PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

#435
Citaat van: xander32 op april 29, 2017, 19:51:11
Specs zijn specs, toch? Daarvoor heb je geen forum(-leden) nodig.
Je ziet het nogal zwart/wit .

Vraag jij je nooit af wat je met specificaties kan doen ?

Ik krijg steeds meer de indruk dat je er op staat dat er klankmatige verschillen zijn ,is dat om een bepaalde voldoening te krijgen ?
Of streef je erkenning na ?
Neem eens de tijd om dit forum eens goed door te spitten ,hier is al heel veel goede onderbouwde argumentatie over gegeven .

Natuurlijk is het voor toekomstige forumgebruikers erg handig om tussen de regels door hun eigen conclusie te trekken .
Waar het om gaat is dat men zo goed als mogelijk geïnformeerd raakt .

edit: typo
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Citaat van: xander32 op april 28, 2017, 05:41:17
... indien het gross aan versterking indentiek presteert en klinkt, bekabeling er niet toe doet, cdp's veelal gelijk klinken, mp3 met het menselijk oor niet te onderscheiden valt van flac/wav en consorten, is het een kwestie van eenmalig de juiste ls kiezen en je bent voor het leven klaar. Fora als deze hebben geen bestaansrecht meer, daar kennis/ervaringen anders dan bovenstaande niet relevant zijn, er niet toe doen.

"Speakers i.c.m. de akoestiek bepalen gezamelijk voor de volle 100% de geluidskwaliteit, all het overige betreft commercie".


:roll:
Het heeft even geduurd, maar het is fijn te lezen dat je het eindelijk eens begrijpt. [emoji23]

xander32

#437
Probeer mijn vragen eens concreet te beantwoorden zonder het op mijn persoon te gaan spelen  :-). Lukt dat niet, dan is dat ook helder  :yes:.


Ach, bespaar je de moeite ook maar; de ontwijkende reacties en het op de persoon gaan spelen, ik weet reeds voldoende.


Citaat van: TurboMarco op april 30, 2017, 01:09:41
Je ziet het nogal zwart/wit .

Vraag jij je nooit af wat je met specificaties kan doen ?

Ik krijg steeds meer de indruk dat je er op staat dat er klankmatige verschillen zijn ,is dat om een bepaalde voldoening te krijgen ?
Of streef je erkenning na ?
Neem eens de tijd om dit forum eens goed door te spitten ,hier is al heel veel goed onderbouwde argumenten gegeven .

Natuurlijk is het voor toekomstige forumgebruikers erg handig om tussen de regels door hun eigen conclusie te trekken .
Waar het om gaat is dat men zo goed als mogelijk geïnformeerd raakt .




Tja, met de leeftijd komt ...

Citaat van: marvin op april 30, 2017, 02:51:17
Het heeft even geduurd, maar het is fijn te lezen dat je het eindelijk eens begrijpt. [emoji23]

TurboMarco

Citaat van: xander32 op april 30, 2017, 05:51:09
Probeer mijn vragen eens concreet te beantwoorden zonder het op mijn persoon te gaan spelen  :-). Lukt dat niet, dan is dat ook helder  :yes:.


Ik heb je vragen beantwoord ,misschien heb je daar overheen gelezen.

CiteerNou of je spreekt over een versterker met 2 kanalen ,of zelfs 11 kanalen tot vintage aan toe .
Ja de specs verschillen ,de toepassing dus ook .

Met betrekking tot de verschillende specs + toepassingen gaf ik ook aan het forum eens door te spitten ,dat is mooie van een forum .

Voor en door leden .Het zou zonde zijn om het ook maar te overwegen om dat op te heffen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

weet niet of de link al is gedeeld maar bij deze dan nog maar een keer.

https://www.alpha-audio.nl/2017/04/review-marantz-pm-10-en-sa-10/
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

PM-10: hoewel al energieker...

... nog steeds niet koning dynamiek


Beetje vage kritiek imho.......zie geen specs over de stijgtijd terwijl ik wel zeker weet dat dit wel i.o is.
Net als het vaak aangehaalde verhaal over de DF ....over het paard getild fenomeen.

Zou liever meer weten over de kwaliteit van de pcb's en tin.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AkTeVox

Citaat van: SB_Marantz op mei 03, 2017, 08:36:16
PM-10: hoewel al energieker...



Zou liever meer weten over de kwaliteit van de pcb's en tin.

Mogelijk even beroerd als bij de 11.....  :no: :no: :no:


jrm




Brutus

Citaat van: xander32 op september 27, 2017, 21:58:02
https://www.hifi.nl/artikel/25901/Review-Marantz-SA-10-en-PM-10.html


:roll:

Raar verhaal, hoe kun je nu de PM10 (versterker) vergelijken met de SA-10 (sacd-speler) en dan zeggen dat de SA-10 net een plusje meer heeft. Hier zakt dan mijn broek weer volledig van af  :roll: :roll: :roll: :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

CBdicX

#447
Wanner haalt D&M nu eens de kop uit het zand en gaat zich concentreren op spelers alla NA11, ipv dit soort achterlijk dure CD spelers zoals de SA10.
Het is toch echt afgelopen voor CD's en andere draaiende muziek dragers zoals LP's, Real to Real en cassette bandjes, die zitten al een tijdje in de "alternatieve" muziek hoek.
Stop eens met het krampachtig vast houden aan dit soort spelers / afspeel technieken, dit slaat nergens meer op anno 2017, of zet er in ieder geval een streamer/netwerk speler naast voor dezelfde serie :-o

DansaN

Citaat van: CBdicX op september 28, 2017, 09:18:35
Wanner haalt D&M nu eens de kop uit het zand en gaat zich concentreren op spelers alla NA11, ipv dit soort achterlijk dure CD spelers zoals de SA10.
Het is toch echt afgelopen voor CD's en andere draaiende muziek dragers zoals LP's, Real to Real en cassette bandjes, die zitten al een tijdje in de "alternatieve" muziek hoek.
Stop eens met het krampachtig vast houden aan dit soort spelers / afspeel technieken, dit slaat nergens meer op anno 2017, of zet er in ieder geval een streamer/netwerk speler naast voor dezelfde serie :-o
Misschien richt men zich wel bewust op deze niche markt?
In deze prijsklasse richt je je sowieso al op een chosen few en niet op mainstream.
Marantz lijkt tot op heden niet echt in staat een goede app te maken en Heos lijkt meer gericht op het lagere prijssegment.
Ze hebben nu in ieder geval gemaakt wat ze over het algemeen goed kunnen maken :yes:

Ik vind het een hoop geld voor een cd speler en een versterker, maar als er voor Marantz voldoende animo voor is, dan is dat toch prima?
De toekomst zal uitwijzen of het een goede zet is of niet.

Rob46

Citaat van: CBdicX op september 28, 2017, 09:18:35
Wanner haalt D&M nu eens de kop uit het zand en gaat zich concentreren op spelers alla NA11, ipv dit soort achterlijk dure CD spelers zoals de SA10.
Het is toch echt afgelopen voor CD's en andere draaiende muziek dragers zoals LP's, Real to Real en cassette bandjes, die zitten al een tijdje in de "alternatieve" muziek hoek.
Stop eens met het krampachtig vast houden aan dit soort spelers / afspeel technieken, dit slaat nergens meer op anno 2017, of zet er in ieder geval een streamer/netwerk speler naast voor dezelfde serie :-o

Beetje nuanceren dan maar? De cijfers duiden op iets anders?