+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

agr64

 :oops: geen idee of ik als newbie op dit forum maar ook met streamen van muziek in het juiste topic zit (en ook te lui dit hele topic te lezen .... te veel info voor zaterdagmorgen :angel:). 

2 vragen borrelen op dit moment op...

Heb net een trialversie van dBpoweramp gedownload en net de eerste cd's naar flac omgezet. Doen jullie alles op level 5 of 8?

Is mijn DAC in de SR6009 goed genoeg of heeft een NA6005 analoog stereo aangesloten meerwaarde?

Marvin

Ik rip niet zelf, downloaden is sneller.
Dus met die instellingen geen idee.
Je vraagt of je dac goed genoeg is, ja vast wel. 
Het analoog aansluiten is iets wat je zelf kan en moet ondervinden. Er kan zeker verschil zijn, de vraag voor jezelf je welke er beter is.

agr64

M.a.w. een kwestie van smaak en rippen van eigen cd naar flac gaat redelijk snel. Wel een monniken klus als ik al mijn cd's zou willen doen, echter dat is (nog) niet het plan.

sjoek

Ik rip ook alles op 5 nooit problemen mee gehad :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Alles op Default (5 dus).

Al zijn er ook mensen die beweren verschil te horen tussen een rip welke via setting 8 of 5 is gedaan en bevelen dus 8 aan, een zou langzaam mogelijk lezen (4x) en "secure rip".

Ik heb geen verschil kunnen horen.


Citaat van: agr64 op oktober 13, 2018, 09:56:23
:oops: geen idee of ik als newbie op dit forum maar ook met streamen van muziek in het juiste topic zit (en ook te lui dit hele topic te lezen .... te veel info voor zaterdagmorgen :angel:). 

2 vragen borrelen op dit moment op...

Heb net een trialversie van dBpoweramp gedownload en net de eerste cd's naar flac omgezet. Doen jullie alles op level 5 of 8?

Is mijn DAC in de SR6009 goed genoeg of heeft een NA6005 analoog stereo aangesloten meerwaarde?

agr64

Dank voor de tips! :-D

Ik kan ook geen echt verschil tussen level 5 en level 8 horen, maar wel het mega verschil (meer dynamiek, meer detail, meer gevoel/warmte ... ) met de mp3 van hetzelfde album. Heb inmiddels de 'secure rip' optie gevonden en aangezet en kan de lees snelheid zo snel niet aanpassen. Verder vond ik gisteravond de flac lekkerder klinken dan de CD......... :-(

Heb nog geen netwerkschijf of NAS thuis maar als test een dikke USB in m'n modem (Fritzbox XXX) van XS4all gestopt en daar zit ook een mediaplayer in en zonder verder iets te doen was de muziek beschikbaar in ons netwerk en was vooral mijn dochter erg blij dat ze nu zo makkelijk bij de auto/vakantie mp3'tjes van onze CD's kon!

.... m.a.w. lang volgehouden dat streaming niks voor me is, maar geloof dat ik nu vooral uit praktisch oogpunt wel 'om' ben voor de snelle, opervlakkige en korte luister sessie's. 

xander32

... geloof mij, ook voor de langere sessies muziek genieten voldoet streaming prima 🎶.

jrm

Citaat van: xander32 op oktober 14, 2018, 09:55:51
... geloof mij, ook voor de langere sessies muziek genieten voldoet streaming prima 🎶.

:gp:

Ja, ik deel nu ook je mening  :-D

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Aucluma

ik ben ook nieuw op dit forum en heb volgende vraag. Kan de NA 11S1 nog andere streamingdiensten afspelen buiten Spotify?

sjoek

Ik ben af en toe al even wat aan het spelen geweest met de na7004 en heb verschillende apps geprobeerd. En ben tot de conclusie gekomen dat HI-FI Cast wel een hele fijne app is om te gebruiken om muziek van je eigen collectie af te spelen. Deze app werkt zonder poespas met muziek die op Tablet/smartphone is opgeslagen als ook muziek die op een nas binnen hetzelfde netwerk is opgeslagen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Specificaties

Type bronmusic streamer
Type DACTexas Intruments DSD1792A
SeriePremium series
Afspeel mogelijkheden
Spotify ja
Tidal nee
Qobuz nee
Deezer nee
Internetradio ja
DAB+ radionee
FM radionee
Afspeel formaten
DSDja
MQAnee
FLACja
WAVja
ALACja
AACja
WMA ja
AIFFnee
OGGnee
MP3 ja
Functies
DACja
Voorversterker nee
Remote App ja
DLNA ja
UPnPnee
Wifi nee
AirPlay ja
Bluetooth nee
Music server
Harddisk geen
CD rippingnee
Digitale aansluitingen
Optische digitale ingangen1
Optisch digitaal uit1
Coaxiale digitale ingangen1
Coaxiale digitale uitgangen1
AES/EBU digitaal ingeen
AES/EBU digitaal uitgeen
USB B ingangja
USB A ingangen1
Data aansluitingen
Netwerkja
RS232ja
Analoge aansluitingen
RCA uitgangen 1
XLR uitgangen1
Pre out RCA uitgangengeen
Hoofdtelefoon ja
Fysieke eigenschappen
Uitvoering goud
Afmetingen (BxHxD)440x127x417 mm
Gewicht 14,6 kg


Citaat van: Aucluma op januari 08, 2019, 14:16:55
ik ben ook nieuw op dit forum en heb volgende vraag. Kan de NA 11S1 nog andere streamingdiensten afspelen buiten Spotify?

pameijer

Citaat van: xander32 op maart 16, 2019, 13:02:47
Specificaties

Veel specificaties met nee

Als je dit rijtje beziet kun je toch niet anders dan concluderen dat dit apparaat echt niet meer bij de tijd is. De enige pré is nog de geluidskwaliteit van wat hij wel kan, maar verder.... Geen Tidal/Qobuz/Deezer/Roon, geen Airplay2, geen wifi  nonono, geen bluetooth  violent1, geen castfunctionaliteit, geen volumeregeling. Ik vind het echt beneden peil. Koop dan gewoon een Apple TV of Shield en een goede DAC erbij met HDMI in, of een HDMI splitter zodat je elke DAC kunt gebruiken die je wilt. Heb je 10x meer functionaliteit die 10x beter werkt, veel groter bedieningsgemak en de geluidskwaliteit die je zelf wenst.

Just my 2 cents  :yes: byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

#328
Citaat van: pameijer op maart 16, 2019, 13:21:53
Als je dit rijtje beziet kun je toch niet anders dan concluderen dat dit apparaat echt niet meer bij de tijd is. De enige pré is nog de geluidskwaliteit van wat hij wel kan, maar verder.... Geen Tidal/Qobuz/Deezer/Roon, geen Airplay2, geen wifi  nonono, geen bluetooth  violent1, geen castfunctionaliteit, geen volumeregeling. Ik vind het echt beneden peil. Koop dan gewoon een Apple TV of Shield en een goede DAC erbij met HDMI in, of een HDMI splitter zodat je elke DAC kunt gebruiken die je wilt. Heb je 10x meer functionaliteit die 10x beter werkt, veel groter bedieningsgemak en de geluidskwaliteit die je zelf wenst.

Just my 2 cents  :yes: byebye
Zijn de instellingen (kun je gewenst op aan of op uit zetten), maar dat had je hopelijk wel begrepen. Of niet.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 16, 2019, 13:28:46
Zijn de instellingen (kun je gewenst op aan of op uit zetten), maar dat had je hopelijk wel begrepen. Of niet.
volgens mij begrijp ik jou nu niet. De lijst van Sander zijn toch echt specificaties en geen instellingen. Zou wel gaaf zijn als je bv een RS232 "aan" zou kunnen zetten...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15