+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Zodra deze in Nederland beschikbaar is, dan ga ik dit zeker proberen :yes:

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Citaat van: Rob46 op september 17, 2019, 19:35:31
Zodra deze in Nederland beschikbaar is, dan ga ik dit zeker proberen :yes:

Als het goed is kun je net als bij amazon prime hier in nederland gebruik maken van de duitse versie.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Toxiq

Worstelend door de stroom van informatie ben ik of de draad kwijt of ik heb er gewoon overheen gelezen (dus alvast excuses als ik iets vraag dat al beantwoord is)

Ik lees over netwerkstreamers (bijv.  NA8005) en over NAS icm met software player
Daar heb ik 3 vragen over.

1. Ik heb een SR7008, is een netwerkstreamer dan nog een toegevoegde waarde, deze versterker heeft toch al een optie om te streamen vanaf een NAS

2. Ik heb een Synology 215+ en drie stuks 209+ zit hier nou ook nog een verschil in als je streamt vanaf de 209 of 215 ? het is toch gewoon een digitaal bestand dat naar de versterker word gestuurd dat daar omgezet word in muziek ?

3. Players, ik lees over players die men gebruikt, ik neem aan dat er bedoeld word dat de player op een pc/laptop/tablet word gebruikt en vanaf daar naar de versterker word gestuurd of ligt dit nog iets anders ?

Marvin

Als die 7008 naar wens streamt en je vind het gebruiksvriendelijk genoeg, dan heb je niet direct een streamer nodig natuurlijk.

Lijkt me niet van belang welk type NAS schijf je gebruikt, klinkt gewoon eender.

Welke 'players' er bedoelt worden, geen idee.
Don't hate the player, hate the game.

Toxiq

Ik heb het nog niet geprobeerd, zit er nog verschil in kwaliteit bij gebruik van een losse streamer of die van de 7008 ?

Marvin

Het zal denk ik voornamelijk bedieningsgemak zijn wat een losse streamer extra brengt.
Wellicht wat meer ondersteuning van codecs.
Maar het gangbare spelen ze allemaal wel.

Ik zou het eerst gewoon eens proberen op te zetten via die 7008.
WiFi zou mijn voorkeur niet hebben, ben gek op kabeltjes.  [emoji23]

xander32

Wifi is prima; zelfs bij 4k netflix content geen enkel issue.

Marvin

Ja maar ik gok zo dat die 7008 het makkelijker vind met een draadje.

Toxiq

Citaat van: marvin op oktober 08, 2019, 13:33:31
ben gek op kabeltjes.  [emoji23]

Idem, naar verschillende kamers/punten ligt gewoon een kabel in de muur
Wifi kan goed zijn maar ook een doorn in het oog, het ene netwerk is de andere niet (en dat hoeft niet eens aan je zelf te liggen maar bijv. aan het storende netwerk van de buren oid)

marantznovice

Citaat van: sjoek op september 17, 2019, 20:10:57
Als het goed is kun je net als bij amazon prime hier in nederland gebruik maken van de duitse versie.

Heb ik geprobeerd via de website van de Duitse Amazon. Amazon biedt een proeftijd aan van 90 dagen op Amazon Music HD (als ik het goed begrepen heb, is HD voor Amazon alles vanaf CD-kwaliteit en hoger). Maar als ik dat selecteer, kom ik terecht op de aanmeldpagina van de 'gewone' Amazon Music (waarvoor een proeftijd van 30 dagen geldt). Blijkbaar gebruiken ze je IP-adres om te controleren of je echt in Duitsland woont.

xander32

De NA11 hangt hier ook aan een draadje (die kan 't ook niet anders), maar de Node 2 doet het geheel foutloos via het wifi.

Op een buurforum is er een liefhebber en technicus die na van alles te hebben uitgeprobeerd, een duidelijke voorkeur heeft voor 't streamen via wifi, op basis van de geluidskwaliteit.

Vinyl_Fuchs

Mijn ND8006 doet het zonder problemen via wifi. Tv en BR-speler bekabeld.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Toxiq

Citaat van: Toxiq op oktober 08, 2019, 11:02:06

1. Ik heb een SR7008, is een netwerkstreamer dan nog een toegevoegde waarde, deze versterker heeft toch al een optie om te streamen vanaf een NAS


Vraag 2 en 3 zijn wel duidelijk, op 1 nog een aanvullende vraag
Is de kwaliteit anders/beter van een losse streamer dan de ingebouwde optie van de SR7008 ? (buiten het gebruiksgemak ?)

TurboMarco

Citaat van: xander32 op oktober 08, 2019, 19:21:43

Op een buurforum is er een liefhebber en technicus die na van alles te hebben uitgeprobeerd, een duidelijke voorkeur heeft voor 't streamen via wifi, op basis van de geluidskwaliteit.

Je verwacht zoiets niet ,want het mag namelijk geen hol uitmaken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)