Ervaringen met HD-AMP1

Gestart door bolio, maart 31, 2016, 14:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

... ik las ergens een review waarin de HD-Amp verkozen werd boven een PM8005 betreft diens geluidskwaliteit. In betreffende review mocht die een set B&W 803 D3 aansturen en dat ging redelijk probleemloos.

Citaat van: bolio op april 03, 2016, 23:28:15
Ik had de tests van Alpha Audio en I-Fidelity inderdaad al gevonden. Ik was ook enigszins verbaasd door de meetresultaten van I-Fidelity.

Ik vind het lastig om in te schatten of het vermogen van de HD-AMP1 voldoende is voor mijn gebruik. Mijn speakers hebben een efficiƫntie van 90db. Mijn SR7300 heeft een vermogen van 110 watt per kanaal maar die komt eigenlijk nooit boven de -25 (schaal van -72 tot +15). Een PM8005 heeft 70 watt per kanaal maar kan me niet voorstellen dat die in de praktijk minder vermogen heeft dan een de SR7300.

erwinc

#16
Citaat van: xander32 op april 04, 2016, 06:43:36
... ik las ergens een review waarin de HD-Amp verkozen werd boven een PM8005 betreft diens geluidskwaliteit. In betreffende review mocht die een set B&W 803 D3 aansturen en dat ging redelijk probleemloos.

Heb ik ook gelezen in de HifiChoice review die als titel voor de review "Small wonder" had en de HD-AMP1 de "Editor's choice" beoordeling kreeg. Volgens de reviewer is de HD-AMP1 in staat in veel meer dan zijn 35 Watt gespecifieerd vermogen laat vermoeden.

erwinc

#17
Citaat van: bolio op april 03, 2016, 23:28:15
Ik vind het lastig om in te schatten of het vermogen van de HD-AMP1 voldoende is voor mijn gebruik.

Mijn luidsprekers zijn ook 90 dB en met mijn 2x50 Watt Naim UnitiLite kan ik heel luid spelen in een ruimte van 8x5 meter. Ik heb de Naim nog nooit horen 'compressen'. Maar best altijd zelf proberen. :wink:

erwinc

Citaat van: Zep op april 03, 2016, 19:02:26
Maar daar ging het niet om, het enige wat ik aangaf is dat het verstandig is om aan de HD-AMP1 geen lastige luidsprekers te hangen. Was een algemene opmerking, ik weet uiteraard niet welke luidsprekers jij in bezit hebt en de uitleg die jij geeft is precies wat ik bedoelde...dus overbodig  :wink:

Iedereen weet dat je aan gelijk welke versterker van rond de 50 Watt geen lastige luidsprekers moet hangen tenzij je nooit luid speelt. Wat ik dus bedoelde is dat je opmerking in verband hiermee overbodig was.  :wink:

Zep

Citaat van: erwinc op april 04, 2016, 11:00:14
Iedereen weet dat je aan gelijk welke versterker van rond de 50 Watt geen lastige luidsprekers moet hangen tenzij je nooit luid speelt. Wat ik dus bedoelde is dat je opmerking in verband hiermee overbodig was.  :wink:


Je hebt echt helemaal gelijk, je moet "nooit geen luidsprekers van 84, 85 db kopen. Dat is geen goed idee" en "iedereen weet dat je aan gelijk welke versterker van rond 50 watt geen lastige luidsprekers moet hangen".
Ik vermoed ook dat binnen niet al te lange tijd het forum kan sluiten, iedereen weet het al en gebruiken we hoogst waarschijnlijk jouw set als de ultieme referentie.
Fijn dat je er bent.  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

erwinc

Citaat van: Zep op april 04, 2016, 12:43:39

Je hebt echt helemaal gelijk, je moet "nooit geen luidsprekers van 84, 85 db kopen. Dat is geen goed idee" en "iedereen weet dat je aan gelijk welke versterker van rond 50 watt geen lastige luidsprekers moet hangen".
Ik vermoed ook dat binnen niet al te lange tijd het forum kan sluiten, iedereen weet het al en gebruiken we hoogst waarschijnlijk jouw set als de ultieme referentie.
Fijn dat je er bent.  :wink:

