PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AkTeVox

Citaat van: joep op september 29, 2018, 15:08:31
Reuze sociaal van jou. Stel je had slechts één lijkkist gekocht. Zou ze zich pas echt achter gesteld kunnen voelen.

:-D :-D :-D :-D :-D :-D

TurboMarco

Citaat van: pameijer op september 29, 2018, 11:56:09
O, ik durf dat wel hoor! #hecalledmematerialtoo #Kavanaughwordtopeenwelheelslechtmomentondervuurgenomen #vrouwenteruginhunkeuken  violent1 nonono byebye :schater:
Jij bent de enige die mij snapt hier  :-D

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Het is al een tijdje erg rustig rondom ons huismerk;
Op het www lijkt er maar weinig interesse te zijn voor de jonge Marantzen, zoals de 10- en Ruby serie. Nauwelijks  reviews uit de hifi sector zijn er voor handen en ervaringen van bezitters op fora idem.

Of is dit niet enkel zo betreft Maranzt maar voor de gehele sector? 🤔

Audiofiel

Citaat van: xander32 op april 25, 2019, 07:42:29
Het is al een tijdje erg rustig rondom ons huismerk;
Op het www lijkt er maar weinig interesse te zijn voor de jonge Marantzen, zoals de 10- en Ruby serie. Nauwelijks  reviews uit de hifi sector zijn er voor handen en ervaringen van bezitters op fora idem.

Of is dit niet enkel zo betreft Maranzt maar voor de gehele sector? 🤔

Ik heb de indruk dat het heel rustig is in de gehele hifi sector. Ook de tweedehands hifi markt is heel rustig vind ik.

renes59

Het aantal mensen dat heel bewust naar muziek luistert wordt steeds minder. De oudere jongeren onder ons hebben hun set voor elkaar en zijn rustig geworden en luisteren naar hun favoriete muziek. Rustig geworden door ervaring die ze in de jaren hebben opgedaan en weten dat wat ze hebben staan gewoon goed is en aan hun smaak voldoet.
Die kopen iets nieuws als er iets kapot is en niet wanneer het hun gezegd wordt dat het anders kan en moet.
Er zijn er nog die onrustig zijn en willen blijven verbeteren en denken dat het steeds beter kan. Dat is een hobby op zich. Mooie hobby maar dat zijn er weinigen en zet geen zoden aan de dijk.
De mensen die het moeten kopen zijn de jongere jongeren en die doen alles met een computer of telefoon en maken zich niet druk om het hele goede geluid. Die kijken naar Sonos en aanverwante artikelen.
Misschien moet Marantz zich richten op de nieuwe rijken in het Oosten. Die willen laten zien dat ze rijk zijn en willen het tonen ook. Daar past zo'n 10 serie uitstekend in de woonruimte met bijbehorende luidsprekers, liefst grote luidsprekers.
Aan mensen zoals ik worden Marantz en andere audiomerken niet beter van. Het nieuwste wat ik van hun heb is een SA7001 die het na de eerste onderhoudsbeurt in 12 jaar nog steeds uitstekend doet. Versterker zijn kameraadbouw en de Thorens is in 1982 nieuw gekocht en doet het met een nieuw element beter als toen deze net nieuw was. De luidsprekers voldoen nog steeds en zijn vooral niet slechter dan het nieuwe wat ik gehoord heb. Er zijn hier luisteraars geweest die vinden dat ik de opvolgers van de B&W al in huis heb, de Jean Marie Reynaud. Daar komt bij dat het allemaal erg duur is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

... maar audio/hifi bladen, fysiek en/of digitaal, worden nog steeds overal uitgegeven. En (juist) ook daar is er nauwelijks de aandacht voor betreffende Maranzt apparatuur.

TurboMarco

Ik heb geen idee in welke oplages die bladen verkocht worden ,of hoeveel geld door diverse merken in die bladen gestoken word om op de voorgrond geschoven te worden .

Het mainstream spul zoals de all in one en ht versterkers worden toch wel afgenomen zonder tussenkomst van bladen die de focus gelegd hebben op het duurdere spul .

