MP3 naar FLAC of WAV omzetten, zinvol?

Gestart door Rob46, mei 14, 2016, 19:27:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Is het omzetten van MP3 naar FLAC zinvol?

sjoek

In princiepe zou ik zeggen nee als je mp3 flac maakt blijft de inhoud die verdwenen is toen er een mp3 van gemaakt is weg. Maar ik meen me te herinneren dat Xander een programma gebruikt voor zijn cd's die missende informatie van de cd toevoegt aan het digitale bestand waardoor het digitale bestand weer beter klinkt dan cd. Misschien dat dit met mp3 ook kan.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

@xander32 gebruikt volgend mij dbpoweramp om zijn cd's over te zetten naar flac.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantzer

Natuurlijk!
Als je (MP3) speler geen FLAC afspeelt kan het handig zijn

Maar bij conversie náár MP3 gaat er informatie verloren, daarom zijn de bestanden zo klein.
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

xander32

 :yes:

Citaat van: WilliamB op mei 14, 2016, 22:33:22
@xander32 gebruikt volgend mij dbpoweramp om zijn cd's over te zetten naar flac.


MP3 omzetten naar flac; indien dat al mogelijk is, krijg je volgens mij een flac bestand met mp3 kwaliteit :|.

xander32

Zo werkt het niet helemaal; wanneer ik een cd ripp, worden die bestandjes vergeleken met die in een database. Indien in mijn ripp hiaten zitten, worden die aangezuiverd vanuit de database.

Citaat van: sjoek op mei 14, 2016, 19:41:41
In princiepe zou ik zeggen nee als je mp3 flac maakt blijft de inhoud die verdwenen is toen er een mp3 van gemaakt is weg. Maar ik meen me te herinneren dat Xander een programma gebruikt voor zijn cd's die missende informatie van de cd toevoegt aan het digitale bestand waardoor het digitale bestand weer beter klinkt dan cd. Misschien dat dit met mp3 ook kan.

sjoek

Citaat van: xander32 op mei 14, 2016, 22:49:31
Zo werkt het niet helemaal; wanneer ik een cd ripp, worden die bestandjes vergeleken met die in een database. Indien in mijn ripp hiaten zitten, worden die aangezuiverd vanuit de database.

Dat bedoelde ik inderdaad ook te zeggen. Maar zou dat ook lukken met mp3? Gaat hij die ook vergelijken of kan dat niet?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

cz79

Citaat van: xander32 op mei 14, 2016, 22:49:31
Zo werkt het niet helemaal; wanneer ik een cd ripp, worden die bestandjes vergeleken met die in een database. Indien in mijn ripp hiaten zitten, worden die aangezuiverd vanuit de database.

Dat is secure rip met dbwpoweramp en er wordt niets aangevuld daarmee volgens mij, er wordt enkel vergeleken met een database waarin mensen diezelfde cd hebben geript en vergeleken of de rip 100% overeenstemt met eerdere uitkomsten, als dat niet zo is dan gebeurt er volgens mij helemaal niets met de daadwerkelijke data

xander32

Indien er fouten in de ripp vanaf cd zitten, gaat die app aan het herstellen  :yes:.
Dat heb ik niet veel gehad, ben zuinig op mijn cd's, maar toch wel een aantal keren.

Citaat van: cz79 op mei 15, 2016, 02:08:22
Dat is secure rip met dbwpoweramp en er wordt niets aangevuld daarmee volgens mij, er wordt enkel vergeleken met een database waarin mensen diezelfde cd hebben geript en vergeleken of de rip 100% overeenstemt met eerdere uitkomsten, als dat niet zo is dan gebeurt er volgens mij helemaal niets met de daadwerkelijke data

cz79

En dan hebben we het over dbwpoweramp cd ripper?

xander32

#10
 :yes:

Als ik weer wat te rippen heb en de cd blijkt beschadigd,  zal ik ff een screenprint maken.

Citaat van: cz79 op mei 15, 2016, 08:01:25
En dan hebben we het over dbwpoweramp cd ripper?