PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Indien muziek voornamelijk muzikaal behang gaat zijn, zegt dat m.i. vooral iets over de huidige mens;

rennen, vliegen, altijd in beweging, er moet van alles (om niet uit de toon te vallen voor de omgeving), iedereen is druk (lees: maakt zich druk), een drukke baan, meerdere opleidingen, maatschappelijke betrokkenheid laten zien door vrijwilligerswerk, minimaal om de dag sporten, weekendjes weg, minimaal ieder kwartaal op vakantie, het sociale netwerk bijhouden - bij voorkeur middels social media, de nieuwste series en films volgen via Netflix, ..., ..., ...


Pfff...., ik zou dan ook geen zin en geen tijd meer hebben om een heel album af te luisteren 🤭

xander32

... en bovenstaande zegt dan m.i. weinig over de kwaliteit van de huidige muziek, van de huidige artiesten. Genres, stijlen, stromingen komen en gaan, die spreken je aan, laten je koud of stoten je zelfs af. Maar dat alles betreft smaak, voorkeuren.

En ja, anno 2019 heb je dankzij alle social media en het technisch vernuft, snel een podium gevonden en ja, dan weten zich ook de wat mindere goden zich in de kijker te spelen. Maar dat wil niet zeggen dat er in het hier en nu geen getalenteerde en gepassioneerde artiesten meer zijn. Die zijn er volop, in alle genres. Of die jou al dan niet aanspreken; smaak.

renes59

Een PM10 en een SA10 kosten samen €15000 wie kan dat betalen en wie wil dat betalen? Dat zijn er niet veel. Mensen met een modaal inkomen sparen voor een andere auto omdat de oude minimaal 12 jaar oud is en aan vervanging toe is. Wordt er een andere gekocht van €7500 en kunnen weer 5 jaar vooruit. Voor die €15000 sparen de meeste mensen 10 jaar en hebben daarvoor 10 jaar een auto en vervoer. Als die de prijs zien van de PM10 en SA10 zakt hun broek af van het lachen en schudden met hun hoofd van nee. Met beide heb je nog geen muziek want er moeten ook nog luidsprekers bij.

Post eraf gooien?, is mij nog niet opgevallen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jrm

Citaat van: xander32 op april 28, 2019, 08:59:24
... en bovenstaande zegt dan m.i. weinig over de kwaliteit van de huidige muziek, van de huidige artiesten. Genres, stijlen, stromingen komen en gaan, die spreken je aan, laten je koud of stoten je zelfs af. Maar dat alles betreft smaak, voorkeuren.

En ja, anno 2019 heb je dankzij alle social media en het technisch vernuft, snel een podium gevonden en ja, dan weten zich ook de wat mindere goden zich in de kijker te spelen. Maar dat wil niet zeggen dat er in het hier en nu geen getalenteerde en gepassioneerde artiesten meer zijn. Die zijn er volop, in alle genres. Of die jou al dan niet aanspreken; smaak.

Klopt helemaal Robert, maar de echt getalenteerde en gepassioneerde muzikanten moet je wel zoeken of vind je via de Marantzforum M&G!  HB

jrm

En nog even op oud versus jong, dat krijg je als je als oudere jongere inderdaad uit een andere muziekgeneratie komt met goede live muziek in café's, feesttenten, bollen- of bloemenschuren hebt gezien en geluisterd!

Ieder zijn mening, gevoel of idee respecteer ik, er is gelukkig nog genoeg keuze op muziekgebied. Zoals mijn vorige post, je moet het wel zoeken en voor openstaan! Daarom zijn de streamingsdiensten wel weer een voordeel om nieuwe muziek te ontdekken!

Terugkomend op de topic, voor het geld kan je inderdaad een hele fraaie "alles in 1" set neerzetten met speakers en een streamer van bluesound. (Als voorbeeld!)

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Heden ten dage zijn de zaaltjes, theaters, muziekhallen maar ook outdoor concerten, voorzien van veel betere techniek dan in het verleden. En dan heb ik het nog niet eens over de akoestiek van die muziekhallen en zaaltjes. Daar kan betreft de technische overdracht van muziek, echt geen café, feestent of schuur tegenop.

Los daarvan staat de sfeer; die zal in dat café of in die bloemenschuur intenser en veel meer intiem zijn dan in zo'n moderne muziekhal. Maar daar zal ook een stukje (jeugd-) sentiment in meespelen :wink:.

Citaat van: jrm op april 28, 2019, 10:41:48
En nog even op oud versus jong, dat krijg je als je als oudere jongere inderdaad uit een andere muziekgeneratie komt met goede live muziek in café's, feesttenten, bollen- of bloemenschuren hebt gezien en geluisterd!

Ieder zijn mening, gevoel of idee respecteer ik, er is gelukkig nog genoeg keuze op muziekgebied. Zoals mijn vorige post, je moet het wel zoeken en voor openstaan! Daarom zijn de streamingsdiensten wel weer een voordeel om nieuwe muziek te ontdekken!

Terugkomend op de topic, voor het geld kan je inderdaad een hele fraaie "alles in 1" set neerzetten met speakers en een streamer van bluesound. (Als voorbeeld!)

jrm

Citaat van: xander32 op april 28, 2019, 11:25:18
Heden ten dage zijn de zaaltjes, theaters, muziekhallen maar ook outdoor concerten, voorzien van veel betere techniek dan in het verleden. En dan heb ik het nog niet eens over de akoestiek van die muziekhallen en zaaltjes. Daar kan betreft de technische overdracht van muziek, echt geen café, feestent of schuur tegenop.

