Te veel demping materiaal in T+A geeft minder strakke bas.

Gestart door Samro, juli 29, 2016, 22:26:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus


Samro

Citaat van: Maus op juli 30, 2016, 00:56:14
Whaha :D

Maar TML's zijn toch ook open?
Dat wel, maar je kunt er niks doorheen proppen :roll:

Zep

Citaat van: Samro op juli 29, 2016, 22:26:29
Omdat ik vond dat bas weergave van mijn T+A's soms wel wat rommelig en ongecontroleerd klonk met sommige muziek, na de speakers al een poosje beluisterd te hebben, heb ik er maar eens in gekeken wat er aan de hand kan zijn. Wat blijkt nu? Er zit een enorme hoeveelheid dempingsmateriaal in wat er volgens mij geheel niet in hoort te zitten! :-o Ik heb al die losse rommel verwijderd, en de klank is stukken beter geworden.
Zie foto.

Je kunt ook alles eruit halen, neem een Russell K Red....die hebben totaal geen dempingsmateriaal en schijnen erg goed te zijn  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

KayaRahnee

Citaat van: Samro op juli 29, 2016, 23:54:45
Het dempingsmateriaal zat er ook wat rommelig in gepropt, zo doet een fabrikant dat niet volgens mij.

Jawel, hoort zo ...... is een extra service van T+A, er word dempingsmateriaal in de speakers gestopt wat je eruit kan nemen met de bedoeling om er akoestische panelen van te maken  :wink: violent1
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Samro

Citaat van: KayaRahnee op juli 30, 2016, 13:17:59
Jawel, hoort zo ...... is een extra service van T+A, er word dempingsmateriaal in de speakers gestopt wat je eruit kan nemen met de bedoeling om er akoestische panelen van te maken  :wink: violent1
Ok, is dát de bedoeling ervan.. :? Gelukkig dat 't ik het heb bewaard :-P :-D

Zep

Citaat van: KayaRahnee op juli 30, 2016, 13:17:59
Jawel, hoort zo ...... is een extra service van T+A, er word dempingsmateriaal in de speakers gestopt wat je eruit kan nemen met de bedoeling om er akoestische panelen van te maken  :wink: violent1

Vreemde plaats om daar te "verpakken" dan....was makkelijker in de doos geweest ipv een hele driver eruit te moeten schroeven  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Samro

#21
Citaat van: Zep op juli 30, 2016, 19:06:50
Vreemde plaats om daar te "verpakken" dan....was makkelijker in de doos geweest ipv een hele driver eruit te moeten schroeven  :-P
Ach, het is ook wel leuk om dan even te kijken hoe het er van binnen uitziet. Het filter is ook wel spannend om even te bekijken bv. Ja-ha,  er zit wat in zo'n torentje hoor :mrgreen:
En een mooie bas unit. Het chassis is van gegoten metaal.

Samro

Citaat van: Maus op juli 29, 2016, 22:38:00
Dat hoort er wel in ;)
Je hebt gelijk. :-o Ik heb al bericht van T+A ontvangen dat het wel origineel dempingsmateriaal is.

Maus

Whaha en ik riep ook maar wat eigenlijk!  :evil: Had het namelijk weleens eerder meegemaakt dat iemand speakers uit elkaar had getrokken en dat spul eruit had gevist. :P

Samro

Citaat van: Maus op augustus 04, 2016, 12:16:03
Whaha en ik riep ook maar wat eigenlijk!  :evil: Had het namelijk weleens eerder meegemaakt dat iemand speakers uit elkaar had getrokken en dat spul eruit had gevist. :P
Ok, maar je had toch gelijk. :wink: ik vond het wel zo eerlijk om het hier even te vermelden dat het losse demping materiaal erin hoort. Ik kreeg al heel snel een reactie van T+A. Heel netjes allemaal. :yes: Maar ik blijf erbij dat de klank zonder al die demping beter is. Ik bewaar het in een doos, zodat ik het bij eventueel verkoop van de speakers er weer in kan doen. :-D

bas focal marantz

Citaat van: Maus op juli 30, 2016, 00:56:14
Whaha :D

Maar TML's zijn toch ook open?
Nee dat hoeft niet, er kan een resonantie in de pijp aanwezig zijn, of geluid wat de speaker naar achter ''straalt'' en een uitweg vind uit de pijp dan is juist dempen zelfs noodzaak.
Maar volgens mij is dat niet zo veel als ik op de foto zie dat is wel erg veel.

Citaat van: Samro op juli 30, 2016, 22:42:45
En een mooie bas unit. Het chassis is van gegoten metaal.
Peerless unit.

Samro

Citaat van: bas focal marantz op augustus 04, 2016, 18:44:11
Nee dat hoeft niet, er kan een resonantie in de pijp aanwezig zijn, of geluid wat de speaker naar achter ''straalt'' en een uitweg vind uit de pijp dan is juist dempen zelfs noodzaak.
Maar volgens mij is dat niet zo veel als ik op de foto zie dat is wel erg veel.
Peerless unit.
Alle demping materiaal hoort er in volgens het bericht wat ik van T+A kreeg. 4 stukken van elk 1m bij 0,5m per luidspreker. :eerie: Mooi om te weten dat het Peerless bas/mid units zijn. Er staat T+A op het chassis gestanst.


Samro


bas focal marantz

Je ziet het vaker dat fabrikanten units afnemen van derde, is ook niets mis mee.
Waarom zelf ontwerpen als er zat mooi spul te koop is.
uiteindelijk bepaald het hele concept de klank.


Dat er zoveel demping materiaal in hoort verbaast me.