BI-wire hoe te doen ?

Gestart door CBdicX, augustus 26, 2016, 15:25:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo, ik kan Bi-wire aansluiten, ik heb reeds de kabels dus hoef verder geen investeringen te doen.
Dus waarom niet......
Nu het volgende, ik kan het uitvoeren met een zilver/koper voor het hoog/midden, en puur koper voor het laag, of zowel hoog/midden en laag met zilver/koper.
De puur koper is 4 mm OFC, de zilver/koper is Inakustik Premium Silver 4 mm

Dus beide met zilver/koper (Inakustik) of de combi zilver/koper en OFC ?

Marantzer

Ik zou zelf niet mixen, maar proberen kan natuurlijk altijd.
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

xander32

... indien je de kabels al in huis hebt; uitproberen, vertrouw op jouw oren. wij kunnen hier vanaf de bank of vanuit de tuin wel roepen waar onze voorkeur naaruit gaat, maar het is nog maar de vraag of het ook die van jou is ...

Brutus

Of je het gaat horen betwijfel ik echter, als je puur natuurkundig kijkt is de weerstand hoger naar mate er meer soorten (edel)metaal in een verbinding gebruikt worden. Is geen wijsheid van mijzelf maar heb ik op een ander forum te horen gekregen van iemand die werkt met deze materie.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Het ziet er in ieder geval weer iets gecompliceerder uit voor de visite.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PSCD80

Gewoon een kabel die dik genoeg is. De rest is bullshit.  :evil:
SC80; SM80; CD80; FT880; KEF Ref. 104.2

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Oja, vertel eens, waarom is dat zo? Ik ben benieuwd naar de onderbouwing.
Graag in Jip&Janneke taal zodat ik het zelf ook begrijp  8-).


Citaat van: PSCD80 op augustus 26, 2016, 23:18:18
Gewoon een kabel die dik genoeg is. De rest is bullshit.  :evil:
Citaat van: Brutus op augustus 27, 2016, 02:16:45
:gp:

Marvin

In jouw specifieke geval is dat zo ongeveer hetzelfde als de paus uitleggen dat god niet bestaat. [emoji23]

xander32

 :-D


... met de paus was ik tot op heden nog nooit vergeleken  :mrgreen:.

Citaat van: marvin op augustus 27, 2016, 12:38:09
In jouw specifieke geval is dat zo ongeveer hetzelfde als de paus uitleggen dat god niet bestaat. [emoji23]

CBdicX

Citaat van: xander32 op augustus 26, 2016, 16:09:00
... indien je de kabels al in huis hebt; uitproberen, vertrouw op jouw oren. wij kunnen hier vanaf de bank of vanuit de tuin wel roepen waar onze voorkeur naaruit gaat, maar het is nog maar de vraag of het ook die van jou is ...

Hoe denk jij er zelf over ?

xander32

Wat ik denk doet er niet toe, maar wat mijn ervaring is wil ik wel delen; mijn speakers zijn bi-wire aangesloten, omdat het kan en omdat ik betreffende kabel reeds in mijn bezit had. Echter heb ik nooit een 1 op 1 vergelijk gehad van single- en bi-wire. Of het een verschil geeft: daar kan ik dus geen zinnig woord over zeggen, of het moet het verschil betreffende het banksaldo zijn ...

Citaat van: CBdicX op augustus 27, 2016, 13:38:31
Hoe denk jij er zelf over ?

Ando

Citaat van: marvin op augustus 27, 2016, 12:38:09
In jouw specifieke geval is dat zo ongeveer hetzelfde als de paus uitleggen dat god niet bestaat. [emoji23]
Mmmmm....dat moet-ie toch zelf ook weleens gedacht hebben toen al dat kindermisbruik boven tafel kwam...

Ik hoor overigens geen verschil.

CBdicX

Citaat van: Ando op augustus 28, 2016, 17:23:54
Mmmmm....dat moet-ie toch zelf ook weleens gedacht hebben toen al dat kindermisbruik boven tafel kwam...

Ik hoor overigens geen verschil.

Maar je ziet toch wel verschil, geld dat dan niet..........  :-D

sjoek

Als je het er mooier uit vind zien moet je het altijd doen.... dan klinkt het namelijk vaak ook beter :wink: :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.