Ik vind het wel erg interessant dat de all in one een gezonde comeback aan het maken is ,zeker i.c.m de zeer efficiënte class D techniek waardoor deze apparaten zeer compact en betaalbaar kunnen blijven .

Maar ook het hele Atmos gebeuren is noemenswaardig ,zeker i.c.m de toch wel hele schappelijke prijzen van grote tv's met 4K aan boord .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op april 25, 2019, 10:38:37
Het aantal mensen dat heel bewust naar muziek luistert wordt steeds minder. De oudere jongeren onder ons hebben hun set voor elkaar en zijn rustig geworden en luisteren naar hun favoriete muziek. Rustig geworden door ervaring die ze in de jaren hebben opgedaan en weten dat wat ze hebben staan gewoon goed is en aan hun smaak voldoet.
Die kopen iets nieuws als er iets kapot is en niet wanneer het hun gezegd wordt dat het anders kan en moet.
Er zijn er nog die onrustig zijn en willen blijven verbeteren en denken dat het steeds beter kan. Dat is een hobby op zich. Mooie hobby maar dat zijn er weinigen en zet geen zoden aan de dijk.
De mensen die het moeten kopen zijn de jongere jongeren en die doen alles met een computer of telefoon en maken zich niet druk om het hele goede geluid. Die kijken naar Sonos en aanverwante artikelen.
Misschien moet Marantz zich richten op de nieuwe rijken in het Oosten. Die willen laten zien dat ze rijk zijn en willen het tonen ook. Daar past zo'n 10 serie uitstekend in de woonruimte met bijbehorende luidsprekers, liefst grote luidsprekers.
Aan mensen zoals ik worden Marantz en andere audiomerken niet beter van. Het nieuwste wat ik van hun heb is een SA7001 die het na de eerste onderhoudsbeurt in 12 jaar nog steeds uitstekend doet. Versterker zijn kameraadbouw en de Thorens is in 1982 nieuw gekocht en doet het met een nieuw element beter als toen deze net nieuw was. De luidsprekers voldoen nog steeds en zijn vooral niet slechter dan het nieuwe wat ik gehoord heb. Er zijn hier luisteraars geweest die vinden dat ik de opvolgers van de B&W al in huis heb, de Jean Marie Reynaud. Daar komt bij dat het allemaal erg duur is.
Ik denk inderdaad dat je het bij het juiste eind hebt. De moderne tweeverdieners hebben meestal genoeg aan een dikke tv en soundbar, event. aangevuld met sonos of heos sateliet ls/ subwoofer. Dan blijft er nog een select groepje over wat bereid is om 10k plus te investeren in een audio-set en dat zijn meestal 40-50 plussers van het mannelijke geslacht. Ik heb de afgelopen 10-11 jaar een aardig bedrag gespendeerd aan audio hardware en software, maar nooit in 1 keer.  Zeker geen 10k plus in 1 keer, en dan behoor ik al toe aan een zeer select gezelschap.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jrm

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 25, 2019, 16:24:28
Ik denk inderdaad dat je het bij het juiste eind hebt. De moderne tweeverdieners hebben meestal genoeg aan een dikke tv en soundbar, event. aangevuld met sonos of heos sateliet ls/ subwoofer. Dan blijft er nog een select groepje over wat bereid is om 10k plus te investeren in een audio-set en dat zijn meestal 40-50 plussers van het mannelijke geslacht. Ik heb de afgelopen 10-11 jaar een aardig bedrag gespendeerd aan audio hardware en software, maar nooit in 1 keer.  Zeker geen 10k plus in 1 keer, en dan behoor ik al toe aan een zeer select gezelschap.

:gp:

Hier ook weinig verandering in de set, goed is gewoon goed.
Heb de set deels nieuw en deels erg jong gebruikt gekocht, tegen zeer schappelijke bedragen.

Mijn idee van een hobby is dat het wel wat mag kosten, maar niet de hoofdprijs  :-D
Hierdoor meerdere (oudere) sets aangeschaft en deze laten reviseren door de forum techneuten.