Los daarvan staat de sfeer; die zal in dat café of in die bloemenschuur intenser en veel meer intiem zijn dan in zo'n moderne muziekhal. Maar daar zal ook een stukje (jeugd-) sentiment in meespelen :wink:.

Uiteraard het sentiment, maar vooral de passie en inzet van de muzikanten (leken?) meer aanwezig te zijn in mijn beleving. Dat mis ik bij er 'sterren'  van vandaag, die moeten het meer hebben met spektakel, video schermen, hologrammen(!) en dergelijke. Enfin dat is mijn gevoel en ervaring.

Daarnaast zie ik gelukkig nog muzikanten (en ja in kleinere settings) die echt met bezieling en gevoel nog muziek maken.

8-)

Cornelis1921

#683
Citaat van: jrm op april 28, 2019, 17:42:00
Uiteraard het sentiment, maar vooral de passie en inzet van de muzikanten (leken?) meer aanwezig te zijn in mijn beleving. Dat mis ik bij er 'sterren'  van vandaag, die moeten het meer hebben met spektakel, video schermen, hologrammen(!) en dergelijke. Enfin dat is mijn gevoel en ervaring.

Daarnaast zie ik gelukkig nog muzikanten (en ja in kleinere settings) die echt met bezieling en gevoel nog muziek maken.

8-)
Mijn allerlaatste onvervalste zweet concert was tevens één van de meest inspirerende, namelijk die van The Simple Minds (tevens in de oorspronkelijke bezetting) in Paradiso te Amsterdam in november 1981, waar ik dicht op het podium stond, kon de zweetdruppels op het voorhoofd van leadzanger Jim Kerr tellen: Voor mij het concert van mijn leven, want deze band vertolkt, ondanks zijn nogal schijnbaar eenvoudig in het gehoor liggende liedjes, zowel qua teksten muziek, mijn diepste levensgevoel, ook ben ik doorgewinterde die die hard proghead en dat altijd gewest. Door The Simple Minds raakt bij een snaar die mar weinig acts doen, alleen de projecten en bands  (o.a. Porcupine Tree) van Steven Wilson en Riverside, roepen bij mij tegenwoordig nog dergelijke diepste emoties van extase en ontroering, en daardoor waarlijk kippenvel veroorzakende. Doch zij brengen  mij vaak eveneens in contact met mijn diepste levenspijnen en daardoor mij ook in tranen rijkelijk en sans gêne laten vloeien. Doch het meest opmerkelijke is wel dat klassieke muziek bij mij nog nooit dergelijke emoties heeft kunnen losmaken, en terwijl ik als Kathleen Ferrier met het zingen de aria uit Beethovens 'Missa Solemnis, en dat tijdens een publieke uitvoering nog wel, het toenmalig allergrootste ijskonijn onder dirigenten, Herbert von Karajan, de tranen over zijn wangen kon doen laten biggelen, en deze gebeurtenis heeft zich bij Van Karajan nooit meer voorgedaan. Van dat is het leven maar een gek dingetje. :angel: P.S. Ook de Nederlands beste en grootste troubadour bezorgt mij nog altijd regelmatig kippenvel en laat eveneens mijn tranen vrijelijk rollen. Uniek
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Brutus

Mocht ik 15K over hebben voor de set die hier boven staat dan zou ik toch wat anders nemen, in ieder geval geen cd-speler meer voor zoveel geld. Toch nog steeds triest dat dit merk wel een cd-speler van 7K heeft maar geen fatsoenlijke streamer in deze catagorie...........we zijn in 2019 Marantz.

Maar aangezien Marantz niet meer bepaald wat er gebeurt, zul je toch naar een Classé moeten voor een mooie streamer (binnen de .....groep (ben ff de naam kwijt)).







Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

#686
... in een cdp zit nog relatief veel mechaniek t.o.v. een streamer, hetgeen hem duurder maakt om te produceren.
Ik denk dat je anno 2019 voor de helft van de prijs van een SA10 middels streamen een nagenoeg zelfde geluidskwaliteit kan realiseren.

Brutus

Helemaal mee eens, begrijp alleen niet waarom ze het dan niet doen????
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

audiowilwel

#688
Beste Marantz fans,

Heb sinds maart 2019 de Marantz SA10, over twee weken komt de Marantz PM10 hem ondersteunen.
Heb daarvoor de PM11S3, PM11S1 en SA11S1 ingeruild in nieuw staat.

Ben benieuwd met onze nieuwe aankoop!

Heb de PM10 al verschillende keren beluisterd, vond het prachtig op de B&W803D.
Zelf heb ik de B&W802D, die ik in de toekomst waarschijnlijk verkoop of inruil voor de B&W803D3.

Groetjes!


pameijer

Citaat van: audiowilwel op augustus 04, 2019, 13:55:05
Beste Marantz fans,

Heb sinds maart 2019 de Marantz SA10, over twee weken komt de Marantz PM10 hem ondersteunen.
Heb daarvoor de PM11S3, PM11S1 en SA11S1 ingeruild in nieuw staat.

Ben benieuwd met onze nieuwe aankoop!

Heb de PM10 al verschillende keren beluisterd, vond het prachtig op de B&W803D.
Zelf heb ik de B&W802D, die ik in de toekomst waarschijnlijk verkoop of inruil voor de B&W803D3.

Groetjes!

Groetjes terug!  byebye

Maar gaaf man, vond je de PM10 significant (in de zin van €4000,=.....) beter dan de PM11?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15