PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#450
Citaat van: Rob46 op september 28, 2017, 19:08:45
Beetje nuanceren dan maar? De cijfers duiden op iets anders?

Ok, bij deze dan.........

Met de SA-10 heeft Marantz een high-end alles-eter gelanceerd. CD, SACD, file-based audio én een dac... een goede dac. En dat voor een keurige prijs.

Niet mijn woorden uiteraard  :wink:

xander32

... het is nu wachten op een Marantz Premium 10-serie cassettedeck en een Premium bandrecorder :yes:.

Vinyl_Fuchs

#452
Citaat van: CBdicX op september 28, 2017, 09:18:35
Wanner haalt D&M nu eens de kop uit het zand en gaat zich concentreren op spelers alla NA11, ipv dit soort achterlijk dure CD spelers zoals de SA10.
Het is toch echt afgelopen voor CD's en andere draaiende muziek dragers zoals LP's, Real to Real en cassette bandjes, die zitten al een tijdje in de "alternatieve" muziek hoek.
Stop eens met het krampachtig vast houden aan dit soort spelers / afspeel technieken, dit slaat nergens meer op anno 2017, of zet er in ieder geval een streamer/netwerk speler naast voor dezelfde serie :-o
Ik moet je gelijk geven met het feit dat ze de PM10 en SA10 tegelijkertijd hadden moeten uitbrengen met een waardige streamer.
De rest van je betoog t.a.v. muziekdragers is totale bullshit. Er zullen in het niche segment altijd nog muziekliefhebbers zijn die (sa)cd, lp's blijven beluisteren en de daarvoor benodigde apparaatuur blijven aanschaffen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

DansaN

Citaat van: xander32 op september 28, 2017, 20:20:32
... het is nu wachten op een Marantz Premium 10-serie cassettedeck en een Premium bandrecorder :yes:.
En dan een paartje Tannoy Prestige luidsprekers erbij en het jaren '70 gevoel is ook qua looks compleet. :yes:





:wink:

Paul

Citaat van: xander32 op september 28, 2017, 20:20:32
... het is nu wachten op een Marantz Premium 10-serie cassettedeck en een Premium bandrecorder :yes:.

Eind van de maand de vad show je weet nooit wat Ken bij zicht heeft ?

Een KI analoog gebeuren wat wel op een app werkt.   🤗🎶🎼
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

... veel beter gaat het dan niet meer worden.

Citaat van: DansaN op september 28, 2017, 20:35:03
En dan een paartje Tannoy Prestige luidsprekers erbij en het jaren '70 gevoel is ook qua looks compleet. :yes:





:wink:

Marvin

Citaat van: Paul op september 28, 2017, 20:40:20
Eind van de maand de vad show je weet nooit wat Ken bij zicht heeft ?

Ik neem aan een tandenborstel en een schone boxershort.

CBdicX

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 28, 2017, 20:29:02
Ik moet je gelijk geven met het feit dat ze de PM10 en SA10 tegelijkertijd hadden moeten uitbrengen met een waardige streamer.
De rest van je betoog t.a.v. muziekdragers is totale bullshit. Er zullen in het niche segment altijd nog muziekliefhebbers zijn die (sa)cd, lp's blijven beluisteren en de daarvoor benodigde apparaatuur blijven aanschaffen.

Klopt, ben ik helemaal met je eens, het "niche segment" is totale bullshit....... :-D

CBdicX

Citaat van: marvin op september 28, 2017, 21:18:06

Ik neem aan een tandenborstel en een schone boxershort.

En wat urine om wat apparatuur te besprenkelen zodat Marantz er weer het Ken Ishiwata signatuur op kan plakken en de dubbele prijs kan vragen  :-)

Vinyl_Fuchs

Citaat van: CBdicX op september 28, 2017, 22:41:49
Klopt, ben ik helemaal met je eens, het "niche segment" is totale bullshit....... :-D
Playin' in the margin is stayin'  in the margin.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

#460
Dempingsfaktor PM10

Zie dat de PM10 een dempingsfactor heeft van 500 (de hogere Denon's 300).
De rest van de Marantz stereo versterkers, ook de PM11 lijn, hebben een df van 100.
Hoe belangrijk is de waarde boven de 100, terwijl 100 al als zeer goed gezien word.

De midden tot hoge(re) klasse versterkers van Onkyo zitten op 60 (!) - 95, en de 2 "vlaggenschepen" op 130.
Het vreemde is dan wel dat de goedkoopste Onkyo van 180,00 op 95 zit, en een van 600,00 op 80  :-o
Ik dacht hoe duurder hoe hoger de df, niet dus.....

Brutus

Vanuit het technische forum ooit gehoord en uitgelegd gekregen (maar dat ben ik alweer vergeten) dat vanaf 50 of 60 prima is en hoger absoluut geen meerwaarde heeft.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Audiophylia Nervosa

Deze mooie unit's staan deze maand beschreven in het Duitse Audio blad. Beide komen er Uberagend uit.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Cornelis1921

#463
Citaat van: Brutus op september 29, 2017, 03:53:36
Vanuit het technische forum ooit gehoord en uitgelegd gekregen (maar dat ben ik alweer vergeten) dat vanaf 50 of 60 prima is en hoger absoluut geen meerwaarde heeft.
Zo heeft de PM7200 een dampingfactor van 150, en de PM8005 er één van 100, dus beiden meer dan genoeg... :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Absoluut Cor, meer dan voldoende!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20