+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Met wifi eender. De tijden dat dit niet zo was, liggen echt al een tijd achter ons  :yes:.

Enige wat blijft is dat een kabel steevast plug & play is en om een device in het wifi te hangen, zijn er eenmalig een aantal instellingen nodig. Maar daarna heb je voortdurend het comfort van draadloos. Onderstaande gedachten zijn echt niet terecht meer anno 2019.


Citaat van: renes59 op oktober 14, 2019, 19:33:12
Ik hou het maar bij een cd-speler en draaitafel.
Al moet ik wel zeggen dat wat ik mooie muziek vind steeds minder in de winkel te krijgen is. Ze kunnen het wel bestellen maar dat kan ik zelf ook, als het te krijgen is. Ik wil het direct mee kunnen nemen, ik weet ouderwets maar ik vind dat de mooiste manier om muziek aan te schaffen. Het gaat dan om Americana en Blues. Op Spotify is het wel en daarom heb ik nu een tulp kabel gekocht van 5 m om mijn laptop aan de vv te koppelen, en dat gaat goed. Waarom 5 m?, ik kan dan in mijn luisterstoel blijven zitten. Waarom niet draadloos?, goede van Jan Doedel, met kabel altijd goed en direct beschikbaar..

renes59

Bij mij op zolder gaat de tijd niet zo snel. Moet ik dingen aanschaffen en zo daar heb ik geen zin in. Ik loop met de laptop naar boven sluit 2 kabels aan en voilà muziek van het net via de buizen. 
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Rob46

Prachtig René, 'Best of Both Worlds', zoiets....

renes59

Citaat van: Rob46 op oktober 15, 2019, 11:19:51
Prachtig René, 'Best of Both Worlds', zoiets....
Om de muziek te horen die ik mooi vind moet ik soms dingen doen waar ik niet echt warm voor loop.  8-)
Ben meer een man van de cd en lp, maar het werkt en daar gaat het om. Kan nu muziek van Spotify luisteren op zolder en tegelijk op het fora aanwezig zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

sjoek

Citaat van: xander32 op oktober 15, 2019, 06:38:48
Met wifi eender. De tijden dat dit niet zo was, liggen echt al een tijd achter ons  :yes:.

Enige wat blijft is dat een kabel steevast plug & play is en om een device in het wifi te hangen, zijn er eenmalig een aantal instellingen nodig. Maar daarna heb je voortdurend het comfort van draadloos. Onderstaande gedachten zijn echt niet terecht meer anno 2019.

Zo makkelijk gaat het anno 2019 echt niet overal hoor..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

renes59

Citaat van: sjoek op oktober 15, 2019, 12:50:19
Zo makkelijk gaat het anno 2019 echt niet overal hoor..
Dat bedoel ik, daarbij moet het je interesse hebben en dat ontbreekt bij mij over het computergebeuren. Net zoals bij het smartphonegebeuren, het zal de leeftijd zijn want ik bemerk dit ook bij mijn leeftijdgenoten in de vriendenkring.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op oktober 15, 2019, 13:05:46
Dat bedoel ik, daarbij moet het je interesse hebben en dat ontbreekt bij mij over het computergebeuren. Net zoals bij het smartphonegebeuren, het zal de leeftijd zijn want ik bemerk dit ook bij mijn leeftijdgenoten in de vriendenkring.
Ik moet zeggen dat ik meestal ook niet de snelste ben in het aanschaffen van het nieuwste van het nieuwste op technologisch gebied. Dit komt vaker ook door het principe van: eerst het oude kapot alvorens iets nieuws te kopen. Let wel dit geldt voor mijn gebruiksartikelen en niet voor mijn hobby-artikelen. Zo is mijn huidige tv de eerste flatscreen en ben ik pas aan mijn 2de smartphone nadat de 1e al naar 1 jaar de geest gaf. Maar ik zou het ook niet meer willen missen. Verder maak ik mij nieuwe technologieën vrij snel eigen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

#383
Ik ben wat audio betreft in 1991 blijven hangen toen kocht ik mijn eerste cd speler. Een Marantz cd60 die hier nog steeds staat en het doet net als de cd6000 OSE KI. De cd speler, nu een Marantz SA7001, is hier de belangrijkste muziekbron op zolder. Heb ergens nog een Logitech Bluetooth dingetje liggen, kan ook aan de vv maar vond dat een gedoe om iedere keer de laptop kennis te laten maken met dat ding. Iemand met een smartphone kan zijn muziek laten horen via dat Bluetooth dingetje. Ik denk ik ook wel maar dan zal er wel muziek op de mobiel moeten staan en dat staat er niet. De laptop kan nu ook met een kabel via de koptelefoonuitgang aan de vv, dat doet het naar behoren.
Beneden de HP laptop waar ik een koptelefoon in stop om naar muziek op zoek te zijn via Spotify. Beneden staat verder geen audioapparatuur alleen een Tivoli tafelradio en een 30 inch TV.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Citaat van: renes59 op oktober 15, 2019, 15:23:37
Heb ergens nog een Logitech Bluetooth dingetje liggen, kan ook aan de vv maar vond dat een gedoe om iedere keer de laptop kennis te laten maken met dat ding. Iemand met een smartphone kan zijn muziek laten horen via dat Bluetooth dingetje. Ik denk ik ook wel maar dan zal er wel muziek op de mobiel moeten staan en dat staat er niet.

Met leeftijd heeft het denk ik niks te maken. :no:
Je kunt Youtube en Spotify op je smartfoon/tablet  zetten. daarnaast kun je ook internet radio streamen naar je Logitech bluetooth dingetje.
Ik heb ook zo' logitech dingetje :yes: Best handig zo nu & dan. :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

#385
Ik speel muziek op zolder, 2 betonnen plafonds verwijderd van de router, dat gaat niet goed. Heb een iPad van mijn dochter te leen gehad dat ging niet en mijn telefoon is te oud en is prepaid wat niet echt handig is met internet verbindingen. Hoeft ook niet ik bel ermee en meer niet. WhatsApp, ja dat doe ik maar ik krijg/stuur de berichten alleen als ik thuis ben daar heb ik internet.
Ik denk wel mede een leeftijd kwestie, in mijn kennissenkring niemand met streaming. Mijn kameraad die de buizenversterkers heeft gemaakt luistert nog steeds naar cd/lp. Al denkt hij wel ooit iets te willen ontwikkelen voor het streamen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

#386
Citaat van: Nb op oktober 15, 2019, 15:58:39
Met leeftijd heeft het denk ik niks te maken. :no:
Je kunt Youtube en Spotify op je smartfoon/tablet  zetten. daarnaast kun je ook internet radio streamen naar je Logitech bluetooth dingetje.
Ik heb ook zo' logitech dingetje :yes: Best handig zo nu & dan. :yes:
Ik denk persoonlijk ook dat het niet zoezeer leeftijdgebonden is, alhoewel er wel sprake is van een hoger digibeet percentage onder "ouderen". "Jongeren" zijn er meer mee opgegroeid. Het is gmeer ervoor openstaan en ook het daadwerkelijk nodig hebben. Heb het m.n. nu over smartphone-gebruik. Mijn ouders van 70+ zijn inmiddels ook thuis in het smartphone-gebruik. Bij streamen ligt dit weer anders.
Ik weet dat ik voorheen op mijn werk, van mijn tennisteam en van mijn voetbalteam de enigste was zonder smartphone. Hierdoor liep ik vaak communicatie mis. Mijn 1e smartphone heb ik dan ook van mijn werkgeefster gekregen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Mijn moeder was super blij met de ipad die ze destijds van mij kreeg en na enige uitleg kon ze daar als 80 jarige prima mee overweg. Leeftijd hoeft niet per definitie debet te zijn aan een desinteresse betreffende nieuwe ontwikkelingen. Maar zij kwam er door mij mee in aanraking en raakte dus vertrouwd met 't ding.

