Accuphase; de vragen....

Gestart door Rob46, juli 10, 2016, 12:22:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Kan geen kwaad Paul om soms even de zaak 'op te schudden'..... Al is het alleen maar om het Forum in stand te houden....ik bedoel; natuurlijk is alles al eens gezegd, maar nieuwe inzichten en ontwikkelingen blijven in de audiowereld ook gangbaar....zo houden we alles gangbaar......

Zep

Citaat van: Paul op juli 10, 2016, 21:14:45
Ok dat het lekker smoelt en dat arrogantie genoemd wordt prima maar hoe gaan we dan met de rest van de tweaks om die zogenaamd beter presteren, en dan heb ik het bv over LS kabels / Interlinks en Netsnoeren en zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.

Zomaar een opmerking zonder roeiboten los te gooien.   :wink:

Iedere illusie kost geld, Paul, de èèn wat meer.....de ander wat minder  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Iedere dag lees ik hier mee Rob, post weinig omdat mijn audio interesses elders liggen en nog maar weinig Marantz in mijn set heb.
Dat wil niet zeggen dat alles wat men hier post gerechtvaardigd is maar een beetje kritiek moet kunnen denk ik hoewel alle facetten over verzin het maar hier inmiddels de revue gepasseerd zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rob46

Citaat van: Zep op juli 10, 2016, 21:36:18
Iedere illusie kost geld, Paul, de èèn wat meer.....de ander wat minder  :wink:

Scherp Zep; maar illusie?

Zep

Citaat van: Paul op juli 10, 2016, 21:37:21
Dat wil niet zeggen dat alles wat men hier post gerechtvaardigd is.

Maar wie bepaalt wat rechtvaardig is? Alles is relatief, en al helemaal in het het audiogebeuren......iedereen heeft gelijk maar ook weer
ongelijk, er bestaat geen referentiekader wat de interpretatie van geluid betreft.....mooi toch?   :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Citaat van: Zep op juli 10, 2016, 21:53:01
Maar wie bepaalt wat rechtvaardig is? Alles is relatief, en al helemaal in het het audiogebeuren......iedereen heeft gelijk maar ook weer
ongelijk, er bestaat geen referentiekader wat de interpretatie van geluid betreft.....mooi toch?   :wink:
Audio en muziek is emotie en een beleving zit tussen den oren, is maar net hoe je wakker wordt en hoe je uit bed stapt met je linker of rechter been.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zep

Citaat van: Rob46 op juli 10, 2016, 21:45:22
Scherp Zep; maar illusie?

Dat bedoel ik absoluut niet denigrerend Rob, maar zoals ik hierboven al aanhaalde in de zin dat het altijd relatief blijft.....ik ben van mening dat genieten van muziek geen vermogen hoeft te kosten en er simpelweg nooit een meting kan plaatsvinden betreffende  iemands interpretatie van geluid. Een stukje identiteit ontlenen aan een merk die bij je past vind ik niets mis mee, doe ik ook aan mee maar ben me wel bewust van natuurkundige feiten. Zo ben ik van mening dat o.a. kabels geen invloed hebben op het geluid en dat is natuurkundig te onderbouwen, de rest is emotie. Maar zelfs mijn mening kan een illusie zijn  en uiteindelijk maakt het niets uit...zolang je maar geniet :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

En zolang een ieder in z,n eigen audio God gelooft is dat prima maar ga er geen fabels bij halen.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rob46

Zep, helemaal eens! Het gaat uiteindelijk om de MUZIEK en de emotie die daar -soms- mee gepaard gaat.... en dat kan al met een transistor radio.....

Rob46

Alleen die hobby van ons....... violent1 :evil: :roll:

Paul

Citaat van: Rob46 op juli 10, 2016, 22:54:08
Alleen die hobby van ons....... violent1 :evil: :roll:
Altijd beter dan oude vrouwtjes beroven.  8-) :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zep

#26
Citaat van: Rob46 op juli 10, 2016, 22:46:05
Het gaat uiteindelijk om de MUZIEK en de emotie die daar -soms- mee gepaard gaat.... en dat kan al met een transistor radio.....

:gp:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: Paul op juli 10, 2016, 22:59:31
Altijd beter dan oude vrouwtjes beroven.  8-) :-P

Haha, heb je misschien wel wat meer bestedingsruimte voor "onze" hobby  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32


Cornelis1921

Citaat van: Paul op juli 10, 2016, 22:59:31
Altijd beter dan oude vrouwtjes beroven.  8-) :-P
Ik beroof voor mijn audiohobby anders wat graag Prinses Beatrix. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *