PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Het is hoe dan ook vrij oninteressant wat een ander er van vindt, wat dat betreft is een audioforum geschreeuw in de ruimte. [emoji4]

AkTeVox

Citaat van: Audiofiel op september 28, 2018, 13:41:37
Ik zocht eigenlijk naar wat feedback van iemand op dit forum die de twee vergeleken heeft. Niet zozeer een officiele review uit een magazine.

:gp:

De dealer (Stevens Hifi Gent) waar ik mijn SA11s3 vandaan haalde wist me te vertellen dat de PM11s3 fijner klinkt dan de PM10.  :-o :-o :-o

Audiofiel

Citaat van: AkTeVox op september 28, 2018, 15:39:48
:gp:

De dealer (Stevens Hifi Gent) waar ik mijn SA11s3 vandaan haalde wist me te vertellen dat de PM11s3 fijner klinkt dan de PM10.  :-o :-o :-o

:gp:
Interessante feedback.

Audiofiel

Citaat van: xander32 op september 28, 2018, 15:07:15
Wellicht kan Marcel van H&C Hifi er iets zinnigs over zeggen? Die heeft beide vast naast elkaar kunnen horen (?).

Dat hoopte ik ook.  :wink:

Rob46

Citaat van: AkTeVox op september 28, 2018, 15:39:48
:gp:

De dealer (Stevens Hifi Gent) waar ik mijn SA11s3 vandaan haalde wist me te vertellen dat de PM11s3 fijner klinkt dan de PM10.  :-o :-o :-o

Beeeeeeeeeetje subjectief. Mag hij zo ervaren, maar kan voor jou een heel andere ervaring zijn.........om het maar even niet te hebben over de samenstelling van de rest van de keten.........

Rob46

Citaat van: xander32 op september 28, 2018, 15:07:15
Wellicht kan Marcel van H&C Hifi er iets zinnigs over zeggen? Die heeft beide vast naast elkaar kunnen horen (?).

Ook hier: beeeeeeeeeetje subjectief. Mag hij zo ervaren, maar kan voor jou een heel andere ervaring zijn.........om het maar even niet te hebben over de samenstelling van de rest van de keten.........

Rob46

Citaat van: xander32 op september 28, 2018, 13:24:34
Die lees ik ook met plezier  :yes:. Echter, het bevinden van die Deutsche Leute kan (ook) wel eens erg beïnvloed zijn door hun smaak. Luister maar eens naar Duitse speakers zoals Canton, Nubert, Elac: die klinken in het algemeen redelijk strak, zakelijk en overwegend neutraal.


Het antwoord......

Rob46

Er is maar één manier om tot een verantwoorde versterkerkeuze te kunnen komen; beide versterkers bij jou thuis uitnodigen, in jouw eigen 'luisteromgeving' en dan luisteren met jouw oortjes........

Rob46

Citaat van: marvin op september 28, 2018, 15:09:48
Het is hoe dan ook vrij oninteressant wat een ander er van vindt, wat dat betreft is een audioforum geschreeuw in de ruimte. [emoji4]


:-(

Marvin

Je zegt hetzelfde, probeert het alleen leuk te verpakken. [emoji4]

Audiofiel

Citaat van: Rob46 op september 28, 2018, 17:38:10
Er is maar één manier om tot een verantwoorde versterkerkeuze te kunnen komen; beide versterkers bij jou thuis uitnodigen, in jouw eigen 'luisteromgeving' en dan luisteren met jouw oortjes........

Ik ben niet direct van plan om een nieuwe versterker te kopen en moet dus geen verantwoorde keuze maken. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe de pm11s3 vergelijkt met de pm10. Daarbij vind ik feedback van forumleden zeker interessant tenzij ze zeggen dat ik zelf moet luisteren.  :wink:

xander32

Het moge bekend zijn dat er zeker wel sprake is van bijv. een typisch engels of in dit geval duits geluid?

Dat wil niet zeggen dat alle engelse of duitse speakers eender klinken, zeker niet, maar meerdere merken ls uit de genoemde landen, kennen wel een bepaalde afstelling, sounding. Al zijn in de afgelopen jaren ls veel meer hetzelfde gaan klinken, met veel aandacht voor het (mid-) hoog en de detaillering, waardoor het nieuwerwetse high res/hd bronmateriaal beter (?) tot het recht komt.

Citaat van: Rob46 op september 28, 2018, 17:30:53

Het antwoord......


AkTeVox

#628
Allemaal mooie en ronkende reviews maar nog steeds geen AB vergelijk met de PM11s3.  :wink:

DansaN

Citaat van: Rob46 op september 28, 2018, 17:38:10
Er is maar één manier om tot een verantwoorde versterkerkeuze te kunnen komen; beide versterkers bij jou thuis uitnodigen, in jouw eigen 'luisteromgeving' en dan luisteren met jouw oortjes........
En dan nog kan je er net zo onrustig van worden als van het lezen van subjectieve reviews.

Zie de ervaring van Rob; die heeft ongeveer even veel versterkers beluisterd als in huis gehad :yes: [emoji12]

Een reviewer zou er haast jaloers van worden [emoji23]