PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Citaat van: CBdicX op september 28, 2017, 19:11:52
Ok, bij deze dan.........

Met de SA-10 heeft Marantz een high-end alles-eter gelanceerd. CD, SACD, file-based audio én een dac... een goede dac. En dat voor een keurige prijs.

Niet mijn woorden uiteraard  :wink:

Ik ben denk ik onduidelijk geweest. Ik doel op de nog steeds populaire muziekdragers zoals (SA)CD en Vinyl. Misschien is het wel 'slim' om een (SA)CD speler te lanceren? Ik mag er toch van uit gaan, dat als er geen geld valt te verdienen op een component, deze niet ontwikkelt en uiteindelijk op de markt wordt gebracht? Of zijn hier betere marketingdeskundigen dan die Marantz in dienst heeft......

CBdicX

Citaat van: Rob46 op september 29, 2017, 17:14:56
Ik ben denk ik onduidelijk geweest. Ik doel op de nog steeds populaire muziekdragers zoals (SA)CD en Vinyl. Misschien is het wel 'slim' om een (SA)CD speler te lanceren? Ik mag er toch van uit gaan, dat als er geen geld valt te verdienen op een component, deze niet ontwikkelt en uiteindelijk op de markt wordt gebracht? Of zijn hier betere marketingdeskundigen dan die Marantz in dienst heeft......
Nou, het is al jaren bekent dat Volkswagen op iedere verkochte Bugatti Veyron een paar ton verlies lijd, maar dit blijft doen puur als middel van, kijk eens wat wij kunnen, dan verbaasd het mij niet als Marantz het zelfde kan, en wil doen met deze PM10 lijn.
Het is vaak met dit soort modellen het laten zien wat een fabrikant in huis heeft, wetende dat de afzet markt minimaal is, en dat er misschien wel geld bijgelegd moet worden.

Maar goed, wie op dit forum heeft intussen een PM10 of SA10 aangekocht ?
Zelfde vraag voor de PM11 of 14 serie zal wat vaker met ja beantwoord worden.
Marantz heeft toen ook de PM Pearl Lite uitgebracht, omdat zoals Ken vertelde, de meeste mensen de PM Pearl te duur vonden, ik bedoel maar.....

Rob46

Nee, nee, ik vermoed dat je het te dicht in de buurt houdt. Wereldwijd zal er ongetwijfeld omzet gegenereerd worden.....

Brutus

Citaat van: Rob46 op september 29, 2017, 18:29:41
Nee, nee, ik vermoed dat je het te dicht in de buurt houdt. Wereldwijd zal er ongetwijfeld omzet gegenereerd worden.....

Dat geloof ik ook, heb wel zo mijn twijfels of Nederland hoog in de lijst van afnemers zal staan.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

joep

Ach als het gaat kriebelen kopen we er allemaal zo één. Krabben helpt niet!
HiFi gebeuren staat nu op een laag pitje bij mij. Anders had er allang een binnen gestaan.
Zo heel spannend is het nu ook weer niet.  8-) 8-) 8-)

xander32

... ik denk dat het gros van de doelgroep welke in deze prijscategorie shopt, dat ook niet zal etaleren in het openbaar, zoals op een forum.

Brutus

Citaat van: xander32 op september 30, 2017, 08:22:46
... ik denk dat het gros van de doelgroep welke in deze prijscategorie shopt, dat ook niet zal etaleren in het openbaar, zoals op een forum.

of gewoon weg niet op een forum zit  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

DansaN

Citaat van: CBdicX op september 28, 2017, 09:18:35
Wanner haalt D&M nu eens de kop uit het zand en gaat zich concentreren op spelers alla NA11, ipv dit soort achterlijk dure CD spelers zoals de SA10.
Het is toch echt afgelopen voor CD's en andere draaiende muziek dragers zoals LP's, Real to Real en cassette bandjes, die zitten al een tijdje in de "alternatieve" muziek hoek.
Stop eens met het krampachtig vast houden aan dit soort spelers / afspeel technieken, dit slaat nergens meer op anno 2017, of zet er in ieder geval een streamer/netwerk speler naast voor dezelfde serie :-o
https://www.hifi.nl/artikel/25976/Pioneer-PD-70AE-vlaggenschip-gebouwd-als-een-tank.html

Is de hele audio en hifi wereld nu gek aan het worden?
Een beetje andere dingen op de markt brengen dan streaming audio.

Schande!
Er is toch zeker geen markt meer voor schijvendraaiers nu we streaming hebben?!?

:wink:

Faxe

Pioneer heeft misschien wel hetzelfde probleem als Marantz: het niet kunnen maken van een streamer met fatsoenlijk werkende software.

rexp

Een goed werkende app maken is geen rocket science. Zeker niet als het gaat om een app die volgens DLNA protocollen moet werken. Het geeft enkel aan dat de prio's van Marantz ergens anders liggen (denk ik dan); bij schijfjes.

joep

Een goed werkende app maken kunnen ze niet bij Marantz. Geen schande zoiets kun je uitbesteden.
Maar ook dat lukt schijnbaar niet.
Dit zou wel eens het grootste struikelblok kunnen zijn om een NA-11s2 of NA-10 uit te brengen.

Een aandachtspuntje zou ik zo zeggen. Straks heb je die dingen voor alles nodig.

sjoek

Of ze gaan met de tijd ook in het hogd segment heos integreren voor streaming. :wink:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Ik hoop het ook. Anders gaan ze echt achter lopen.
Zelfs Dynaudio is nu uit gekomen met een HEOS concurrent: Dynaudio Music.


https://youtu.be/p-9PhkMPVN8


Brutus

Op zich niet raar dat meerdere fabrikanten zich storten op deze markt want daar wordt verreweg het meeste verkocht.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Rob46

Citaat van: DansaN op oktober 01, 2017, 21:22:01
https://www.hifi.nl/artikel/25976/Pioneer-PD-70AE-vlaggenschip-gebouwd-als-een-tank.html

Is de hele audio en hifi wereld nu gek aan het worden?
Een beetje andere dingen op de markt brengen dan streaming audio.

Schande!
Er is toch zeker geen markt meer voor schijvendraaiers nu we streaming hebben?!?

:wink:

Wat ik al eerder heb geschreven, wat door dit artikel enigszins wordt bevestigd; er is blijkbaar nog steeds (wereldwijd) markt voor de spinners!  :yes: