PM10, SA10 & HD-CD1

Gestart door xander32, mei 04, 2016, 20:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantzer

Even een copy/paste van het bericht, wel zo handig.

High End München 2016 is in volle gang! Hifi.nl is aanwezig om je te voorzien van het laatste nieuws, de nieuwste producten en natuurlijk foto's van de mooiste hifi apparatuur. Met in dit artikel alles over Marantz!

De nieuwe Premium 10 serie van Marantz bestaat uit de PM-10 geïntegreerde versterker en de SA-10 SACD speler. De PM-10 is met een prijs van €7.999 compleet nieuw terrein voor Marantz, wiens huidige topmodel een slordige €4.000 goedkoper is. Wat is er dan zo speciaal aan de nieuwe PM-10? Nou, de Dual-Mono-eindtrap heeft een aparte voeding, net als de voorversterker en volumeregeling. Daarnaast vind je binnenin de versterker een symmetrisch en volledig analoog circuit met HDAM, rechtstreeks uit de Marantz SC-7 (van de Legendary serie) gehaald.

Verder met de SA-10. Deze is voorzien van de volledig door Marantz zelf ontwikkelde SACD-M3 technologie, ondersteunt (SA)CD's en heeft een USB-B ingang voor hi-res audio in PCM/DXD formaat (32bit/384kHz) en DSD (tot 11,2 mHz). De SACD speler zal, net als de PM-10, verkrijgbaar zijn in de herfst. De prijs hiervan is helaas nog onbekend.
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

Vinyl_Fuchs

#31
Citaat van: Marantzer op mei 06, 2016, 23:35:31
Even een copy/paste van het bericht, wel zo handig.

High End München 2016 is in volle gang! Hifi.nl is aanwezig om je te voorzien van het laatste nieuws, de nieuwste producten en natuurlijk foto's van de mooiste hifi apparatuur. Met in dit artikel alles over Marantz!

De nieuwe Premium 10 serie van Marantz bestaat uit de PM-10 geïntegreerde versterker en de SA-10 SACD speler. De PM-10 is met een prijs van €7.999 compleet nieuw terrein voor Marantz, wiens huidige topmodel een slordige €4.000 goedkoper is. Wat is er dan zo speciaal aan de nieuwe PM-10? Nou, de Dual-Mono-eindtrap heeft een aparte voeding, net als de voorversterker en volumeregeling. Daarnaast vind je binnenin de versterker een symmetrisch en volledig analoog circuit met HDAM, rechtstreeks uit de Marantz SC-7 (van de Legendary serie) gehaald.

Verder met de SA-10. Deze is voorzien van de volledig door Marantz zelf ontwikkelde SACD-M3 technologie, ondersteunt (SA)CD's en heeft een USB-B ingang voor hi-res audio in PCM/DXD formaat (32bit/384kHz) en DSD (tot 11,2 mHz). De SACD speler zal, net als de PM-10, verkrijgbaar zijn in de herfst. De prijs hiervan is helaas nog onbekend.

Voor dat geld zou ik liever een 2de hands sc7s2 en MA 9s2 hebben staan met bijbetaling. Die set straalt tenminste nog klasse en kwaliteit uit. Eerlijk gezegd zou ik voor dergelijk bedrag niet meer voor een marantz kiezen, eerder voor accuphase of een goede buizenversterker gaan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

... erg onderscheidend is het design iig. niet. Als je niet goed kijkt, zou het een willekeurig andere component uit de Premium serie kunnen zijn.




Maar dat is vanaf een plaatje; ik ben benieuwd hoe deze er in het echt uitzien, hoe deze aanvoelen en presteren, in hoeverre deze zich daadwerkelijk onderscheiden.


Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 07, 2016, 02:05:37
Voor dat geld zou ik liever een 2de hands sc7s2 en MA 9s2 hebben staan met bijbetaling. Die set straalt tenminste nog klasse en kwaliteit uit. Eerlijk gezegd zou ik voor dergelijk bedrag niet meer voor een marantz kiezen, eerder voor accuphase of een goede buizenversterker gaan.

hchifi.nl

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 07, 2016, 02:05:37
Voor dat geld zou ik liever een 2de hands sc7s2 en MA 9s2 hebben staan met bijbetaling. Die set straalt tenminste nog klasse en kwaliteit uit. Eerlijk gezegd zou ik voor dergelijk bedrag niet meer voor een marantz kiezen, eerder voor accuphase of een goede buizenversterker gaan.