Maar zoals René ook schrijft, het merendeel van de jeugd is niet meer geïnteresseerd in "er voor gaan zitten" om muziek te luisteren. Zie je ook zeker terug in de hitlijsten  :-o

Cornelis1921

Citaat van: jrm op april 27, 2019, 12:05:41
:gp:

Hier ook weinig verandering in de set, goed is gewoon goed.
Heb de set deels nieuw en deels erg jong gebruikt gekocht, tegen zeer schappelijke bedragen.

Mijn idee van een hobby is dat het wel wat mag kosten, maar niet de hoofdprijs  :-D
Hierdoor meerdere (oudere) sets aangeschaft en deze laten reviseren door de forum techneuten.

Maar zoals René ook schrijft, het merendeel van de jeugd is niet meer geïnteresseerd in "er voor gaan zitten" om muziek te luisteren. Zie je ook zeker terug in de hitlijsten  :-o
Vooral jouw laatste zin, Marcel, is in een goede indicatie hoe de toekomst der muziek en haar weergave-equipment er gaat uitzien.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Jullie denken dat muziek gaat verworden tot enkel muzikaal behang?

renes59

Dat lijkt er wel op. Ik kijk dan naar beide dochters en ik heb geen idee wat die mooi vinden of hun favoriet is. Die slingeren de tv aan, of computer, en er is muziek. Meestal via Spotify en dan één of andere lijst maar nooit doelbewust een bepaalde cd van een bepaalde artiest.
In Groningen gaat de cd winkel in klassieke muziek dicht, het Carillon, omdat ook de klassieke muziekliefhebbers streamen en niet meer kopen. De echte liefhebbers kopen nog wel natuurlijk maar te weinig om van te bestaan. We hebben het voorrecht in Groningen dat we hier een blues en jazz cd winkel hebben die nog steeds open is maar ook alleen volgens mij omdat ze via het web veel verkopen.
Het luisteren naar muziek via een stereoset is voor weinigen nog een hobby. Inderdaad mannen van ouderejongerenleeftijd en over een paar jaar voor jongereouderen.
Het vrijdagsstukje in het DVHN over film, boek en muziek is muziek het kleinste stukje. Alles wijst erop dat muziek muzikaalbehang wordt, het is er maar echt luisteren nee.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Ik ken nog de tijd dat we als kameraden bij elkaar kwamen om naar een nieuw gekochte LP gingen luisteren. Daar werd dan voldoende bier bij gedronken om alles mooi te vinden. Muziek had onze aandacht en dat is er niet meer. Ja die eeuwige talentenshows op de tv hebben de aandacht en het grote publiek maar denken dat dat het is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Citaat van: renes59 op april 27, 2019, 17:20:14
Ik ken nog de tijd dat we als kameraden bij elkaar kwamen om naar een nieuw gekochte LP gingen luisteren. Daar werd dan voldoende bier bij gedronken om alles mooi te vinden. Muziek had onze aandacht en dat is er niet meer. Ja die eeuwige talentenshows op de tv hebben de aandacht en het grote publiek maar denken dat dat het is.

Die tijden denk ik ook met enige weemoed aan terug en daar kwamen nog heel andere zaken dan bier bij kijken:-)
Maar ik denk dat het nog wel een beetje meevalt.
Die kunstjesshows op tv zijn verschrikkelijk, maar daar hoef je niet naar te kijken.(gelukkig)
Ik denk dat daar uitsluitend naar wordt gekeken, omdat er verder niks is. De houdbaarheids datum daarvan is aanstaande.
Netflix etc worden steeds meer een alternatief. Mijn kleinkinderen (4/6) kijken alleen nog naar YouTube.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op april 27, 2019, 15:56:31
Jullie denken dat muziek gaat verworden tot enkel muzikaal behang?
Voor de economisch renderende meerderheid wel helaas.  Fysieke dragers hebben definitief hun tijd gehad, ook vinyl, want is niet meer dan een hype, een nostalgisch retro "dingetje" voor op dit moment, doch volgende generaties zullen ook dat niet meer omarmen. Het is gedaan met de labels, de grotere investeerders en "in eigen beheerders" nemen het nu al reeds over. Dat zijn de feiten voor nu.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *