PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

Der gait niks boovn Grunn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

pameijer

Citaat van: renes59 op februari 07, 2018, 12:24:05
Der gait niks boovn Grunn.
Ik zag net nog een vliegtuig  boovn vliegen clown1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Citaat van: renes59 op februari 07, 2018, 12:24:05
Der gait niks boovn Grunn.
Met al die earthquake's ? nee dankje
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

DansaN

Citaat van: TurboMarco op februari 07, 2018, 16:45:24
Met al die earthquake's ? nee dankje
Dat is de bas die je voelt :yes:

[emoji16]

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

Op een Deutsch buurforum druppelen nu de eerste ervaringen binnen betreffende de huidige 10-serie. Men is vooral positief over de SA10, maar de PM10 zet men er neer als de meest stabiele Marantz versterker sinds tijden. Ook bij moeilijk aan te sturen speakers geen centje pijn, ook niet op een hoog volume.
Ervaringen (subjectief) van een enthousiaste Marantz Gemeinde.

RHK

Leuk dat je dat gevonden hebt. Het zal voor het grootste gedeelte wel zo zijn, wat men omschrijft. Desalniettemin is 7999,- nog steeds stevig aan de prijs voor stabiel geluid vind ik.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

hchifi.nl

Citaat van: RHK op februari 15, 2018, 09:28:47
Leuk dat je dat gevonden hebt. Het zal voor het grootste gedeelte wel zo zijn, wat men omschrijft. Desalniettemin is 7999,- nog steeds stevig aan de prijs voor stabiel geluid vind ik.

Mooie Adviesprijs  :roll:
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Brutus

Als ik de PM10 zou kopen en hij stond hier in huis zou ik hem ook de hemel in prijzen, al is het maar om mezelf een goed gevoel te geven en het rechtvaardigen van het uitgeven van een klein kapitaal  :-D :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

joep

Citaat van: Brutus op februari 18, 2018, 15:51:14
Als ik de PM10 zou kopen en hij stond hier in huis zou ik hem ook de hemel in prijzen, al is het maar om mezelf een goed gevoel te geven en het rechtvaardigen van het uitgeven van een klein kapitaal  :-D :-D

Doen we dat niet allemaal? Maakt niet uit wat er binnen staat het is altijd top.
En bij een M&G vriendelijk blijven naar de gastheer en zijn spulletjes.
Vaak staat de naam van het merk voor velen al voor de zekerheid van goed geluid.
Helaas is dat echter zelden het geval.

Rob46

Citaat van: joep op februari 24, 2018, 12:38:21
Doen we dat niet allemaal? Maakt niet uit wat er binnen staat het is altijd top.
En bij een M&G vriendelijk blijven naar de gastheer en zijn spulletjes.
Vaak staat de naam van het merk voor velen al voor de zekerheid van goed geluid.
Helaas is dat echter zelden het geval.

Prima toch? Trots zijn op de 'spulletjes' waarvoor soms lang sparen aan vooraf is gegaan. Merk en persoonlijke voorkeur, lees klanksignatuur,  bestaat echt Joep. Jouw mening dat dit zelden het geval is begrijp ik niet......

Ik heb wat moeite met de uitspraak: 'bij een M&G vriendelijk blijven naar de gastheer en zijn spulletjes'. Je suggereert iets onvriendelijks, maar hebt dit denk ik niet in de gaten.......

joep

#506
Nee hoor niets onvriendelijks.  :no: :no: :no:

Zeg alleen dat bezoekers op een M&G altijd heel aardige mensen zijn.
Maar ieder heeft natuurlijk zijn smaak en manier van luisteren.

e.e.a. was een reactie op de uitspraak van Brutus waar ik het overigens wel mee eens ben.

"Als ik de PM10 zou kopen en hij stond hier in huis zou ik hem ook de hemel in prijzen, al is het maar om mezelf een goed gevoel te geven en het rechtvaardigen van het uitgeven van een klein kapitaal  :-D :-D"

En dit is natuurlijk niet alleen van toepassing op een PM10 noch uitsluitend op Marantz maar is gaat veel en veel breder.

xander32

Totaal oneens ben ik het met jouw opmerking aangaande sets tijdens M&G;
onderwijl heb ik heel wat van zulke treffen mogen bijwonen en daarmee heel wat fraaie sets mogen aanschouwen en beluisteren. Een slechte set kan ik mij domweg niet heugen  :roll:.

Wel zijn de sets immer getuned naar de smaak van diens bezitter, maar zoals aangegeven betroffen het immer zorgvuldig samengestelde sets waarmee het genieten was van de muziek  :yes:.


Citaat van: joep op februari 24, 2018, 12:38:21
Doen we dat niet allemaal? Maakt niet uit wat er binnen staat het is altijd top.
En bij een M&G vriendelijk blijven naar de gastheer en zijn spulletjes.
Vaak staat de naam van het merk voor velen al voor de zekerheid van goed geluid.
Helaas is dat echter zelden het geval.

joep

Citaat van: xander32 op februari 24, 2018, 22:05:26
Totaal oneens ben ik het met jouw opmerking aangaande sets tijdens M&G;
onderwijl heb ik heel wat van zulke treffen mogen bijwonen en daarmee heel wat fraaie sets mogen aanschouwen en beluisteren. Een slechte set kan ik mij domweg niet heugen  :roll:.

Wel zijn de sets immer getuned naar de smaak van diens bezitter, maar zoals aangegeven betroffen het immer zorgvuldig samengestelde sets waarmee het genieten was van de muziek  :yes:.

Ben hele mooie dingen tegen gekomen maar ook mindere.
Meestal afhankelijk van de ruimte waarin e.e.a. stond te spelen.
Staande golven welke het geluidsbeeld totaal om zeep brachten.
Kan me niet voorstellend jij dat nimmer bent tegengekomen Xander.

Marvin

Totaal misplaatst kan je het ook noemen.