+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Iets genuanceerder. Bovenstaande fabrikanten dienen hun apps aan te passen naar Spotify Connect specificaties, want de werking van de oude Interface van Spotify is er mee gestopt.
Is al heel lang bij deze fabrikanten bekend.

Marantz heeft voor veel apparaten updates uitgebracht en voor Logitech Media Server is door de community een nieuwe plug-in gemaakt die goed werkt.

Edit: is reply op post van J O E P.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

niwdE

Veel streaming audio servers in een NAS en programma zoals WMP tonen de nummers in alfabetische volgorde, ipv de volgorde van de originele tracks.

Of je trekt een klassiek stuk met een .cue file uit elkaar in Adagia, Allegro, Andante en zo.

Hoe zorg je bij rippen dat de originele of gewenste volgorde behouden blijft?
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

sjoek

Citaat van: niwdE op augustus 17, 2018, 18:40:21
Veel streaming audio servers in een NAS en programma zoals WMP tonen de nummers in alfabetische volgorde, ipv de volgorde van de originele tracks.

Of je trekt een klassiek stuk met een .cue file uit elkaar in Adagia, Allegro, Andante en zo.

Hoe zorg je bij rippen dat de originele of gewenste volgorde behouden blijft?

Ik rip met db poweramp cd ripper en dan blijft alles altijd netjes op volgorde staan.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

rexp

Tracknummer wegschrijven naar de metadata. Elke fatsoenlijke mediaplayer en mediaserver software kan hiermee omgaan.

211

#289
Citaat van: 211 op december 30, 2017, 20:15:26
De BlueSound Vault 2 draait hier nu al 2 weken, en moet eerlijk zeggen met veel plezier. De BLuOS APP voor de telefoons (Android) werken feilloos, snel en lekker overzichtelijk. Zelfs mijn ega kan er prima mee overweg.

Ook bij de PC (Windows 10) geen problemen. Vanwege het grote scherm van de PC heb je in één oogopslag heel veel albums voor je snuffert om uit te kiezen..

Het rippen gaat probleemloos. Tot nu toe worden alle CD's herkend, ook de oudere en/of obscure.. Een hele enkele keer gaat een "Album Cover" in de mist maar dat is eenvoudig te herstellen.

De Renderer & DAC is niet verkeerd en klinkt vrolijk, open en dynamisch. Niet de detail van de NA11 (absoluut niet), maar qua klankkleur eigenlijk wat aantrekkelijker. Waar ik me bij de NA11 nog wel eens irriteer aan het gebrek van dynamiek bij sommige opnames maakt de BlueSound er wat leuks van. Gekleurd ? tja wel iets minder neutraal, maar wel gewoon lekker..

Hoewel de NA11 de "betere" speler is blijft de BlueSound Vault 2 gewoon even staan... Het gebruiksgemak is verslavend... Waarom kunnen de jongens van NAD het wel en Marantz helemaal niet ???

Volgend jaar maar eens kijken wat  de jongens van Aurender en/of Ayre Acoustics te bieden hebben,
maar tot die tijd blijft de BlueSound even favoriet...

Na de verhuizing en verbouwing eindelijk maar weer eens de huiskamerset opgebouwd. Leuk hoor, zo'n Bose Soundlink Mini... reuze praktisch ook, maar mijn idee over muziek is toch iets anders.

Op verzoek van Joep de BSV2 ook via de NA11 aangesloten (en rechtstreeks uiteraard). De BSV2 heeft een optische uitgang (niet mijn voorkeur) dus aansluiten op de NA11 voor en A/B vergelijking is een makkie.

Wat vergelijk je dan ? Niet alleen de DAC's, maar ook het analoge deel van beide machines en bijvoorbeeld ook het eerste deel van de voorversterker... De NA11 staat gebalanceerd aangesloten.

Ik heb nog maar even snel een paar albums beluisterd : Maar het verschil in klankkleur is even opmerkelijk als wel overeenkomstig met de sound als je de apparaten separaat gebruikt.

- De NA11 op zichzelf, is en blijft koning van de details, en ook als je de BSV2 via de NAA11 laten lopen krijg je domweg meer detail te horen dan dat je hem rechtstreeks gebruikt. Maar de NA11 is wel veel vlakker, meer 2D.

- De BSV2 rechtstreeks aangesloten geeft daarentegen een véél ruimtelijker beeld, en niet zo'n beetje ook. Het verschil is zo groot dat je gaat twijfelen aan het waarheidsgehalte BSV2.Maar lekker klinkt het wel, zeker voor de wat plat gemixte albums.

