+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Citaat van: TurboMarco op september 20, 2018, 12:28:47
Je eerste zin is dan wel erg tegenstrijdig t.o.v jouw tweede zin .

In jouw eerste zin presenteer je dat als een feit ,en in jouw tweede zin presenteer je het als je eigen waarheid.
Ik vraag mij dan wel af waarom eigen bevindingen zo nodig gedeeld moeten worden met derden als je toch geen waarde hecht aan andermans bevindingen .

Waarde hechten aan iets, of afhankelijk zijn, zijn twee verschillende begrippen.......

Marvin

Ik vind de opmerking, dat er dan iets niet lekker tussen je hoofd zit, best kunnen hoor.
Wellicht niet de beste argumentatie, oké.
Maar tere kinderzieltjes horen op het schoolplein..... [emoji23][emoji12]

lokki



jrm

De BS Vault 2 speelt hier ook en ondanks mijn oortjes, klinkt het mooi.
Ruimtelijk (zoals een hologram plaatje  :-D  ) en dat vind ik lekker.

Alleen de cd hoesjes  violent1 krijg ze dan wel en dan weer foetsie  HLP

xander32

#305
De door 211 ervaren verschillen tussen de NA11 en de Node2 herken ik maar deels; de NA11 klinkt hier wat meer open, meer dynamisch en laat meer microdetail horen dan de Node2. Echter mis ik met de Node2 niets; deze klinkt wat voller, wat meer gekleurd t.o.v. de NA11, waardoor de detaillering er wellicht ietwat minder uitspringt.

Het stereobeeld/muziekbeeld staat met de NA11 als een huis en meer scherp afgetekend dan met de Node2.

211

Verdict qua geluid (bij mij) :

1 - Met stip : NA11 via USB stick aan de voorkant
2 - Externe bron via COAX(1) USB(2) Optisch(3), via de laatste staat de BSV2 aangesloten
3 - BSV2

Mogelijk is het bij-/voor anderen weer anders.
Overal de zelfde WAV bestanden gebruikt (44.1Khz). Qua gebruikersgemak is het optie 2...
Zolang je maar geniet....

xander32

Je hebt wel heel netjes, redelijk reproduceerbaar getest 👍🏻.
Betreft het bedieningsgemak is de Node idd duidelijk de betere  :yes:.


Citaat van: 211 op september 25, 2018, 17:37:25
Verdict qua geluid (bij mij) :

1 - Met stip : NA11 via USB stick aan de voorkant
2 - Externe bron via COAX(1) USB(2) Optisch(3), via de laatste staat de BSV2 aangesloten
3 - BSV2

Mogelijk is het bij-/voor anderen weer anders.
Overal de zelfde WAV bestanden gebruikt (44.1Khz). Qua gebruikersgemak is het optie 2...

joep

Verdict qua geluid (bij mij) :

1 - Met stip : SA11-s3 via USB stick aan de voorkant
2 - SACD via SA11s3 (close)
3 - toekomst BS Node 2?

Mogelijk is het bij-/voor anderen weer anders.

Rob46

In huize Rob46 op dit moment:

1. Marantz ND8006     
2. Aurender N100H
3. Bluesound Node 2

Alles natuurlijk subjectief. Maar voor mijn oortjes klinkt de huidige combi 8006 set met de GE Triton One het best. Het geheel kent een wat scherp afgetekend stereobeeld. Niet te upfront, meer een vleugje Marantz warmte. Een rustig niet gestressed geluidsbeeld met een brede staging en focussing. Het hoog is niet scherp, niet oversized maar meer soepel te noemen. Het mid is in balans en zorgt voor een prachtige bijdrage voor bijvoorbeeld de stemmen.

De HEOS App doet wat hij moet doen. Geen overbodige luxe, stabiel en overzichtelijk. Muziek vanaf CD heeft de vvorkeur, daarna de NAS en tot slot Tidal. Overigens is er van de muziek afkomstig van de NAS en CD, voor mij, weinig verschil op te merken.   


Paul

Weer wat audio termen bijgeleerd.   :-D :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site


xander32

Die ND8006 schijnt wel een erg mooi apparaat (lees; goed presterende) te zijn. Drees62 is er ook zeer tevreden over.

Citaat van: Rob46 op september 25, 2018, 20:54:38
In huize Rob46 op dit moment:

1. Marantz ND8006     
2. Aurender N100H
3. Bluesound Node 2

Alles natuurlijk subjectief. Maar voor mijn oortjes klinkt de huidige combi 8006 set met de GE Triton One het best. Het geheel kent een wat scherp afgetekend stereobeeld. Niet te upfront, meer een vleugje Marantz warmte. Een rustig niet gestressed geluidsbeeld met een brede staging en focussing. Het hoog is niet scherp, niet oversized maar meer soepel te noemen. Het mid is in balans en zorgt voor een prachtige bijdrage voor bijvoorbeeld de stemmen.

De HEOS App doet wat hij moet doen. Geen overbodige luxe, stabiel en overzichtelijk. Muziek vanaf CD heeft de vvorkeur, daarna de NAS en tot slot Tidal. Overigens is er van de muziek afkomstig van de NAS en CD, voor mij, weinig verschil op te merken.

211

Vandaag de BSV2 via coax aangesloten op de NA11.
Geeft weer een verbetering t.o.v. Optisch/TOSlink..

:yes:
Zolang je maar geniet....

Rob46

Dat was destijds ook mijn ervaring. In mijn setup kwam dat tot uiting middels een 'voller' geluid. Dit betekende voor mij een winst in het mid.....