PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: mountainbiker op mei 09, 2018, 09:21:15
Ik gebruik de NAD D3020, met Hypex modules, nu een kleine anderhalf jaar. Wil geen andere type versterker meer.
Gelijk heb je .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AkTeVox

#541
Kleine rechtzetting het vergelijk ging tussen een NAD ipv Naim en de PM11s3. Mijn excuses voor het misverstand!

NAD C 388
https://overgaauw.com/aanbod/2184-NAD-C388

Klonk zeker niet verkeerd maar deze bak ontbrak het aan diepte en detail.  :-o :-o :-o :-o
Werd bevestigd door de teleurgestelde NAD eigenaar. Is dus geen fabeltje of een uit de duim gezogen verhaal....

edit:
Bron: Marantz SA11.
Speakers: B&W 803s & Aurum Vulkan 6

xander32

Hoe onderscheidt de sound van klasse d versterking zich dan van andere versterkers?

Citaat van: 211 op mei 09, 2018, 12:16:21
Helemaal niets mis met bovenstaande argumenten. Maar de "sound" heeft me (tot nu toe nog) niet kunnen bekoren...

AkTeVox

Citaat van: xander32 op mei 09, 2018, 20:00:45
Hoe onderscheidt de sound van klasse d versterking zich dan van andere versterkers?

Met de ervaring die wij opdeden in het vergelijk tussen C388 & PM11 klonk class D koeler en ondervonden we minder emotie/beleving in de muziek. Je werd er minder bij betrokken. Stage diepte en details waren minder aanwezig dan bij een AB versterking.

xander32

Okey, helder, duidelijk  :yes:.

Citaat van: AkTeVox op mei 09, 2018, 20:23:11
Met de ervaring die wij opdeden in het vergelijk tussen C388 & PM11 klonk class D koeler en ondervonden we minder emotie/beleving in de muziek. Je werd er minder bij betrokken. Stage diepte en details waren minder aanwezig dan bij een AB versterking.

joep

#545

Zat even fout  :-D

audiowilwel

Hallo audio liefhebbers,

B&W vertegenwoordiger heeft de rubberen ringen van onze B&W802D middentoner vervangen.
Deze begonnen een beetje te vergaan. Het klusje was snel geklaard en thuis opgelost.
Kostte ons niks, dus heel blij mee en ze klinken perfect.

Heb voor de tweede keer bij HifiKlubben in Amsterdam de Marantz PM10 en SA10 beluisterd op de B&W803D.
Deze staan bij hun opgesteld in een mooie luisterruimte.
Bij deze tweede luistersessie viel mij op dat ik geen notie had dat ik naar klasse D zat te luisteren.
Wist het wel maar merkte er niks van. Het klonk gewoon prachtig, los van de speakers, heel veel detail en prachtig laag.

Wat mij opvalt dat sommige forum leden sceptisch zijn over Klasse D versterkers.
Zelf heb ik van het luisteren naar de PM10 alleen maar positieve muziek weergave gehoord.
Het zou mooi zijn als velen van u ook gaan luisteren naar de PM10, misschien dat we dan de luister ervaring kunnen delen op basis van eigen waarneming.

Zoals gezegd was ik onder de indruk (ook de eerste keer) van de gehoorde combinatie.
Ben benieuwd.

Groeten allen.




 

xander32

Ik ben zeker niet sceptisch over deze vorm van versterking, veel meer nieuwsgierig; op voorhand ben ik benieuwd naar de nieuwe 12 serie die gelijk aan de 10 serie over klasse d versterking zal beschikken  :yes:. De tien is vast erg fraai, maar ligt buiten bereik, de 12 daarentegen ...

