+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toxiq


jowa

Hier nu lekker bezig met een Chromecast Audio (yep, smaak te pakken).
Deze direct aan de Focal Dimension gehangen. Dan hoeft de TV voor muziek niet meer aan.

Heerlijk, gewoon via je telefoon de juiste app selecteren en de muziek doorzetten naar de Chromecast, o.a. Spotify, iPeng, verschillende radiozenders, enz.

Wel even bezig geweest met de Chromecast plug-in in LMS, maar ook werkend.
De Chromecast is nu gewoon een player in LMS en zichtbaar in iPeng en kan er alles naar toesturen.
De server zet het gewoon om naar FLAC in max 96000 samplerate en 24 bitrate
Zelfs DFF files worden nu afgespeeld via de Chromecast.



Lekker hoor.

O ja, gewoon via wifi. [emoji16][emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Schijnbaar zijn er toch hoorbare verschillen.

Citaat van: TurboMarco op oktober 08, 2019, 22:00:14
Je verwacht zoiets niet ,want het mag namelijk geen hol uitmaken .

Toxiq

Nu weet ik niet heel erg veel van HiFi enzo, maar wel iets van computers
In principe maakt dit echt niks uit, het is slechts de overdracht van een bestand dat digitaal is, de kun je niet ineens ruis of meer/minder details krijgen, dat zou betekenen dat de taal is veranderd en dat maakt een onbruikbaar (corrupt) bestand.

MAAR wat wel mogelijk is, is de verwerking na aankomst van het bestand
De wifi en gewone netwerkaansluiting zijn beide anders, verwerking hiervan geschied dus anders en zo nog wel wat factoren gok ik

Dus enerzijds zou het geen biet uit mogen maken, maar wat er met het bestand (stream) gebeurd na aankomst kan wel verschil maken.
Wellicht verklaart dat het verschil ?


Marvin

Citaat van: xander32 op oktober 09, 2019, 06:22:10
Schijnbaar zijn er toch hoorbare verschillen.
Ik vind het het zweverig,
maar ieder zijn ding.
Maar goed,
Jomanda trok ook volle zalen.

Toxiq

Citaat van: marvin op oktober 09, 2019, 09:56:36

Jomanda trok ook volle zalen.

Én verloren we Silvia Millecam....ik bedoel maar, doe mij maar over een draadje ipv dat zweverige  :yes: :yes: :yes:

NB

Citaat van: marvin op oktober 09, 2019, 09:56:36
Ik vind het het zweverig,
maar ieder zijn ding.
Maar goed,
Jomanda trok ook volle zalen.

:schater: :schater:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.


Aucluma

Iemand enig idee of je via de NA11S1 nog iets anders kan streamen dan Spotify. Dit biedt nl geen hi res!

renes59

Ik hou het maar bij een cd-speler en draaitafel.
Al moet ik wel zeggen dat wat ik mooie muziek vind steeds minder in de winkel te krijgen is. Ze kunnen het wel bestellen maar dat kan ik zelf ook, als het te krijgen is. Ik wil het direct mee kunnen nemen, ik weet ouderwets maar ik vind dat de mooiste manier om muziek aan te schaffen. Het gaat dan om Americana en Blues. Op Spotify is het wel en daarom heb ik nu een tulp kabel gekocht van 5 m om mijn laptop aan de vv te koppelen, en dat gaat goed. Waarom 5 m?, ik kan dan in mijn luisterstoel blijven zitten. Waarom niet draadloos?, goede van Jan Doedel, met kabel altijd goed en direct beschikbaar..
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Flac, wav, dsd ...

Citaat van: Aucluma op oktober 14, 2019, 17:30:55
Iemand enig idee of je via de NA11S1 nog iets anders kan streamen dan Spotify. Dit biedt nl geen hi res!

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op oktober 14, 2019, 19:48:18
Flac, wav, dsd ...
Denk eerder dat TS streamingdiensten bedoeld.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Paul

Citaat van: renes59 op oktober 14, 2019, 19:33:12
Ik hou het maar bij een cd-speler en draaitafel.
Al moet ik wel zeggen dat wat ik mooie muziek vind steeds minder in de winkel te krijgen is. Ze kunnen het wel bestellen maar dat kan ik zelf ook, als het te krijgen is. Ik wil het direct mee kunnen nemen, ik weet ouderwets maar ik vind dat de mooiste manier om muziek aan te schaffen. Het gaat dan om Americana en Blues. Op Spotify is het wel en daarom heb ik nu een tulp kabel gekocht van 5 m om mijn laptop aan de vv te koppelen, en dat gaat goed. Waarom 5 m?, ik kan dan in mijn luisterstoel blijven zitten. Waarom niet draadloos?, goede van Jan Doedel, met kabel altijd goed en direct beschikbaar..

Liggen duizenden kilometers kabel in ons land, kunnen die 5 meters er ook nog wel bij. 😜
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Dat dacht ik ook, 5m voor €6,99, prima kabel en de stekkers zitten er goed aan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

#374
Citaat van: renes59 op oktober 14, 2019, 20:12:55
Dat dacht ik ook, 5m voor €6,99, prima kabel en de stekkers zitten er goed aan.

2× lachen naar de klant in je taxi en je hebt het terug verdiend.

:-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site