Age's HT. De 6100 iets verbeterd.. Verder genieten!

Gestart door Age, juli 27, 2016, 11:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Age

Hallo, ik zal me eens voorstellen na een tijdje van mee lezen hier.
Mijn naam is Age en kom uit het noordelijke Leeuwarden.
Al sinds ik het huis uit ben (1991) heb ik een surround set.
Toen gebaseerd op een Matchline 55 cm tv, een Pioneer doby proliogic receiver( type weet ik helaas niet meer), een videorecorder etc en wat boxen en sub.
Helaas heb ik nog geen foto's uit die tijd kunnen vinden....

Sprong naar 2005:


Ik had toen mijn eerste Onkyo al spelen, eenTX-SV545. Top dingetje.
Qua boxen waren het Tannoy's M3, een B&W DM600 en een B&W Solid PB100 subwoofer.
Als surround speelde ik toen met kleine B&W's. type weet ik zo niet meer.
Als tv gebruikte ik een JVC 72 cm breedbeeld. Goed ding, speelt nu nog bij een kennis van me.

Sprong naar 2008:


Mijn eerste flatscreen, een Panasonic TH-42PX80E.
Toen voor mijn gevoel gigantisch!!
Voor de rest op audio gebied geen veranderingen.
Een paar maanden later moest er wel een nieuw meubel komen, want ik moest en ik zou de tv aan de muur hebben. het werd het beruchte LACK meubel van onze Zweedse vrienden.


Vlak daarna, ik meen in 2009 (?) heb ik op een forum een andere receiver besteld.
Hij moest uit België komen, best spannend.
Het werd de Onkyo TX-SR803E. Top ding in mijn beleving. Jaren plezier van gehad!
Zo had ik het er in 2012 bij staan:


oja, toen waren de front M3's verhuist naar de rear, en andere front speakers en center, namelijk Tannoy R2. Als center nu een bij passende Tannoy RC. Super blij mee, en nog steeds.

Jumpje naar 2015, er kwam een zelfgebouwde HTPC bij (met ondertussen 6 TB aan films en muziek). Hier te zien onder mijn receiver.


Ook waren mijn R2's door geschoven naar achter, en daar voor in de plaats het grotere broertje, de R3. Nog geen moment spijt van gehad.
Toen ook de terug gekeerde liefde van LP's ontdekt... :music:

Ennnnn toen kwam er een nieuwe tv.
Beetje op budget, maar goed, Het is de LG 60PB56 geworden. heerlijk groot!!



Verders was er niet zoveel veranderd qua audio... Ik doe lang met mijn spul....
Maar er kwam toch een andere receiver, een Onkyo TX-NR5008. Werkt perfect en bevalt wederom super. Stuurt veel strakker mijn boxen aan als mijn vorige Onkyo, die nu braaf zijn uurtjes draait bij mijn broer.


Daarna tijd voor een ander meubel. maar waar past een 45 cm (ex kabels) diepe versterker en een nog diepere HTPC in?
Nergens in, tenminste niet betaalbaar.
Ik heb het niet breed, dus moest het zelfbouw worden. Ook ben ik niet zo handig, dus iets ontworpen met mijn LACK meubel en een paar LACK tafeltjes als uitgangspunt:


Ow ja, ook een andere draaitafel, een DUAL704 uit 1978. Speelt perfect, heerlijk


En hier mijn 2 rear speakers:


In Maart 2016 kwam er een ander meubel en platenspeler. Wederom een DUAL, een SC621, maar nu compleet gereviseerd en zo goed als nieuw.
Ik vond de oude opstelling toch erg onrustig en was al even opzoek naar een ander meubel. Zie hier het resultaat:


Ook is mijn Onkyo 5008 retour geweest voor de beruchte HDMI storing.
Terug gekregen en alles werkt zoals het moet werken. Ik weer blij! Ik kon weer lekker ongestoord van films en muziek genieten!
En ik moet zeggen, perfect geregeld van Onkyo!

De volgende update kwam doordat ik de Onkyo goed kon verkopen en ik toch eens een Marantz wilde proberen.
Het werd een Marantz SR7008 van een 2 tal jaren oud.


Ook meteen een andere zwarte kast voor mijn HTPC.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en de Marantz weer leuk kunnen verkopen, en een nieuwe Marantz SR7010 voor een leuke aanbieding kunnen kopen. Zo leuk dat ik hem niet kon laten staan.
Toch wel weer verschil met de SR7008. Weer een stapje beter en fijner.
Vooral in vergelijk met de Onkyo veel relaxter qua geluid.







Dat was ondertussen mei 2016.

Laatste update waren een setje Tannoy R1's die nu in een 7.1 opstelling meedraaien.
Mijn wens is nog om een setje hoogte speakers te installeren... maar welke?????


Lijstje van mijn apparatuur op dit moment:

Receiver: Marantz SR-7010
TV: LG 60PB560V PLASMA TV
Platenspeler: DUAL SC621
Phonovoorversterker: Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker
HTPC voor alle films en muziek
Boxen: Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy Sub10 (7.1 opstelling)
kabels: canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI
en in kastje een Horizonbox van Ziggo.

Super tevreden met mijn Marantz tot nu toe. Da's voorlopig een blijvertje!

vr gr Age




And the story continues................


