+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Of gewoon een Nas kopen, Roon app in 1 minuut installeren. Meridian MS600 kopen en op hoog niveau Roon streamen.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Gouden Kabeltjes

Ik heb goede ervaring met:

- JRiver
- Audioquest Jitterbug
- Goede kwaliteit USB kabel (maar heeft niet heel veel zin om hier teveel aan uit te geven, ik hou ca. 50% van wat ik uitgeef aan een interlink aan)

Als je in een nieuwe PC / Mac moet investeren, dan zou ik sterk overwegen dit niet te doen, maar door te sparen voor een dedicated audio streaming apparaat. Ik heb zelf sinds enige tijd een Aurender N100H en dat brengt de geluidskwaliteit meteen weer op veel een hoger niveau. Plus: gebruiksgemak is echt super. Tidal / Qobuz integrated.

En er zijn een snel groeiend aantal alternatieven met verschillende capabilities, zoals Auralic Aries, Naim en natuurlijk de NA11 (maar persoonlijk ben ik gecharmeerd van een gescheiden DAC).


Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

TurboMarco

Citaat van: Gouden Kabeltjes op december 20, 2016, 15:25:01

Als je in een nieuwe PC / Mac moet investeren, dan zou ik sterk overwegen dit niet te doen

Want ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

#259
De Aurender is dan ook wel heel fraai, ik ben nog niet 'beter' tegen gekomen, maar deze is 'slechts' een renderer + opslag, met een fors prijskaartje. Daar komt voorts nog een dac bij, waarvoor je m.i. ook minimaal 1,5 a 2 mille mag aftikken indien je die op een gelijkwaardig niveau als de Aurender wil hebben.

Zelf ben ik nog steeds super blij met m'n NA11, welke ik een jaar terug voor een spotprijs als jong tweedehandsje heb gekocht. Dat laatste heeft ook de doorslag gegeven, want ik was niet bereid om meer dan twee mille uit te geven voor zo'n apparaat, welke maar heel beperkt is te updaten. Enkel softwarematig en dat gaat ook een keer ophouden, al is het alleen maar omdat Marantz een x met een opvolger komt en dan klanten wil bewegen om die nieuwe te kopen ... De houdbaarheid van zo'n dedicated streamer is daarmee beperkt, zeker t.o.v. een pc/mac welke je ook hardware matig kan upgraden en customizen. Inzake de geluidskwaliteit, kan ik het mij voorstellen dat een dedicated apparaat t.o.v. een pc/mac welke ook ingezet wordt voor allerlei andere klussen, meer brengt, maar dat betreft slechts een aanname.


P.s. ff jouw onderschrift bijstellen, daar mis ik de Aurender  :wink:.


Citaat van: Gouden Kabeltjes op december 20, 2016, 15:25:01
Ik heb goede ervaring met:

- JRiver
- Audioquest Jitterbug
- Goede kwaliteit USB kabel (maar heeft niet heel veel zin om hier teveel aan uit te geven, ik hou ca. 50% van wat ik uitgeef aan een interlink aan)

Als je in een nieuwe PC / Mac moet investeren, dan zou ik sterk overwegen dit niet te doen, maar door te sparen voor een dedicated audio streaming apparaat. Ik heb zelf sinds enige tijd een Aurender N100H en dat brengt de geluidskwaliteit meteen weer op veel een hoger niveau. Plus: gebruiksgemak is echt super. Tidal / Qobuz integrated.

En er zijn een snel groeiend aantal alternatieven met verschillende capabilities, zoals Auralic Aries, Naim en natuurlijk de NA11 (maar persoonlijk ben ik gecharmeerd van een gescheiden DAC).

WilliamB

Al een tijdje met jriver an het expirimenteren met jriver/nas. Ik heb eindelijk mijn map structuur gevonden die ik heb gemaakt op mijn nas.
Staat onder files.

Dit lijkt mij ook de enige manier in Jriver. Toch ?

Verder erg tevreden met dit programma  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Kan iemand iets vertellen over de DAC van de Node2?
Kwaliteit, sound ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Erg goede dac, voor zover ik kan beoordelen. Verschil tussen de dac in mijn DP700 en de dac van mijn Bluesound Vault2 is hoorbaar, in mijn oren, maar is niet in de orde grote van WOW wat een verschil.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Citaat van: lo op november 16, 2017, 20:28:52
Erg goede dac, voor zover ik kan beoordelen. Verschil tussen de dac in mijn DP700 en de dac van mijn Bluesound Vault2 is hoorbaar, in mijn oren, maar is niet in de orde grote van WOW wat een verschil.
Je hebt er ook een Leo  :yes:
Natuurlijk kan ik deze later ook nog tussen mijn Teac Dac-501 zetten, want die heb ik ook nog.

Ik ben bijna om  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Kom gezellig 'even' luisteren, dan kun je het zelf ervaren. Je bent van harte welkom, dat weet je.  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Citaat van: lo op november 16, 2017, 20:35:19
Kom gezellig 'even' luisteren, dan kun je het zelf ervaren. Je bent van harte welkom, dat weet je.  :yes:
:gp:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

211

Citaat van: xander32 op december 21, 2016, 06:31:16

.. welke maar heel beperkt is te updaten. Enkel softwarematig en dat gaat ook een keer ophouden, al is het alleen maar omdat Marantz een x met een opvolger komt en dan klanten wil bewegen om die nieuwe te kopen ... De houdbaarheid van zo'n dedicated streamer is daarmee beperkt, zeker t.o.v. een pc/mac ..


Even voor mijn begrip : Waarom zou ik een uitstekend apparaat met regelmaat moeten voorzien van een update ?
Natuurlijk heeft elk apparaat een bepaalde levensduur en is de techniek op een gegeven moment achterhaald...

Maar het beperkt kunnen updaten in relatie tot de kwaliteit van het/een apparaat ontgaat mij ten ene malen...
Als hij nu uitstekend zijn werk doet, doet hij dat morgen ook. En volgend jaar ook, en het jaar daarop ook..


Zolang je maar geniet....

jowa

Updates brengen over het algemeen nieuwe functionaliteiten.
Anders hebben we het over patches om problemen te verhelpen.

Ik heb m'n UD-5005 de afgelopen jaren ik denk twee keer geupdate. Toen kwam de youtube functie er bij.

De Squeezebox en vooral de LMS update/patch ik veel vaker, de software daarvan is complexer.
Ook update ik via Linux de flax/faad/sox drivers en perl, zodat er geen vulnerabilities in de Linux omgeving zitten.
De laatste faad/flac/sox drivers zet ik meestal daarna ook in de LMS omgeving, zodat ook uptodate is.
Oude Sox drivers kunnen bijv van huis uit niet met dsd files omgaan en de laatste versies wel.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

lo

Citaat van: lo op november 16, 2017, 20:28:52
Erg goede dac, voor zover ik kan beoordelen. Verschil tussen de dac in mijn DP700 en de dac van mijn Bluesound Vault2 is hoorbaar, in mijn oren, maar is niet in de orde grote van WOW wat een verschil.

Naar aanleiding van mijn eerdere bericht, toch weer even aan het vergelijken geslagen. Eigenlijk is het verschil best wel WOW.... Dat mag ook wel eigenlijk hè. Bluesound heeft ook een erg goede dac aan boord.  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

211

#269
Vandaag de BlueSound Vault 2 gekocht. Leuk ding met 2Gb interne HDD en CD-Drive voor het rippen
Super handig in gebruik, kan niet anders zeggen... !!
Zolang je maar geniet....