PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Je kunt het noemen hoe je het wilt. Het redelijkste is dat het mij eigenlijk geen bal uitmaakt  :evil: pompom

Heeft iemand van dit forum de PM10 eigenlijk thuis staan?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

#511
Slechte sets kom ik niet tegen bij ons liefhebbers nee (ik ben nog aan het graven in mijn geheugen), maar juist wel bij de "pro's" tijdens hifishows etc., daar heb ik al meerdere keren sets heel belabberd horen spelen.

Citaat van: joep op februari 24, 2018, 22:31:08
Ben hele mooie dingen tegen gekomen maar ook mindere.
Meestal afhankelijk van de ruimte waarin e.e.a. stond te spelen.
Staande golven welke het geluidsbeeld totaal om zeep brachten.
Kan me niet voorstellend jij dat nimmer bent tegengekomen Xander.

TurboMarco

Citaat van: xander32 op februari 24, 2018, 22:05:26
Totaal oneens ben ik het met jouw opmerking aangaande sets tijdens M&G;
onderwijl heb ik heel wat van zulke treffen mogen bijwonen en daarmee heel wat fraaie sets mogen aanschouwen en beluisteren. Een slechte set kan ik mij domweg niet heugen  :roll:.

Wel zijn de sets immer getuned naar de smaak van diens bezitter, maar zoals aangegeven betroffen het immer zorgvuldig samengestelde sets waarmee het genieten was van de muziek  :yes:.
stupid
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

Moet eerlijk zeggen dat ik eens op een M&G was bij STS. Waar Blumenhofer speakers stonden te brullen op nog geen 3 meter afstand. Was blij dat ik in de auto teug naar huis zat. Maar hield het nodige commentaar wel voor mezelf tijdens de luistersessie.

renes59

Laat Viceadmiraal61 dit niet lezen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Citaat van: renes59 op februari 25, 2018, 19:00:37
Laat Viceadmiraal61 dit niet lezen.
Die leest hier niet meer [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

#516
https://www.whathifi.com/marantz/pm-10/review

https://www.whathifi.com/marantz/sa-10/review


... ook hier wordt het weer duidelijk dat de PM10 een goede versterker betreft, maar niets bijzonders.
Dat i.t.t. de SA10; deze (b)lijkt echt top.

thanatos

Die PM-10 daar zitten dus Hypes Ncore class D modules in  :-o :-o

als ze daar echte high-end liefhebber mee willen trekken voorspel ik slechte afloop..

joep

Ach wie zal het zeggen. In menig blad laat hij merken als Krell en Accuphase achter zich. Maar moet hij de MA8000 van McIntosh en Niam NAC 252 weer voor laten. Het zegt allemaal niet zo veel die tests. Heb zelf de stap van een Accuphase 350 naar de Marantz 11s3 naar volle tevredenheid gezet. Je moet zo'n ding gewoon in je eigen vertrouwde omgeving langere tijd beluisteren. En een ander kan er bij hem thuis weer een andere mening over hebben. Wie op merknaam koopt komt vaak bedrogen uit. Of houd zichzelf voor de gek.

Heb altijd toch wel vaak meer verschillen tussen versterkers gehoord dan in cd-spelers.
Ben dus wel nieuwsgierig naar de SA-10. Helaas kom je ze niet vaak tegen.

Maar slecht zullen de PM-10 en SA10 zeker niet zijn.


thanatos

Bladen en testen lees ik niet. Enkel gekochte / gebiased verhalen.. Enige die ik enigszins serieus neem is John Atkinson van Stereophile.com

Maar als ik een 7K kostende Marantz zie waarbij doodleuk bij de foto's de Hypex modules zie staan moet ik toch ff nee schudden met mijn hoofd.

Slecht klinken zal het niet.. wel naar eenheids worst. Hypex is leuk hoor veel vermogen/controle en knap goed klinkende klasse D modules.. maar warm loop ik daar niet voor..

Doe mij maar een elegante klasse A oplossing waarbij zoveel mogelijk tegenkoppeling is weggelaten.. Al die vervormingsvrije perfect metende toppers bekoren mij niet. Klasse D gaat daarin voor mij nog een stap verder..

Ik heb hier van Audio Note Kondo tot Yamaha over de vloer gehad en het mooist speelt toch een buisje in de voortrap met een ouderwetse eindtrap die lekker staat te kachelen in A. Kosten kunnen onder de €1000,- blijven en swingt de pan uit.

Ieder zijn ding  :-D :-D

audiowilwel

Hallo allemaal,

Ben net lid geworden en hoop een positieve bijdrage in dit forum te kunnen vervullen.
Wij zijn liefhebber van luisteren naar muziek. Ons beroep is zelfstandig binnenschipper.
Op ons binnenschip spelen we met Denon PMA 2000 versterker, Denon DCD 1650AR en B&W CDM7NT luidsprekers.
Thuis hebben we Marantz PM11S1 en SA11S1 gecombineerd met B&W 802D (vorige versie).
Beide zijn we er zeer enthousiast over en genieten er volop van.
Laatst bij Hifi-Klubben in Amsterdam de PM10 en SA10 in combinatie met de B&W 803D beluisterd.
Dat klonk werkelijk fantastisch, het bracht zelfs emoties los en dat is volgens mij de essentie van luisteren naar muziek. Wetende dat er ook andere mooie varianten zijn was dit gewoon prachtig. Ieder zijn smaak.
Ben benieuwd waar Marantz mee komt om de PM11S3 en SA11S3 te vervangen. Ze zullen hun eer ten beste moeten brengen om dat te over treffen.
Gegroet allen.

AkTeVox

Volgens mijn dealer heeft de PM10 "iets" meer controle over de luidsprekers maar klinkt NIET beter dan de PM11s3.  :-o :-o :-o
Hij raadde me zelfs aan om bij de 11 te blijven.  HB

xander32

Wellicht de Ruby afwachten  :angel:.

Citaat van: AkTeVox op mei 07, 2018, 13:54:53
Volgens mijn dealer heeft de PM10 "iets" meer controle over de luidsprekers maar klinkt NIET beter dan de PM11s3.  :-o :-o :-o
Hij raadde me zelfs aan om bij de 11 te blijven.  HB

joep

Citaat van: AkTeVox op mei 07, 2018, 13:54:53
Volgens mijn dealer heeft de PM10 "iets" meer controle over de luidsprekers maar klinkt NIET beter dan de PM11s3.  :-o :-o :-o
Hij raadde me zelfs aan om bij de 11 te blijven.  HB

Hoor het tegenover gestelde.
De Ruby gaat de PM-11s3 vervangen met een hoop techniek van de PM-10 maar niet alle dure snufjes en komt onder de PM-10 ook in prijs. We zullen het zien.

xander32

... ik kan het mij voorstellen dat iemand die een (groot) belang heeft bij de verkoop van een nieuw Marantz product, een wat ander advies/oordeel zal geven dan een dealer die naast andere merken 'ook Marantz' in zijn assortiment heeft ...