De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

En weer komt er iets schoons voorbij lopen, iets wat me nieuwsgierig maakt...en benieuwd naar deze buizen sound :yes:

De Rogue Audio Cronus Magnum II



Met 100 watt schijnt hij goed te matchen met ATC  :roll:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Hmmm........meen wel eens gehoord te hebben dat buizen en speakers die wat meer vermogen vragen niet de beste combi zijn.
Maar dat heb ik gehoord of gelezen, weet het niet uit eigen ervaring.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juni 25, 2017, 00:24:54
Hmmm........meen wel eens gehoord te hebben dat buizen en speakers die wat meer vermogen vragen niet de beste combi zijn.
Maar dat heb ik gehoord of gelezen, weet het niet uit eigen ervaring.

Daarom zei ik al, schijnt met 100 watt goed te matchen met ATC.
Maar heb wel vaker gelezen en gehoord over buizen met veel minder wattage die het goed doen op speakers met een lage impedantie....ik ga het gewoon een keer beluisteren als nieuwsgierig mens  :wink:

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Brutus op juni 25, 2017, 00:24:54
Hmmm........meen wel eens gehoord te hebben dat buizen en speakers die wat meer vermogen vragen niet de beste combi zijn.
Maar dat heb ik gehoord of gelezen, weet het niet uit eigen ervaring.

Gewoon een degelijke versterker, heb ATC's gehoord op 2x 30watt bij 8ohm. Mijn kin hing aan de grond, wat een controle over dat laag.
Enkel de iets warmere sound vond ik verschrikkelijk icm de ATC's
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Op die ACT's moet gewoon een snelle, dikke versterker gezet worden.


Citaat van: Matt op juni 25, 2017, 08:07:42
Gewoon een degelijke versterker, heb ATC's gehoord op 2x 30watt bij 8ohm. Mijn kin hing aan de grond, wat een controle over dat laag.
Enkel de iets warmere sound vond ik verschrikkelijk icm de ATC's

Zep

Citaat van: Matt op juni 25, 2017, 08:07:42
Gewoon een degelijke versterker, heb ATC's gehoord op 2x 30watt bij 8ohm. Mijn kin hing aan de grond, wat een controle over dat laag.
Enkel de iets warmere sound vond ik verschrikkelijk icm de ATC's

Je blijft daar op terugkomen, he Matt....over niet al te lange tijd keer naar Ome Henk samen? Kunnen we het gelijk testen  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: xander32 op juni 25, 2017, 09:46:10
Op die ACT's moet gewoon een snelle, dikke versterker gezet worden.

Dik en toch snel  :-P

Maar dat is ook altijd mijn mening geweest, een vette voeding in ieder geval  HB
Maar die zitten soms ook in een versterker met minder wattage maar wel heel veel control hebben....en goed blijken te matchen. Vanuit hobby wil ik er graag een keer naar luisteren, eerder kan ik er niet over meepraten  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

... het één hoef het andere niet in de weg te staan...





Citaat van: Zep op juni 25, 2017, 14:58:48
Dik en toch snel  :-P

Maar dat is ook altijd mijn mening geweest, een vette voeding in ieder geval  HB
Maar die zitten soms ook in een versterker met minder wattage maar wel heel veel control hebben....en goed blijken te matchen. Vanuit hobby wil ik er graag een keer naar luisteren, eerder kan ik er niet over meepraten  :wink:

Zep

Citaat van: xander32 op juni 25, 2017, 16:29:15
... het één hoef het andere niet in de weg te staan...



Geil! haha  :schater:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Die motor bedoel je toch Zep?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juni 25, 2017, 17:06:18
Die motor bedoel je toch Zep?

Vaak bedoel ik het tegenovergestelde van wat ik zeg,  vooral als ik het niet meen.....heel rare eigenschap van mij  :wink:

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Wel een goede airbag voor het geval hij te enthousiaste optrekt  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

DansaN

Citaat van: Brutus op juni 26, 2017, 04:03:38
Wel een goede airbag voor het geval hij te enthousiaste optrekt  :-D
Om optrekken maak ik me niet zo'n zorgen; genoeg druk op het achterwiel :yes:

Sturen echter.....

Brutus

Hmm.....volgens mij ligt het zwaartepunt achter de achteras een 180 graden wheely is dan zo gemaakt  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Ik denk dat je met het maken van een noodstop ook wel een aardig probleem hebt frusty :roll:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.