PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: DansaN op september 28, 2018, 19:47:28
Zie de ervaring van Rob; die heeft ongeveer even veel versterkers beluisterd als in huis gehad :yes: [emoji12]

Je zou eens moeten weten hoeveel luidsprekers en versterkers ik thuis heb gehad de laatste jaren. :wink:

Marvin

Misschien tijd om eens de juiste te kiezen.... [emoji23]

xander32

 :-D  :yes:

Citaat van: marvin op september 28, 2018, 20:03:03
Misschien tijd om eens de juiste te kiezen.... [emoji23]



Audiofiel

Citaat van: marvin op september 28, 2018, 20:03:03
Misschien tijd om eens de juiste te kiezen.... [emoji23]

Ik heb al regelmatig de juiste gekozen en gehad. Ik wissel gewoon graag eens af om wat ander materiaal te leren kennen.  :wink:

Audiofiel

Citaat van: xander32 op september 28, 2018, 20:13:09
:-D  :yes:




Ik heb B&W, Dynaudio, PMC, ATC, ... gehad en heb nu terug B&W. Maar nog geen Tannoy. :oops:
Tannoy heeft jammer genoeg weinig compacte luidsprekers.

Marvin

Was maar een grapje hoor. [emoji56]

TurboMarco

Citaat van: xander32 op september 28, 2018, 18:15:19
Het moge bekend zijn dat er zeker wel sprake is van bijv. een typisch engels of in dit geval duits geluid?

Dat wil niet zeggen dat alle engelse of duitse speakers eender klinken, zeker niet, maar meerdere merken ls uit de genoemde landen, kennen wel een bepaalde afstelling, sounding. Al zijn in de afgelopen jaren ls veel meer hetzelfde gaan klinken, met veel aandacht voor het (mid-) hoog en de detaillering, waardoor het nieuwerwetse high res/hd bronmateriaal beter (?) tot het recht komt.
Interessante gedachte waar zeker een kern van waarheid in zit ,maar opvallend is ook dat een typisch Engels woonkamer .....nou ja wat ik op tv gezien heb  :-D nogal anders dan een Duitse woonkamer (en die zie ik heel vaak) ,ook een Nederlandse woonkamer is weer anders .
Ik zou als luidsprekerontwerper kiezen voor de grootste afzetmarkt indien ik voor het grote geld wil gaan .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Audiofiel op september 28, 2018, 20:38:51
Ik heb al regelmatig de juiste gekozen en gehad. Ik wissel gewoon graag eens af om wat ander materiaal te leren kennen.  :wink:
Ah jij bent vrijgezel  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Citaat van: DansaN op september 28, 2018, 19:47:28
En dan nog kan je er net zo onrustig van worden als van het lezen van subjectieve reviews.

Zie de ervaring van Rob; die heeft ongeveer even veel versterkers beluisterd als in huis gehad :yes: [emoji12]

Een reviewer zou er haast jaloers van worden [emoji23]

:angel: :-o

Audiofiel

Citaat van: TurboMarco op september 28, 2018, 22:13:06
Ah jij bent vrijgezel  :-)

Ik zou mijn of gelijk welke andere vrouw geen materiaal durven noemen.  :angel:

pameijer

Citaat van: Audiofiel op september 29, 2018, 10:42:03
Ik zou mijn of gelijk welke andere vrouw geen materiaal durven noemen.  :angel:
O, ik durf dat wel hoor! #hecalledmematerialtoo #Kavanaughwordtopeenwelheelslechtmomentondervuurgenomen #vrouwenteruginhunkeuken  violent1 nonono byebye :schater:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

AkTeVox

Citaat van: TurboMarco op september 28, 2018, 22:13:06
Ah jij bent vrijgezel  :-)

Ik heb het hier al wel vaker zien passeren maar heb geen idee wat vrijgezel te maken heeft met het regelmatig wisselen van apparatuur. Ben ondertussen 30j gelukkig gehuwd en mag zeggen dat ik de laatste 20j werkelijk van alles aan audiotoestellen en speakers in huis heb gehad en ik ben niet de enige denk ik.  :yes: :yes: :yes:

xander32

Hier idem. Al is het al een tijdje rustig betreft wisselingen. Dit jaar 'enkel' een hoofdtelefoon keten gekocht.
E.e.a. leidt wel eens tot een opgetrokken wenkbrauw en ik heb vorig jaar maar ff niet het fijne prijsje welke ik voor de Cardas ls kabel heb mogen aftikken naar buiten gebracht. Maar mijn aankopen geven nimmer gedoe (enkel die ene keer toen ik beide Tannoy lijkenkisten aan het opstellen was  :-D).


Citaat van: AkTeVox op september 29, 2018, 13:22:08
Ik heb het hier al wel vaker zien passeren maar heb geen idee wat vrijgezel te maken heeft met het regelmatig wisselen van apparatuur. Ben ondertussen 30j gelukkig gehuwd en mag zeggen dat ik de laatste 20j werkelijk van alles aan audiotoestellen en speakers in huis heb gehad en ik ben niet de enige denk ik.  :yes: :yes: :yes:

joep

Citaat van: xander32 op september 29, 2018, 14:04:29
enkel die ene keer toen ik beide Tannoy lijkenkisten aan het opstellen was  :-D).

Reuze sociaal van jou. Stel je had slechts één lijkkist gekocht. Zou ze zich pas echt achter gesteld kunnen voelen.

xander32

 :-D

Citaat van: joep op september 29, 2018, 15:08:31
Reuze sociaal van jou. Stel je had slechts één lijkkist gekocht. Zou ze zich pas echt achter gesteld kunnen voelen.