renes59

Ik ken het geluid niet van klasse D versterking maar het zal ongetwijfeld goed klinken. Maar de prijzen van deze Marantz apparaten zijn zo extreem hoog dat het maar voor een paar weggelegd is om te kopen. Het zullen dan waarschijnlijk oudere heren zijn die het geld ervoor hebben, volgens mij hebben die pech want hun oren gaan met de leeftijd achteruit en zullen het verschil niet horen met een Marantz uit een goedkopere serie. Meneer Ken van Marantz zal het volgens mij ook niet horen die is gewoon te oud om dat te kunnen, die kan met een goedkope Marantz toe.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op juli 08, 2018, 16:53:13
Ik ken het geluid niet van klasse D versterking maar het zal ongetwijfeld goed klinken. Maar de prijzen van deze Marantz apparaten zijn zo extreem hoog dat het maar voor een paar weggelegd is om te kopen. Het zullen dan waarschijnlijk oudere heren zijn die het geld ervoor hebben, volgens mij hebben die pech want hun oren gaan met de leeftijd achteruit en zullen het verschil niet horen met een Marantz uit een goedkopere serie. Meneer Ken van Marantz zal het volgens mij ook niet horen die is gewoon te oud om dat te kunnen, die kan met een goedkope Marantz toe.
Ik denk dat je versteld zult staan hoeveel 20ers 30ersen 40ers bakken met geld verdienen en deze combi met gemak kunnen aanschaffen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

RHK

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 08, 2018, 17:05:29
Ik denk dat je versteld zult staan hoeveel 20ers 30ersen 40ers bakken met geld verdienen en deze combi met gemak kunnen aanschaffen.

:gp:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

renes59

#551
Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 08, 2018, 17:05:29
Ik denk dat je versteld zult staan hoeveel 20ers 30ersen 40ers bakken met geld verdienen en deze combi met gemak kunnen aanschaffen.
Die hebben geen interesse in hifi, kopen het dus ook niet. Mijn kinderen met aanhang vallen in de categorie 20 en 30 met meer dan gemiddeld inkomen die hebben een collectie Apple apparaten maar geen hifiapparaten en hebben er totaal geen interesse in. Die kopen een goede koptelefoon en luister naar de Apple computer, die tellen echt geen €15.000 neer voor een versterker met sacd speler. Moet je ze eerst nog uitleggen wat een sacd speler is.
Ik denk dat er voor audioapparatuur een hele kleine doelgroep is. Als ik luister naar de geluidskwaliteit van wat tegenwoordig op cd komt is die ook speciaal toegespitst op luisteren naar telefoon en computer, audioapparatuur is niet meer noodzakelijk.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

RHK

Citaat van: renes59 op juli 08, 2018, 17:48:18
Die hebben geen interesse in hifi, kopen het dus ook niet. Mijn kinderen met aanhang vallen in de categorie 20 en 30 met meer dan gemiddeld inkomen die hebben een collectie Apple apparaten maar geen hifiapparaten en hebben er totaal geen interesse in. Die kopen een goede koptelefoon en luister naar de Apple computer, die tellen echt geen €15.000 neer voor een versterker met sacd speler. Moet je ze eerst nog uitleggen wat een sacd speler is.
Ik denk dat voor audioapparatuur een hele kleine doelgroep is. Als ik luister naar de geluidskwaliteit van wat tegenwoordig op cd komt is die ook speciaal toegespitst op luisteren naar telefoon en computer, audioapparatuur is niet meer noodzakelijk.
.
Bij nader inzien heb je eigenlijk wel gelijk.  Er zijn er wel die geld genoeg hebben, maar de interesse is inderdaad verschoven.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

... en dat is nog heel goed te begrijpen ook, als je hoort wat voor een kwaliteit je tegenwoordig aan audio uit een smartphone plus goede hoofdtelefoon haalt ...

Wat moet je met een lompe, ontsierende set in je huiskamer, waarmee je jouw omgeving dwingt om te luisteren naar jouw muziek  :roll:.


Citaat van: renes59 op juli 08, 2018, 17:48:18
Die hebben geen interesse in hifi, kopen het dus ook niet. Mijn kinderen met aanhang vallen in de categorie 20 en 30 met meer dan gemiddeld inkomen die hebben een collectie Apple apparaten maar geen hifiapparaten en hebben er totaal geen interesse in. Die kopen een goede koptelefoon en luister naar de Apple computer, die tellen echt geen €15.000 neer voor een versterker met sacd speler. Moet je ze eerst nog uitleggen wat een sacd speler is.
Ik denk dat er voor audioapparatuur een hele kleine doelgroep is. Als ik luister naar de geluidskwaliteit van wat tegenwoordig op cd komt is die ook speciaal toegespitst op luisteren naar telefoon en computer, audioapparatuur is niet meer noodzakelijk.