20-1-2017
En een toch wel onverwachte upgrade: Een nieuwe sub!
Een SVS PB-1000. Super ding!
Van 10" naar 10", maar wát een verschil. Veel meer controle over het laag en gaat ook nog eens veel lager.
Had de vorige een 75W, deze heeft er 300W. Meer dan genoeg voor mijn woonkamer.
Maar geen praatjes zonder plaatjes
oud vs nieuw, beide dus 10":






25-1-2017
En dannnn... eindelijk 2 hoogtespeakers opgehangen!! Eindelijk een 7.1.2 dus!
Het zijn vrij kleine Tannoy mR's. Perfect voor dat doel en kosten bijna niks. Lang leve marktplaats.
En het klinkt super!!! Voor mij dan........
Weer een leuke upgrade voor letterlijk een paar tientjes.
Hier de plaatjes, ook al is het niet zo duidelijk.




Ik stuurde 2 Atmos speakers aan met een Marantz PM-7003 .
Deze versterker is nu overbodig omdat ik 2 PM-700's monotrappen heb gekocht die de fronts aansturen.
Zodoende had ik een versterker over in mijn SR7010 en die stuurt nu die 2 Atmos speakers aan.
Een plaatje met die PM-7003:


19-9-2017

En een upgrade qua geluid.....
Ik heb 2 gereviseerde Marantz MA-700 monoblokken op de kop kunnen tikken. Het zwaardere en volgens de kenners betere broertje van de MA-500.
Ik ga ze puur voor de hoofdspeakers gebruiken, en de boxen klinken super met deze versterkers.

Gevolg was dat ik een versterker overhield in mijn SR-7010. Deze kon ik toekennen aan een Atmos kanaal en zodoende komt mijn PM7003 te koop.
Helemaal blij.
Foto's komen zodra ik de opstelling een beetje na mijn zin heb staan. Die dingen zijn lastig te plaatsen vanwege hun diepte van 472mm

En hierbij de plaatjes.
Ik heb een paar pootjes onder een geharde en dikke glazenplaat gelijmd:


Waar ik mijn HTPC en SR-7010 op kon zetten.
En, niet geheel onbelangrijk en waarom ik dit moest doen, waar ik mijn beide PM-700's onder kwijt kon. Met voldoende ruimte voor de broodnodige koeling.
Hier de plaatjes van het resultaat:




En nog een paar van de gereviseerde PM-700's:
uit de advertentie en uit zijn topic gekopiëerd:




Alles is vervangen en opnieuw uitgemeten. Top!
Waaronder dit:
- de 2 grote voedings elco's vervangen door Elna audio grade elco's
- alle kleine voedings elco's vervangen door nieuwe Panasonic low ESR elco's
- de 2 signaal elco's vervangen door folie condensatoren (Wima en Audyncap)
- de ruststroom opnieuw afgeregeld
- de (krakende) gain potmeter aan de achterkant verwijderd, de schakelaar switched desgewenst tussen de normale of een lagere ingangsgevoeligheid
- de brakke luidsprekerterminals vervangen door WBT style speaker terminals (let op, geen spades mogelijk, alleen bananen)



wordt vervolgd
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000

sjoek

Alsnog welkom hier. Leuk verhaal. En een zeer mooie set moet ik zeggen. Marantz en tannoy is wat mij betreft een super keuze. HB.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Vinyl_Fuchs

Welkom Age, mooie set en dito foto collage. En weer een vinyllover erbij.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Welkom hier, Age. Mooie spullekes hebt ge! Ik wens jou hier en thuis veel plezier. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gerrald

Ziet er super goed uit! Heb de R2 Tannoy's ook gehad wat een plezier heb ik gehad met die speakers!!  HB

Tof dat je zo al die foto's hebt bewaard door de jaren heen en nog veel toffer dat we inderdaad er weer een vinyl liefhebber bij hebben!!!!  hello
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Rob46

Prima voorstelrondje dacht ik zo  :yes: notworthy Fraaie set en dito foto's! Welkom op dit mooie forum!

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Matt

Wat een intrede, welkom en veel plezier hier!
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Age

Thanks voor de leuke reacties! hello

Maar de set zoals hij nu is bevalt me super.
Ik ga alleen nog wat experimenteren met een 2tal hoogte speakers. Ook Tannoys, maar dan satelietjes.

En LP's, tja, das gewoon heerlijk zo af en toe
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000

xander32

Welkom Age, leuk om te lezen hoe je tot de huidige set bent gekomen  :yes:. Tevens goed dat ons forum weer een Tannie rijker is :-).

WilliamB

Welkom op dit mooie forum, en natuurlijk veel kijk en luisterplezier  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Brutus

Een mooi verhaal en mooi spul  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Hoi Age,

Mooie uitgebreide binnenkomer en mooie foto's.
Fijne set heb je  HB

Ook namens mij welkom hier  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

pameijer

Kijk, dit is een hele mooie intro van een ongetwijfeld goede man en schitterende installatie. Welkom hier en ik ben benieuwd naar de toekomstige ontwikkelingen!
Welke software gebruik je allemaal op je HTPC?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Age

thanks!

Er staat Windows 7 op, voor het inet surfen, en verder alleen KODI.
Meer heb ik niet nodig op dat ding. Het downloaden etc gebeurt op een andere pc
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000