Helaas nog geen tijd gehad om er eens goed voor te gaan zitten en daarmee is dit niet meer dan een eerste impressie. Maar nu het blik er eenmaal weer staat gaat dat één dezer weken vast wel lukken (arme buren ;-) )

Wordt vervolgd dus... Groet.
Zolang je maar geniet....

Vinyl_Fuchs

Interessant. Ik heb bij Bert50 mogen aanhoren hoe goed streaming kan klinken. Echter nu rijst, ondanks het geweldige geluid de vraag: in hoeverre zijn deze hi-res muziekbestanden "getuned", als jullie begrijpen wat ik bedoel?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

#291
Is het niet heel misschien een gedachte dat er er sprake is van verschillen in uitgangsniveaus?

CiteerDe Renderer & DAC is niet verkeerd en klinkt vrolijk, open en dynamisch.

Vrolijk? ,en open ?
Zoiets als Hans Teeuwen  :-D ,zonder gekkigheid .

Ik vind het toch maar een aparte gedachte ,stel je voor dat je naar Slayer luistert en de ene dac laat Raining Blood net wat vrolijker klinken ,volgens mij moet er dan iets in je hoofd niet helemaal lekker zitten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Citaat van: TurboMarco op september 20, 2018, 01:46:30


Ik vind het toch maar een aparte gedachte ,stel je voor dat je naar Slayer luistert en de ene dac laat Raining Blood net wat vrolijker klinken ,volgens mij moet er dan iets in je hoofd niet helemaal lekker zitten .

  :schater: :schater:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Citaat van: TurboMarco op september 20, 2018, 01:46:30
Is het niet heel misschien een gedachte dat er er sprake is van verschillen in uitgangsniveaus?


Vrolijk? ,en open ?
Zoiets als Hans Teeuwen  :-D ,zonder gekkigheid .

Ik vind het toch maar een aparte gedachte ,stel je voor dat je naar Slayer luistert en de ene dac laat Raining Blood net wat vrolijker klinken ,volgens mij moet er dan iets in je hoofd niet helemaal lekker zitten .

Gelukkig heten wij allemaal 'mens' en uiten wij onze belevingen op verschillende manieren. Ik vind de opmerking 'dat er iets in je hoofd niet helemaal lekker moet zitten' niet kunnen. Je suggereert (onbedoeld) nogal iets....

Paul

Wat de Efteling voor kinderen is, is audio voor volwassenen.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

#295
Citaat van: Rob46 op september 20, 2018, 10:13:28
Ik vind de opmerking 'dat er iets in je hoofd niet helemaal lekker moet zitten' niet kunnen. Je suggereert (onbedoeld) nogal iets....


https://youtu.be/z8ZqFlw6hYg

De vrolijke noot komt volgens mij toch uit de gemoedstoestand waarin je verkeert ,dus ja wanneer je onverhoopt toch meent dat een dac daar een vrolijke noot aan toevoegt is dat toch op zijn minst heel bedenkelijk .

edit: Je zegt het zelf Rob , "Gelukkig heten wij allemaal 'mens' en uiten wij onze belevingen op verschillende manieren."
Maar je vind mijn uiting niet kunnen  shutup ,neigt dat dan niet naar éénrichtingsverkeer ??.
Sjoek zag in ieder geval wel de vrolijke noot in mijn bericht :angel:

Ik pleeg trouwens geen persoonlijke aanval ,anders had ik je nog gelijk moeten geven ook .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Paul op september 20, 2018, 10:29:46
Wat de Efteling voor kinderen is, is audio voor volwassenen.  :-D
:-D
Mooi was die kindertijd  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lokki

Iedere ingreep in een audioketen geeft een verandering,
Of een en ander dan vrolijker klinkt, beter of slechter, bepaal je zelf en is niet afhankelijk van derden. :wink:

TurboMarco

#298
Citaat van: lokki op september 20, 2018, 12:08:17
Iedere ingreep in een audioketen geeft een verandering,
Of een en ander dan vrolijker klinkt, beter of slechter, bepaal je zelf en is niet afhankelijk van derden. :wink:
Je eerste zin is dan wel erg tegenstrijdig t.o.v jouw tweede zin .

In jouw eerste zin presenteer je dat als een feit ,en in jouw tweede zin presenteer je het als je eigen waarheid.
Ik vraag mij dan wel af waarom eigen bevindingen zo nodig gedeeld moeten worden met derden als je toch geen waarde hecht aan andermans bevindingen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lokki

Meningen van anderen kan je altijd meenemen in je  be-oordeling, uit eindelijk bepaal je zelf hoe of wat. :roll: