PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Brutus

Citaat van: joep op juli 11, 2018, 21:00:56
Zou de PM-10 graag eens rustig een weekje naast de PM-11s3 binnen hebben staan.

En dan blind luisteren met de andere componenten ongewijzigd, ben zeer benieuwd of je het verschil er uit kunt halen (en als dat al zo is, is dat dan in het voordeel van de PM10???)  :roll: :roll: :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

audiowilwel

#586
Bonjour Marantz fans, vandaag op bezoek geweest bij Rhapsodie in Hilversum.
Ook daar de PM10 en SA10 beluisterd op een paar andere luidsprekers.
Deze waren goedkoper dan de B&W 802D3, maar voor het geld niet verkeerd.
Verder hebben ze prachtige audio staan, maar boven ons budget. Maar wel heel mooi, wat een mooie
wereld de audio wereld en zeer bevlogen mensen waar het vooral om genieten gaat.
Ik hou me sowieso bij mijn B&W802D. De Marantz gaan we nog even een paar nachtjes over slapen.
Het jeukt wel om deze prachtige audio componenten in actie te horen in onze eigen omgeving.
De eigenaar was zeer te spreken over de klasse D versterking van de PM10.
Op mijn vraag of klasse D afbreuk doet t.a.v. klasse A was hij heel stellig. Neen dus, en zeker niet bij de PM10.
Maar goed, je eigen oren moeten het werk doen en dat is heel persoonlijk en liegt niet.
Over de SA10 was hij uitermate lovend maar dat hoorde ik zelf ook wel.
De SA10 is in mijn beleving een geweldige speler, en voor mij staat CD draaien voorop omdat ik er heerlijk voor ga zitten en genieten.
Zijn er inmiddels al leden die ook al deze twee hebben gehoord?
Zoja, wat vinden jullie er van?

Oh ja, ik ben niet de jongste meer maar mijn oren zijn nog goed.
Laatst nog getest, zorg altijd goed voor mijn oren en gebruik oorbeschermers bij werkzaamheden.
Las ergens iets over grijze (55+) postduiven zoals ik. Nou het is een kwestie van hard werken en geluk hebben met de gezondheid. Ook vakanties laat ik voor wat het is en geniet met volle teugen van mijn vrije tijd en de muziek. Het is een kwestie van prioriteiten stellen, je kan namelijk niet alles hebben.
Het draait om keuzes die men maakt, dat is waar het voor iedereen om draait en te respecteren.
Een Mercedes voor de deur in weer en wind of een prachtige audio installatie in je woonkamer.
Allebei niks mis mee, lekker doen wat je zelf wil is mijn motto.

Groeten. 

 

audiowilwel

Citaat van: joep op juli 11, 2018, 21:00:56
Zou de PM-10 graag eens rustig een weekje naast de PM-11s3 binnen hebben staan.

Gewoon doen, je leeft maar ene keer. En dan weet ik als je het deelt wat jouw ervaring is.
Groet, Wil

Vinyl_Fuchs

Als ze weer een buizenversterker ontwikkelen, ben ik geïnteresseerd.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Paul

Zou een buizen versterker met een Marantz logo beter klinken ?
Denk van niet maar het kan fabelachtige denkbeelden opwekken.   :-D.     clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: renes59 op juli 11, 2018, 22:54:47
:-D
Als er nu buizen in zo'n PM10 zaten was het nog wat maar nu.....? 8-) Een Marantz PM10 is nog geen Marantz model 9.


Not by a long shot!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

pameijer

Citaat van: SB_Marantz op juli 18, 2018, 10:15:21

Not by a long shot!
Want jullie hebben de PM10 allemaal al gehoord en kunnen vergelijken met een geluidsvervormend buizentransistortje?  nonono byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

renes59

Dat hoef ik ook niet, voor mij gaat er niets boven buiz'n.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Brutus

Ach dat hele gedoe om die PM10, het zal best een goede versterker zijn en als iemand hem wil ruilen tegen een PM11s3 om nostalgische redenen dan mag dat gerust bij mij. Zo niet dan blijft de PM11s3 want stiekum heb ik voor mijzelf besloten dat het niet beter gaat worden. Geeft een hoop rust  :wink: :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

renes59

Citaat van: Brutus op juli 19, 2018, 16:30:00
Ach dat hele gedoe om die PM10, het zal best een goede versterker zijn en als iemand hem wil ruilen tegen een PM11s3 om nostalgische redenen dan mag dat gerust bij mij. Zo niet dan blijft de PM11s3 want stiekum heb ik voor mijzelf besloten dat het niet beter gaat worden. Geeft een hoop rust  :wink: :-D
Daar gaat het om, klinkt de muziek ook beter. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Wil het meer een vorm van audio frustratie noemen, lees dit hier vaak over versterkers ... dacjes etc, terwijl in akoestische aanpassingen meestal de winst zit. Voor tussen den oren ligt voor sommige nog een weg te gaan.
:evil:
Maar nogmaals pin 8 ruggen en je bent happy again.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

De audio/video hobby word doorgaans beleeft vanuit een persoonlijke voorkeur ,en dat is maar goed ook .

Waarnemingen zijn dan ook persoonlijk en vallen dan ook onder een subjectieve beleving ,en daar is helemaal niets mis mee ,behalve dan wanneer zaken als feiten gepresenteerd worden .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Citaat van: Brutus op juli 19, 2018, 16:30:00
Ach dat hele gedoe om die PM10, het zal best een goede versterker zijn en als iemand hem wil ruilen tegen een PM11s3 om nostalgische redenen dan mag dat gerust bij mij. Zo niet dan blijft de PM11s3 want stiekum heb ik voor mijzelf besloten dat het niet beter gaat worden. Geeft een hoop rust  :wink: :-D

Rust is heel belangrijk, dat neigt naar tevredenheid.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tevredenheid
:-)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

Citaat van: Paul op juli 19, 2018, 17:50:04
Maar nogmaals pin 8 ruggen en je bent happy again.

Joe mast bie djooking.:-)
Ik ben nu al ontzettend happy, met slechts een 6004 en mijn Q's. En geen lening en toestanden.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Brutus

#599
Citaat van: TurboMarco op juli 19, 2018, 17:58:26
De audio/video hobby word doorgaans beleeft vanuit een persoonlijke voorkeur ,en dat is maar goed ook .

Waarnemingen zijn dan ook persoonlijk en vallen dan ook onder een subjectieve beleving ,en daar is helemaal niets mis mee ,behalve dan wanneer zaken als feiten gepresenteerd worden .

Helemaal mee eens!

Citaat van: Paul op juli 19, 2018, 17:50:04
Wil het meer een vorm van audio frustratie noemen, lees dit hier vaak over versterkers ... dacjes etc, terwijl in akoestische aanpassingen meestal de winst zit. Voor tussen den oren ligt voor sommige nog een weg te gaan.
:evil:
Maar nogmaals pin 8 ruggen en je bent happy again.

Nu een exemplaar voor slechts 5,5K bij onze hofleverancier dus alle twijfelaars, sla je slag!!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20