Oei, kort lontje  :wink:

Zep

Citaat van: erwinc op april 04, 2016, 12:47:46
Oei, kort lontje  :wink:

Lol, blijf even "doorzuigen"....wel onder het bureau blijven  clown1
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

erwinc

#22
Heeft er intussen al iemand deze mooie versterker kunnen beluisteren? De kwaliteit van de ingebouwde dac interesseert mij ook wel.
Er is blijkbaar ook al sprake van een sacd speler in dezelfde range.

In elk geval al een review op het web: http://andreweverard.com/2015/12/21/review-marantz-hd-amp1-is-a-classic-in-the-making/

En een mooie quote uit de review:
"And the HD-AMP1 is more than up to the task of exceeding expectations, as it demonstrated when used with the big Bowers & Wilkins speakers: it really shouldn't have worked, but it not only drove the 803 D3s, but did so in an entirely convincing fashion, whether with the fine detail of solo or small-ensemble classical music, or pounding or rock with all its impact intact."

bolio

Citaat van: erwinc op april 04, 2016, 13:23:46
Heeft er intussen al iemand deze mooie versterker kunnen beluisteren? De kwaliteit van de ingebouwde dac interesseert mij ook wel.
Er is blijkbaar ook al sprake van een sacd speler in dezelfde range.

In elk geval al een review op het web: http://andreweverard.com/2015/12/21/review-marantz-hd-amp1-is-a-classic-in-the-making/

En een mooie quote uit de review:
"And the HD-AMP1 is more than up to the task of exceeding expectations, as it demonstrated when used with the big Bowers & Wilkins speakers: it really shouldn't have worked, but it not only drove the 803 D3s, but did so in an entirely convincing fashion, whether with the fine detail of solo or small-ensemble classical music, or pounding or rock with all its impact intact."

Die review had ik ook gevonden, volgens de reviewer is de HD-AMP1 inderdaad prima in staat om een setje 803 D3s aan te sturen.

Wellicht kunnen we Marcel overhalen om een exemplaar bij H&C Hifi ter beluistering op te stellen  :wink:

Zep

Citaat van: bolio op april 04, 2016, 14:13:09
Die review had ik ook gevonden, volgens de reviewer is de HD-AMP1 inderdaad prima in staat om een setje 803 D3s aan te sturen.

Wellicht kunnen we Marcel overhalen om een exemplaar bij H&C Hifi ter beluistering op te stellen  :wink:

Of je doet een internetbestelling van de HD-AMP1, kan je rustig luisteren met je eigen set in je eigen ruimte. Bevalt hij niet dan heb je recht op 14 dagen retour.
Kan je gelijk je bevindingen hier posten  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

bolio

Citaat van: erwinc op april 04, 2016, 07:01:05
Heb ik ook gelezen in de HifiChoice review die als titel voor de review "Small wonder" had en de HD-AMP1 de "Editor's choice" beoordeling kreeg. Volgens de reviewer is de HD-AMP1 in staat in veel meer dan zijn 35 Watt gespecifieerd vermogen laat vermoeden.

Is deze test ergens digitaal te lezen of bestellen?

erwinc

Citaat van: bolio op april 04, 2016, 16:11:12
Is deze test ergens digitaal te lezen of bestellen?

Denk het niet. Ik heb het gekocht op papier  :wink:

Zep

Citaat van: bolio op april 04, 2016, 16:11:12
Is deze test ergens digitaal te lezen of bestellen?

Je kan hem bij mij "bestellen", geef maar een pm  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bolio

Citaat van: Zep op april 04, 2016, 20:06:21
Je kan hem bij mij "bestellen", geef maar een pm  :wink:

pm gestuurd! :-D