+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

joep

#330
Kwaliteit van de installatie is mede bepalend aan de behoefte aan HR files.

Vinyl_Fuchs

#331
Citaat van: pameijer op maart 16, 2019, 13:37:11
volgens mij begrijp ik jou nu niet. De lijst van Sander zijn toch echt specificaties en geen instellingen. Zou wel gaaf zijn als je bv een RS232 "aan" zou kunnen zetten...
Ik heb zelf een ND8006 en die zal qua afstellingen niet wezenlijk verschillen van een NA11s1.  :wink:
En ja die kun je aan of uit zitten. Wel geen wifi, bluetooth, digital out, usb, koptelefoonversterker, wel of geen pré-functie, etc., etc., etc......
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Eens: anno 2019 zou ik geen 3 mille uitgeven aan een ontwerp welke in 2013 op de markt is gebracht.
Echter, ben je op dit moment op zoek naar een fraaie dac, die optisch aansluit bij jouw Marantz gear en je kan er eentje kopen voor een mooi tweedehands prijsje: doen!

Zelf heb ik hem nu alweer 3 jaar terug 2e hands gekocht, voor de helft van de toen al naar beneden bijgestelde nieuwprijs (3 mille i.p.v. de initiële 4)). Een 2e handsje van 5 maanden jong. Ik was op zoek naar een goede dac voor mijn SBT. Echter bleek en blijkt de NA11 voorts een solide, stabiele en hoogwaardige streamer voor mijn content vanaf nas en voor Spotify. Meer heb ik niet nodig. En ik denk voorts goed te weten welke ontwikkelingen er de afgelopen jaren zijn geweest. Zelf ben ook in het bezit van een BS Node. Een leuk ding, maar die komt met zijn eigen dac niet in de buurt van de geluidskwaliteit die de NA11 ten toon spreid.

Zolang de NA11 nog blijft presteren zoals die het nu doet, zal die hier de fraai matchende speelpartner van de PM11 blijven  :yes:.





Citaat van: pameijer op maart 16, 2019, 13:21:53
Als je dit rijtje beziet kun je toch niet anders dan concluderen dat dit apparaat echt niet meer bij de tijd is. De enige pré is nog de geluidskwaliteit van wat hij wel kan, maar verder.... Geen Tidal/Qobuz/Deezer/Roon, geen Airplay2, geen wifi  nonono, geen bluetooth  violent1, geen castfunctionaliteit, geen volumeregeling. Ik vind het echt beneden peil. Koop dan gewoon een Apple TV of Shield en een goede DAC erbij met HDMI in, of een HDMI splitter zodat je elke DAC kunt gebruiken die je wilt. Heb je 10x meer functionaliteit die 10x beter werkt, veel groter bedieningsgemak en de geluidskwaliteit die je zelf wenst.

Just my 2 cents  :yes: byebye

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op maart 16, 2019, 15:19:39
Eens: anno 2019 zou ik geen 3 mille uitgeven aan een ontwerp welke in 2013 op de markt is gebracht.
Echter, ben je op dit moment op zoek naar een fraaie dac, die optisch aansluit bij jouw Marantz gear en je kan er eentje kopen voor een mooi tweedehands prijsje: doen!

Zelf heb ik hem nu alweer 3 jaar terug 2e hands gekocht, voor de helft van de toen al naar beneden bijgestelde nieuwprijs (3 mille i.p.v. de initiële 4)). Een 2e handsje van 5 maanden jong. Ik was op zoek naar een goede dac voor mijn SBT. Echter bleek en blijkt de NA11 voorts een solide, stabiele en hoogwaardige streamer voor mijn content vanaf nas en voor Spotify. Meer heb ik niet nodig. En ik denk voorts goed te weten welke ontwikkelingen er de afgelopen jaren zijn geweest. Zelf ben ook in het bezit van een BS Node. Een leuk ding, maar die komt met zijn eigen dac niet in de buurt van de geluidskwaliteit die de NA11 ten toon spreid.

Zolang de NA11 nog blijft presteren zoals die het nu doet, zal die hier de fraai matchende speelpartner van de PM11 blijven  :yes:.
Dus het waren toch specs en geen instellingen. My bad.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Rob46

Mijn Synology DS216 heeft 2 harde schijven voor opslag. Beiden hebben een capaciteit van 2.7TB. Volume 2 is ongeveer 2 maanden geleden begonnen met enkele beschadigde sectoren aan te geven. Op dit moment heeft Volume 2 52 beschadigde sectoren. Het systeem geeft aan 'gezond' te zijn en geeft geen foutmeldingen o.i.d. Een en ander is geconfigureerd in: Synology Hybrid Raid (SHR) met gegevensbescherming voor 1 schijf fouttolerantie. Overigens detail: beide schijven hebben een omgevingstemperatuur van 31 graden. Ik kan de koeling nog een stapje hoger zetten?


Volgens Synology is er nog geen actie nodig. Maar stel dat ik schijf 2 wil vervangen, hoe moet dit? Schijf eruit, andere erin en de rest gaat vanzelf?

