+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Mooi apparaat hoor 👍🏻.

lo

Mooie aankoop, ik ben er zeer tevreden mee. HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa


sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Goede keuze, ga je plezier van krijgen  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Rob46

Zeer mooie en tevens praktische aankoop! Veel plezier met de Bluesound. Ik weet uit ervaring dat dit wel goed komt! :-D

jowa

Voor wie DSD ISO's heeft en deze niet kan afspelen buiten Foobar2000 om; Sonore levert een gratis ISO2DSD applicatie:
http://www.sonore.us/iso2dsd.html

Deze werkt prima, je kan de ISO file uitpakken naar o.a. DFF en DSF formaat.

Sonore heeft verder ook een programma om DSD files om te zetten naar FLAC (dit kan met wat werk ook in Foobar2000). Helaas alleen beschikbaar voor Linux en OSX:
http://www.sonore.us/dsd2flac.html



211

De BlueSound Vault 2 draait hier nu al 2 weken, en moet eerlijk zeggen met veel plezier. De BLuOS APP voor de telefoons (Android) werken feilloos, snel en lekker overzichtelijk. Zelfs mijn ega kan er prima mee overweg.

Ook bij de PC (Windows 10) geen problemen. Vanwege het grote scherm van de PC heb je in één oogopslag heel veel albums voor je snuffert om uit te kiezen..

Het rippen gaat probleemloos. Tot nu toe worden alle CD's herkend, ook de oudere en/of obscure.. Een hele enkele keer gaat een "Album Cover" in de mist maar dat is eenvoudig te herstellen.

De Renderer & DAC is niet verkeerd en klinkt vrolijk, open en dynamisch. Niet de detail van de NA11 (absoluut niet), maar qua klankkleur eigenlijk wat aantrekkelijker. Waar ik me bij de NA11 nog wel eens irriteer aan het gebrek van dynamiek bij sommige opnames maakt de BlueSound er wat leuks van. Gekleurd ? tja wel iets minder neutraal, maar wel gewoon lekker..

Hoewel de NA11 de "betere" speler is blijft de BlueSound Vault 2 gewoon even staan... Het gebruiksgemak is verslavend... Waarom kunnen de jongens van NAD het wel en Marantz helemaal niet ???

Volgend jaar maar eens kijken wat  de jongens van Aurender en/of Ayre Acoustics te bieden hebben,
maar tot die tijd blijft de BlueSound even favoriet...

Zolang je maar geniet....

Gouden Kabeltjes

Gefeliciteerd met de aankoop!

Ben zelf ook al een tijdje 'om', in mijn geval met een Aurender. Gebruiksgemak is inderdaad iets wat verslavend kan werken. Zeker als je Tidal of andere streamingdienst geintegreerd hebt met je eigen muziekverzameling. Dat kunnen volgens mij de meeste (nieuwere) streaming / render apparaten.

Heb wel getwijfeld over een NA11, zeker na de goede verhalen hier op het forum, maar vind uiteindelijk de mogelijkheid om de DAC te wisselen / upgraden belangrijk. Ben op dit moment nog tevreden met mijn Chord, maar sluit niet uit dat ik weer eens wissel (vraag is alleen wat natuurlijk).
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

211

#279
Nog een (positief) grapje van de BlueSound Vault 2 : Waar het op de PC mij vaak niet niet lukt een "Copy Controlled" CD te rippen (ongeacht de software), maalt deze unit daar niet om..

Zo staat bijvoorbeeld "Blöf, Het einde van het begin" nu wel netje op de harde schijf... Hulde...
Zolang je maar geniet....

sjoek

Citaat van: 211 op januari 09, 2018, 19:16:18
Nog een (positief) grapje van de BlueSound Vault 2 : Waar het op de PC mij vaak niet niet lukt een "Copy Controlled" CD te rippen (ongeacht de software), maalt deze unit daar niet om..

Zo staat bijvoorbeeld "Blöf, Het einde van het begin" nu wel netje op de harde schijf... Hulde...

Dat is netjes
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32


joep

Spotify stopt met:
Bang & Olufsen
Denon
Dynaudio
Logitech
Marantz
NAD
Nocs
Onkyo
Philips
Pioneer
Teufel
Yamaha

xander32

Klopt, daar waar Spotify ingebakken zit in de component. Net zoals voorheen bij mijn NA11. Echter ben ik super blij met de firmware update die volgde welke Spotify connect bracht voor de NA   pompom.


Citaat van: joep op februari 08, 2018, 19:10:18
Spotify stopt met:
Bang & Olufsen
Denon
Dynaudio
Logitech
Marantz
NAD
Nocs
Onkyo
Philips
Pioneer
Teufel
Yamaha