MA9S2 met SC7 zijn toch wel een stukje kostbaarder nog helaas.

Wat maakt een accuphase meer geliefd ? enkel de status en naam ?
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Vinyl_Fuchs

Citaat van: hchifi.nl op mei 07, 2016, 10:44:52
MA9S2 met SC7 zijn toch wel een stukje kostbaarder nog helaas.

Wat maakt een accuphase meer geliefd ? enkel de status en naam ?
Nee, als ik een accuphase van binnen zie, oogt die toch kwalitatief beter.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Rob46

Citaat van: hchifi.nl op mei 07, 2016, 10:44:52
MA9S2 met SC7 zijn toch wel een stukje kostbaarder nog helaas.

Wat maakt een accuphase meer geliefd ? enkel de status en naam ?

Ik denk en, en en en. Tuurlijk de naam, status en het belangrijkste, de kwaliteit....

WimPeu

Citaat van: Rob46 op mei 07, 2016, 15:57:07
Ik denk en, en en en. Tuurlijk de naam, status en het belangrijkste, de kwaliteit....


Pfffffff  nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Brutus

#37
Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 07, 2016, 11:30:39
Nee, als ik een accuphase van binnen zie, oogt die toch kwalitatief beter.

Kun je ook een kijkje nemen in een Yamaha 3000 serie, zeer fraai opgebouwd. Anyway, zo op de plaatjes vind ik de 10 serie niet mooier dan de dan de huidige PM11s3 en de SA11s3. Maar dat zijn de plaatjes.......
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

WimPeu

Volgens mij zijn de blauwe leds en de beetje zinloze knopjes weg weg dat is iig winst. Blijven prachtige machines maar voor €8000,- heb ik liever iets exclusievers als Burmester ed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zep

Citaat van: WimPeu op mei 07, 2016, 17:38:29
Volgens mij zijn de blauwe leds en de beetje zinloze knopjes weg weg dat is iig winst. Blijven prachtige machines maar voor €8000,- heb ik liever iets exclusievers als Burmester ed.

Idd, of bv de Nu-Vista 800:





Nu in de aanbieding voor 7990  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

... dat betreft van origine een 10 mille amp. ... niet helemaal een eerlijk vergelijk, echter verwacht ik daarentegen dat de PM10 ook snel voor minder dan die 8 mille te koop zal zijn (+/- 6 mille  :roll:).

En wanneer ik nu 8 mille te besteden had, zou die MF ook bij mij meer kans maken dan de Marantz :yes:.


Of zelfs iets met wappers !


xander32

... of klasse A, ook niet te versmaden ...





Ik ben echt benieuwd hoe de Marantz componenten het in deze prijsklasse gaan doen :roll:.

Zep

#43
Citaat van: xander32 op mei 07, 2016, 19:25:03
... dat betreft van origine een 10 mille amp.
En wanneer ik nu 8 mille te besteden had, zou die MF ook bij mij meer kans maken dan de Marantz :yes:.

Ja, nu bij schluderbacher voor 8000....zeg, zullen we ieder de helft doen en een soort van omgangsregeling treffen?
De oneven weken bij jou, de even weken bij mij....of zoiets?  :schater:
Zou ook eventueel in trio vorm of kwartet kunnen, geef me bij interesse een pm  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

... ik ben niet zo goed in delen  :no:.

Citaat van: Zep op mei 07, 2016, 19:33:34
Ja, nu bij schluderbacher voor 8000....zeg, zullen we ieder de helft doen en een soort van omgangsregeling treffen?
De oneven weken bij jou, de even weken bij mij....of zoiets?  :schater:
Zou ook eventueel in trio vorm of kwartet kunnen, geef me bij interesse een pm  :-P