Ervaringen met HD-AMP1

Gestart door bolio, maart 31, 2016, 14:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Crooijmaster

Citaat van: CBdicX op augustus 28, 2016, 10:01:30
Deze is lekker ontkoppeld.............
Precies, je kan het niet goed zien want die leuke dame staat er voor maar dat tapedeck is prima ontkoppeld  :wink:
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

Zep

Citaat van: CBdicX op augustus 28, 2016, 12:18:20
Waarom de Onkyo 6170 ?

Citaat van: xander32 op augustus 28, 2016, 12:50:57
Welke spelers stonden nog meer op jouw shortlist, waarom zijn die afgevallen en deze overgebleven?
Wel een mooi ding betreft looks; geen overbodige knopjes, mooi strak.

De Elac Disovery, de Azur 851N, en de TEAC NT-503 stonden op mijn lijst....en heb ook nog serieus gedacht aan de NA11. In principe hebben allen voor en nadelen waarbij de NS-6170 eigenlijk op papier alles heeft wat ik zoek:
1: een display (aangezien ik de mogelijkheid wil hebben om vlug op een usb-stick te kunnen bladeren zonder tablet)
2: een dubbele AK4490 dac welke mijn belangstelling sowieso al had (zit ook in de NT-503)
3: een mooie opbouw
4: separate dubbele voeding
5: mogelijkheid tot meerdere streamproviders
6: front usb

Met de Elac was ik er sowieso nog niet uit of Roon overbodig (voor mij) is terwijl de licentie in de prijs is verwerkt, de Azur 851 is beperkt qua streamproviders en heb ik "iets van niets" met het merk Cambridge, geen idee waarom  :|.
De Teac ook weer geen display (voor bladeren) en ook beperkt in streamproviders. De NA11 prijzig (na recente aankoop SCM40 :angel:)....en beperkt weer in streamproviders.

Het belangrijkste is toch dat de Onkyo qua sound gaat matchen met mijn set en smaak, dat is afwachten en sluit ik vooralsnog niets uit van mijn lijstje. Ook niet voor een losse dac, maar ik ga de Onkyo wel als eerste thuis testen.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Helder. Ben benieuwd naar jouw bevindingen inzake de Onkyo.

Wellicht kan een mod een knip maken; voorgaande posts aangaande een streamer in een ander/eigen draadje plaatsen? Dit draadje draagt nml. de titel Ervaringen HD AMP1.

pameijer

Citaat van: CBdicX op augustus 28, 2016, 10:01:30
Deze is lekker ontkoppeld.............
Och, die heb ik zó weer gekoppeld  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maurice

En nu weer terug naar de HD=AMP1!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

pameijer

Citaat van: Maurice op augustus 28, 2016, 20:41:39
En nu weer terug naar de HD=AMP1!

Tsja, maar dan blijft het toch wel erg stil nietwaar? Toch maar weer verder bomen over die vrouw?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#216
Citaat van: pameijer op september 03, 2016, 09:16:53
Tsja, maar dan blijft het toch wel erg stil nietwaar? Toch maar weer verder bomen over die vrouw?

:-D :-D :-D :-D

Jammer dat er niet zoveel meer te praten valt over de HD-AMP1, wachten maar op de PM10, maar of dat nu zoveel gespreksstof zal opleveren ?
Denk dat wij alles wel gezien, gehoord, en besproken hebben over stereo amps, is zo langzamerhand een doodlopende straat geworden qua ontwikkeling en vooruitgang !

Jwfpeters

Even een vraag:

Ik ben een tevreden bezitter van een HDAMP die power genoeg heeft trouwens ;) Begon met Klipsch RF52 en speel nu met B&W 685 s2 erg mooie combi! Omdat het kan en wat extra bass altijd leuk is met name de bassen lager dan het kunnen van de B&Ws heb ik een BK XLS200 besteld. Nu komt de vraag...

Hoe aan te sluiten op de HD AMP, er zit wen LFE uitgang op maar kan er buiten dat eigenlijk niks over vinden. Het werkt namelijk niet zoals een surround versterker want er valt niks aan af te stellen in de Marantz..... maar hij zit er niet voor niks op denk ik dan? Of is het gewoon beter hem high lvl aan te sluiten?

Ben benieuwd wat jullie denken/vinden.

CBdicX

#218
Citaat van: Jwfpeters op augustus 18, 2018, 23:05:43
Even een vraag:

Ik ben een tevreden bezitter van een HDAMP die power genoeg heeft trouwens ;) Begon met Klipsch RF52 en speel nu met B&W 685 s2 erg mooie combi! Omdat het kan en wat extra bass altijd leuk is met name de bassen lager dan het kunnen van de B&Ws heb ik een BK XLS200 besteld. Nu komt de vraag...

Hoe aan te sluiten op de HD AMP, er zit wen LFE uitgang op maar kan er buiten dat eigenlijk niks over vinden. Het werkt namelijk niet zoals een surround versterker want er valt niks aan af te stellen in de Marantz..... maar hij zit er niet voor niks op denk ik dan? Of is het gewoon beter hem high lvl aan te sluiten?

Ben benieuwd wat jullie denken/vinden.

LFE (RCA mono) naar je subwoofer en daar het volume en x-over regelen.
Ik zou de BK op 80 Hz zetten en dan het volume inregelen met een track die veel bas bevat.
Er zijn op het Net wat subwoofer test tracks te vinden.......
Ik zou het niet met High Level aansluiten, de HD Amp stuurt LFE als apart kanaal uit, is denk ik beter dan het breedband gedoe met High Level.
High Level op subs is bedacht voor versterkers zonder LFE uitgang, zijn ook speciale converters voor te koop voor weer subs die dit niet hebben.
Met een LFE uitgang zou ik het op LFE houden, zijn helaas maar weinig stereo amps met LFE, wees er maar blij mee  :yes:

Jwfpeters

Thx!!

Wat zou de betere dac zijn die van de HD AMP of van de NA6005??

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Jwfpeters op augustus 25, 2018, 07:46:42
Thx!!

Wat zou de betere dac zijn die van de HD AMP of van de NA6005??
Dezelfde dac toegepasd: CS4398.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.