Kwaliteit van Marantz apparaten

Gestart door Brutus, augustus 12, 2016, 02:28:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Ik heb mezelf enige tijd geleden op dit forum vanwege mijn interesse in Marantz. Mijn eerste set was ooit Yamaha en daarna diverse sets van Denon gehad. Op een enkele reparatie (1x Yamaha cd-speler en 1x Denon cd-speler met daarna geen problemen meer) draait alles eigenlijk altijd feilloos. Ook mijn laatste set die inmiddels al weer 7 jaar oud is draait zonder problemen.

Hier lees ik zoveel problemen over defecten met NR, SR en PM series dat ik bijna er vanaf zou zien om iets van Marantz aan te schaffen. Ook over de service/reparaties van Marantz wordt vaak niet hoog opgegeven.

Ligt dit nu aan mij of is dit normaal???
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Hier nog geen problemen gehad met marantz producten ( altijd even afkloppen) dus over service van het repareren kan ik niet over oordelen. Maar dat je op dit forum veel over problemen leest is op zich ook te wijten aan dat mensen met problemen al snel op een forum als dit terecht. Aangezien er hier veel kennis is en dit ook verwacht word.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Ik heb hier maar 2 defecte Marantz toestellen gehad ,een dvd speler en een eindversterker .

De dvd speler is onder garantie vervangen en de eindversterker staat hier nog steeds stof te happen .

Ik denk dat je gewoon wat geluk moet hebben  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... in het verleden (>8 jaar) issues met een Marantz dvd speler en met een SR6001 (schoot in protect) en een SR8002 (hoofdtelefoon ingang welke kort sloot).

Met Marantz stereo apparatuur heb ik nooit problemen gehad.

Rob46

Ik heb wel wat Marantz componenten gehad, al was dit vaak maar van korte duur. Paar jaar geleden een Marantz Sa17S1 gehad. Deze kreeg problemen met de laser. Loopwerk en lasereenheid blijkt wel vaak een isseu te zijn geweest, met name bij de SACD spelers. Deze informatie komt overigens van Audio Service Elst. Daar heb ik de speler laten repareren wat overigens perfect is gebeurd.

Matt

ik heb sinds een jaar 2 marantz stereo versterkers zonder problemen.
Een nieuwe pm 5005 en een 39jarige oude 1090.

Ondertussen heb ik nog een andere bijna 40 jarige oude marantz, die ik gewoon voor de zekerheid eens ga laten controleren en eventueel reviseren (wat ik eigenlijk met de 1090 ook van plan was).
Niet omdat er zaken zijn die niet werken, maar misschien kan het nog beter  :-D

Hier dus ook heel tevreden, ik denk dat het normaal is als je een defect hebt je online naar oplossingen gaat zoeken. Als je telefoon werkt zijn de meeste niet actief op een forum. Heb je een probleem registreer je je nog diezelfde dag op zoek naar antwoorden...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

bas focal marantz

Citaat van: Brutus op augustus 12, 2016, 02:28:41


Hier lees ik zoveel problemen over defecten met NR, SR en PM series dat ik bijna er vanaf zou zien om iets van Marantz aan te schaffen. Ook over de service/reparaties van Marantz wordt vaak niet hoog opgegeven.

Ligt dit nu aan mij of is dit normaal???
Als dit een yamaha forum was zou je precies hetzelfde lezen kwa uitval en klachten en je dezelfde vraag kan stellen.
Veel mensen komen op het forum omdat er een probleem is met het apparaat.
En nagenoeg elke cd en dvd speler legt het loodje omdat de lazer op is.

Crooijmaster

Marantz maakt spullen in
- China (ongeveer alles)
- Japan (premium serie)

In absolute getallen zitten meeste brokken zitten dus natuurlijk in de Chinese producten.
De Japanse producten voelen degelijker aan maar mijn eerste PM14S1 ging na paar uur spelen roken en is niet meer wakker geworden. Ik dacht dat CBdicx hetzelfde had met de zijne.

