een paar lampjes zitten, de magnetron/wasmachine/droger etc. zitten apart. Soms klapt de beveiliging erin als de oven en de vaatwasser tegelijk aanstaan, helemaal als dan nog de waterkoker aan gaat  :-o
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*