Kom je niet direct in aanraking met een nieuwe ontwikkeling, kan ik het mij goed voorstellen dat je het allemaal wel prima vindt en vast blijft houden aan het vertrouwde. En daar is ook niets mis mee.


Betreft het wifi en betonen vloeren; één of twee wifi repeaters doen vaak wonderen. Die dingen heb je voor een paar tientjes.

renes59

#388
Een digibeet ben ik niet red mij uitstekend met de digiproducten maar als het muziek betreft heb ik de nieuwste dingen niet. Een poos werkloos geweest als je dan niet met een computer om kunt gaan ben je reddeloos verloren en heb je een dagtaak aan werkloos zijn.
Zoals ik zei ben bij de cd speler blijven hangen en dat bevalt nog steeds goed. Behalve het verkrijgen van de cd's, dat valt tegen. Woon gelukkig vlakbij Grunn daar zijn nog cd winkels maar die mogen het aanbod wel uitbreiden, helemaal nu de winkels vol staan met vinyl. En ik heb Muziekweb nog, lenen bij de bibliotheek in Rotterdam, de cd's komen aan bij de bibliotheek in Aduard.
Wat telefoon betreft. Ooit een telefoon van mijn werk gehad sindsdien heb ik er een hekel aan. Altijd bereikbaar zijn, ammehoela, dat dachten ze wel. Nu niet meer maar ik heb dat ding heel vaak niet bij me, het zit gewoon niet in mijn systeem. Wat je er allemaal mee kunt, het zal wel, als ik er zelf niet achter kom zal het er wel bij blijven.
Ik weet van die Wifi versterkers maar zoals het nu gaat gaat het prima zonder, af en toe kabel aan de laptop en Spotify meldt zich op zolder. Zit nu met de koptelefoon op achter de laptop aan de grote tafel in de kamer, Spotify en een heerlijk geluid via de Audio Technica. Draadloos internet 8-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Veel meer heb je niet nodig en draadloos lees ik; dan hoef je jou ook niet druk te maken of er een naaste over de draadjes struikelt 😛

Citaat van: renes59 op oktober 15, 2019, 19:31:33
Een digibeet ben ik niet red mij uitstekend met de digiproducten maar als het muziek betreft heb ik de nieuwste dingen niet. Een poos werkloos geweest als je dan niet met een computer om kunt gaan ben je reddeloos verloren en heb je een dagtaak aan werkloos zijn.
Zoals ik zei ben bij de cd speler blijven hangen en dat bevalt nog steeds goed. Behalve het verkrijgen van de cd's, dat valt tegen. Woon gelukkig vlakbij Grunn daar zijn nog cd winkels maar die mogen het aanbod wel uitbreiden, helemaal nu de winkels vol staan met vinyl. En ik heb Muziekweb nog, lenen bij de bibliotheek in Rotterdam, de cd's komen aan bij de bibliotheek in Aduard.
Wat telefoon betreft. Ooit een telefoon van mijn werk gehad sindsdien heb ik er een hekel aan. Altijd bereikbaar zijn, ammehoela, dat dachten ze wel. Nu niet meer maar ik heb dat ding heel vaak niet bij me, het zit gewoon niet in mijn systeem. Wat je er allemaal mee kunt, het zal wel, als ik er zelf niet achter kom zal het er wel bij blijven.
Ik weet van die Wifi versterkers maar zoals het nu gaat gaat het prima zonder, af en toe kabel aan de laptop en Spotify meldt zich op zolder. Zit nu met de koptelefoon op achter de laptop aan de grote tafel in de kamer, Spotify en een heerlijk geluid via de Audio Technica. Draadloos internet 8-)