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Rob46 op juli 19, 2019, 15:31:38
Mijn Synology DS216 heeft 2 harde schijven voor opslag. Beiden hebben een capaciteit van 2.7TB. Volume 2 is ongeveer 2 maanden geleden begonnen met enkele beschadigde sectoren aan te geven. Op dit moment heeft Volume 2 52 beschadigde sectoren. Het systeem geeft aan 'gezond' te zijn en geeft geen foutmeldingen o.i.d. Een en ander is geconfigureerd in: Synology Hybrid Raid (SHR) met gegevensbescherming voor 1 schijf fouttolerantie. Overigens detail: beide schijven hebben een omgevingstemperatuur van 31 graden. Ik kan de koeling nog een stapje hoger zetten?


Volgens Synology is er nog geen actie nodig. Maar stel dat ik schijf 2 wil vervangen, hoe moet dit? Schijf eruit, andere erin en de rest gaat vanzelf?
Ik denk dat Marco je wel advies kan geven. En zoniet dan zijn er hier nog genoeg andere "digineuten".
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Citaat van: Rob46 op juli 19, 2019, 15:31:38
Mijn Synology DS216 heeft 2 harde schijven voor opslag. Beiden hebben een capaciteit van 2.7TB. Volume 2 is ongeveer 2 maanden geleden begonnen met enkele beschadigde sectoren aan te geven. Op dit moment heeft Volume 2 52 beschadigde sectoren. Het systeem geeft aan 'gezond' te zijn en geeft geen foutmeldingen o.i.d. Een en ander is geconfigureerd in: Synology Hybrid Raid (SHR) met gegevensbescherming voor 1 schijf fouttolerantie. Overigens detail: beide schijven hebben een omgevingstemperatuur van 31 graden. Ik kan de koeling nog een stapje hoger zetten?


Volgens Synology is er nog geen actie nodig. Maar stel dat ik schijf 2 wil vervangen, hoe moet dit? Schijf eruit, andere erin en de rest gaat vanzelf?

Die temperatuur is wel goed.. wat schijven verwisselen betreft als er geen gegevens op disk 2 staan kan je de nas uitzetten uit de stroom halen en gewoon wisselen. Heb je er zelf gegevens op gezet moet je die even overzetten op volume 1 en daarna er uit halen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pameijer

SHR met 2 schijven is gewoon RAID1. Je kunt de schijf nog wel gewoon laten zitten maar wel goed de SMART waardes in de gaten houden. Gouden tip voor NU: maak een backup op bijvoorbeeld een USB schijf. Echt, doe het nu als je het nog niet hebt, ook al kost het wat geld. Had ik al gezegd: maak NU een backup?

Je kunt de schijf inderdaad gewoon vervangen. Stroom er af, altijd even wachten tot de condensatoren zijn leeggelopen (meestal een minuutje), defecte schijf er uit, nieuwe schijf er in en vervolgens in Opslagbeheer de pool weer repareren.

Ik heb nog wel wat WD RED 3TB schijven hier die ik binnenkort te koop wil aanbieden. Eentje van de 6 is zo goed als nieuw en door mij nooit gebruikt (heeft slechts als reserveschijf gefunctioneerd maar ben nu over op 6TB schijven).
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rob46

Goeie tips mannen! Back up ga ik morgen fixen. Ik heb een externe schijf die ik op de router kan aansluiten en dan kan er een backup gemaakt worden. Het back-uppen neemt veel tijd in beslag. Is er nog een andere, misschien snelle manier?

sjoek

De usb schijf rechtstreeks aansluiten op de nas en dan de bestanden overzetten gaat waarscheinlijk stuk sneller.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Ik mis wel enige kennis betreffende de NAS. Kan ik geen kopie maken van schijf 1 (waar de content op staat) naar schijf 2? Of is dit nu al het geval? Ik dacht dit namelijk zo geconfigureerd te hebben......Lijkt mij safe; beide schijven die simultaan werken....

xander32

Ik heb alles ook op twee externe hdd staan, naast de nas. Ik ripp op een van die ext.hdd en zet de content vanaf daar op de nas. Die ext.hdd zitten normaliter niet op de spanning aangesloten.

Wanneer je een keer een issue met de spanning hebt, bv bijeen blikseminslag, kan je 6 schijven in je nas hebben zitten als back-up, maar het effect van die inslag laat zich raden  :wink:.

Citaat van: Rob46 op juli 20, 2019, 11:10:34
Ik mis wel enige kennis betreffende de NAS. Kan ik geen kopie maken van schijf 1 (waar de content op staat) naar schijf 2? Of is dit nu al het geval? Ik dacht dit namelijk zo geconfigureerd te hebben......Lijkt mij safe; beide schijven die simultaan werken....

pameijer

Citaat van: Rob46 op juli 20, 2019, 11:10:34
Ik mis wel enige kennis betreffende de NAS. Kan ik geen kopie maken van schijf 1 (waar de content op staat) naar schijf 2? Of is dit nu al het geval? Ik dacht dit namelijk zo geconfigureerd te hebben......Lijkt mij safe; beide schijven die simultaan werken....
Je hebt je 2 schijven met SHR geconfigureerd en dus is het het handigste om gewoon de Synology de slimme dingen te laten doen. SHR zorgt er al voor dat al je data dubbel staat weggeschreven. Dus volg gewoon de aanwijzingen: schijf er uit (wel de juiste hè!), nieuwe schijf erin, opstarten en in opslagbeheer de pool repareren. Uiteraard NADAT je een backup hebt gemaakt. Maar voor nu gewoon de schijf laten werken, een paar kapotte sectoren is niet uitzonderlijk.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rob46

Dank! Inmiddels backup genaakt[emoji106]. Voor alle zekerheid een nieuwe schijf besteld.....

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.