Internetradio - naar welke zender(s) luister jij?

Gestart door xander32, maart 28, 2016, 10:14:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DansaN

Citaat van: Frits op augustus 18, 2019, 08:12:00
Wat ik niet begrijp is dat er door het genoemde station (heet dat nog zo?) een kwalitatief zeer goede bron wordt aangeboden, wat vervolgens door velen op een Sonos o.i.d. wordt weergegeven. Daar heb je toch een goede installatie voor nodig om het gebodene goed te kunnen weergeven?
Had "vroeger" iedereen die cd's luisterde een goede installatie?
Flac is immers cd-kwaliteit.

Een ieder luistert met de installatie die hem/haar voldoende kan bekoren.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Frits op augustus 18, 2019, 08:12:00
Wat ik niet begrijp is dat er door het genoemde station (heet dat nog zo?) een kwalitatief zeer goede bron wordt aangeboden, wat vervolgens door velen op een Sonos o.i.d. wordt weergegeven. Daar heb je toch een goede installatie voor nodig om het gebodene goed te kunnen weergeven?
Als je op mijn HEOS doelt, kan dat tweeërlei: mijn HEOS 1 of de HEOS-app, waarmee ik dan of de HEOS 1 of de ND8006 aanstuur. En natuurlijk is mijn mainset gevoeliger qua bronkwaliteit.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Ik begrijp wel wat je bedoelt, men laat dan veel potentie liggen. Zoals bv Illy koffie gebruiken in een Tristar koffiezetapparaat. Maar die Illy koffie is flink duurder dan bv die van DE, terwijl daar (vaak) geen sprake van is bij een muziek stream. Waarom dan met minder genoegen nemen daar waar het die stream betreft 🙂

Zelf geniet ik op momenten (niet dit moment ☔️) ook van flac vanaf mijn telefoon via een bt speaker in de tuin, of via een bt hoofdtelefoon wanneer ik onderweg ben ... Waarom met minder genoegen nemen?

Citaat van: Frits op augustus 18, 2019, 08:12:00
Wat ik niet begrijp is dat er door het genoemde station (heet dat nog zo?) een kwalitatief zeer goede bron wordt aangeboden, wat vervolgens door velen op een Sonos o.i.d. wordt weergegeven. Daar heb je toch een goede installatie voor nodig om het gebodene goed te kunnen weergeven?

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op augustus 18, 2019, 09:37:30
Ik begrijp wel wat je bedoelt, men laat dan veel potentie liggen. Zoals bv Illy koffie gebruiken in een Tristar koffiezetapparaat. Maar die Illy koffie is flink duurder dan bv die van DE, terwijl daar (vaak) geen sprake van is bij een muziek stream. Waarom dan met minder genoegen nemen daar waar het die stream betreft 🙂

Zelf geniet ik op momenten (niet dit moment ☔️) ook van flac vanaf mijn telefoon via een bt speaker in de tuin, of via een bt hoofdtelefoon wanneer ik onderweg ben ... Waarom met minder genoegen nemen?
Mee eens.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Frits Denon

Grappig, ik besef mij nu dat als ik naar muziek luister ik er echt voor ga zitten. En dan staat de stereo aan. Beetje op de achtergrond, in de tuin via een BT speaker of met een koptelefoon doe ik nooit.

Maar een goede bron is natuurlijk altijd prima
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Theo1


Wintertje

KX Radio, NPO Radio 5 en Radio Paradise af en toe. Via een Yamaha WXAD-10 op mijn Denon PMA-1600 die een DAC aan boord heeft. De Yamaha heeft helaas geen digitale uitgang.
Mis ik nu veel redface

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet


NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.