Echte cijfers om eea te onderbouwen zal Marantz wel weten, hopelijk doen ze er iets mee.

Wat volgens mij wel wezenlijk verschilt is de wijze waarop Marantz met garantie om gaat.
De 2 verhalen die ik ken over kapotte premium/Japan spullen zijn perfect opgelost, waar men de mensen met Chinese producten nogal eens heeft geprobeerd af te schepen.

M.I. kun je als merk beter kiezen welke markt je wil bedienen want
- de goedkope producten besmetten de naam van de dure.
- dezelfde bedrijfsboekhouders beknibbelen altijd aan de kwaliteit van de dure producten waardoor ze kwalitatief minder worden.

Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

erik63

Citaat van: Crooijmaster op oktober 20, 2016, 18:49:56
Marantz maakt spullen in
- China (ongeveer alles)
- Japan (premium serie)

In absolute getallen zitten meeste brokken zitten dus natuurlijk in de Chinese producten.
De Japanse producten voelen degelijker aan maar mijn eerste PM14S1 ging na paar uur spelen roken en is niet meer wakker geworden. Ik dacht dat CBdicx hetzelfde had met de zijne.

Echte cijfers om eea te onderbouwen zal Marantz wel weten, hopelijk doen ze er iets mee.
Is niet altijd zo dat wat in china gemaakt is slecht is neem bv nikon camera's zijn duurste camera's worden ook in taiwan gemaakt maar gaan zelden stuk

Wat volgens mij wel wezenlijk verschilt is de wijze waarop Marantz met garantie om gaat.
De 2 verhalen die ik ken over kapotte premium/Japan spullen zijn perfect opgelost, waar men de mensen met Chinese producten nogal eens heeft geprobeerd af te schepen.

M.I. kun je als merk beter kiezen welke markt je wil bedienen want
- de goedkope producten besmetten de naam van de dure.
- dezelfde bedrijfsboekhouders beknibbelen altijd aan de kwaliteit van de dure producten waardoor ze kwalitatief minder worden.

Zep

#9
Citaat van: erik63 op november 23, 2016, 06:38:16
Is niet altijd zo dat wat in china gemaakt is slecht is neem bv nikon camera's zijn duurste camera's worden ook in taiwan gemaakt maar gaan zelden stuk

Klopt, de meeste neo-slavendrijvers/multinationals hebben planten in het verre oosten, komt gewoon goed spul vandaan. Toch acht ik het als een meerwaarde wanneer een product in Europa wordt gemaakt  :yes:

(Edit 11:18: en Japan  :wink:)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Marvin

Ja een product maken waar het merk z'n oorsprong heeft geniet ook mijn voorkeur. Maar dan zou dat product ook een meervoud gaan kosten tov de concurrenten uit lagelonenlanden. Andere kant van het muntje is, oké geen lagelonenland, dat er nu Duitse auto's bij NedCar uit de fabriek 'rollen'. Iedereen wilt geld verdienen óm te verdiénen, maar óók om te blijven bestaan. Zo heeft die wereld economie zich nu eenmaal gevormd. Maar dat wisten jullie zelf natuurlijk ook wel. [emoji39]

thanatos

Zowat alles wordt gemaakt in China of nog goedkopere landen want inmiddels is China als productie land ook al te duur aan het worden.

Wil je producten made in EU of of USA betaal je gewoon 3-4x meer.

Inmiddels weten ze in China zeer goed te produceren. Wat anders als 15 jaar geleden.

Marantz producten uit de Premium reeks heb ik nog wel een redelijke pet van op. Al het andere surround gedoe laat ik graag aan mijn neus voorbij gaan.

AkTeVox

Heb hier een MM7055 5ch eindbak staan waarvan er 1 kanaal een zacht brommetje heeft.
Dit toestel is net iets meer dan 2 jaar.  violent1 violent1 violent1

Ben niet echt kapot over de kwaliteit van die SR/AV/MM toestellen.  :no: :no: :no: