Te veel demping materiaal in T+A geeft minder strakke bas.

Gestart door Samro, juli 29, 2016, 22:26:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

Omdat ik vond dat bas weergave van mijn T+A's soms wel wat rommelig en ongecontroleerd klonk met sommige muziek, na de speakers al een poosje beluisterd te hebben, heb ik er maar eens in gekeken wat er aan de hand kan zijn. Wat blijkt nu? Er zit een enorme hoeveelheid dempingsmateriaal in wat er volgens mij geheel niet in hoort te zitten! :-o Ik heb al die losse rommel verwijderd, en de klank is stukken beter geworden.
Zie foto.

Maus


Samro

Citaat van: Maus op juli 29, 2016, 22:38:00
Dat hoort er wel in ;)
Nee, volgens mij niet hoor :roll: Aan de zijkanten zit nog een 2 cm dik (ongeveer) origineel vanaf fabriek
genoeg demping materiaal gekit. Ik heb voor de zekerheid even info gevraagd bij T+A wat er origineel in hoort te zitten.  8-) Ik wacht nog op antwoord.. :wink:

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Samro

#4
Citaat van: TurboMarco op juli 29, 2016, 23:07:01
over welke speaker gaat het eigenlijk ?
T+A Criterion Tal x1

KayaRahnee

Citaat van: Samro op juli 29, 2016, 22:26:29
en de klank is stukken beter geworden.

Uiteindelijk is dat het belangrijkste en meteen een antwoord op de vraag of het erin hoort of niet ....... niet dus  :no: :wink:
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.


Maus


Samro

#8
Citaat van: Maus op juli 29, 2016, 23:39:43
Heb je ze nieuw gekocht?
Nee, ze zijn een jaar of 14 oud schat ik. Ik heb ze een poosje geleden gekocht op MP.  :-)

Maus

Ah dat verklaart wat... Dan weet je nooit wat ermee uitgehaald is in het verleden.

Samro

Citaat van: Maus op juli 29, 2016, 23:46:19
Ah dat verklaart wat... Dan weet je nooit wat ermee uitgehaald is in het verleden.
Het dempingsmateriaal zat er ook wat rommelig in gepropt, zo doet een fabrikant dat niet volgens mij.

Maus


Samro

Citaat van: Maus op juli 30, 2016, 00:18:54
Zouden ze het via de basspoort hebben gedoneerd?
Nee, dat is onmogelijk, want het is een transmissielijn systeem. :wink:

Maus


Samro

Citaat van: Maus op juli 30, 2016, 00:39:44
Creatieve muizen zijn het dan geweest :D
Een hele grote muis heeft er eerst een luidspreker unit uitgehaald om het goedje erin te proppen :-D