Marantz HD-AMP1

Gestart door i2Paq, december 06, 2015, 13:22:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2Paq

Mooi!  :kwijl:




Citeer
Leading the way into this brave new world is Marantz HD-AMP1 high definition amplifier and DAC, which will is pictured at the top of this article and will be released in January at an as yet unspecified price. The HD-AMP1 is designed to sit at the centre of your digital world, connecting with your high res audio sources with your speakers or headphones. It manages to squeeze a real Marantz HiFi amplifier into its diminutive chassis and incorporates their Musical Mastering technology, which applies customised filters to deliver the best audio performance. Much of the technology is derived from premium Marantz amplifiers like the NA-11S1 and there are also brass machined RCA terminals, high quality speaker terminals and aluminium die cast feet.

The HD-AMP1 includes 2 x 70W of digital amplification and a dual clock design, it also has a USB-B input for computers that supports 384kHz. 32-bit and DSD (2.8/5.6/11.2 MHz) and a USB-A that can handle MFi, WMA, MP3, AAC, FLAC 192/24, WAV 192/24, ALAC 96/24 and DSD 2.8/5.6. There are two optical inputs and one coaxial digital input, an RCA input and a HDAM headphone amp with gain control. You also get a pre-out, a subwoofer output, a porthole display and remote control. If all you want is the digital to analogue conversion capabilities, then Marantz also offer the HD-DAC1, with similar features...



bron
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

leo

zie hier een mooie en uitgebreide review van een zeer gerenommeerd persoon uit de audio industrie, Andrew Everard. Hij reviewt Marantz producten al meer dan 20 jaar en heeft de HD-AMP1 ook al aan de tand gevoeld. Interessant om te lezen dat hij (o.a.) de nieuwe B&W 803D3's hiervoor gebruikt heeft.

http://andreweverard.com/2015/12/21/review-marantz-hd-amp1-is-a-classic-in-the-making/

DansaN

Klinkt interessant.
Ik ben persoonlijk alleen niet zo weg van die nep-houten zijkant.

Ik ben wel benieuwd of er inderdaad een uitbreiding van deze modellenreeks komt en wat de uitbreiding wordt.
Een netwerkspeler lijkt mij de meest logische stap.

Misschien ga ik wel eens luisteren hoe de amp klinkt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

WimPeu

Is er ook al een passende EV verkrijgbaar?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

leo

Citaat van: WimPeu op december 22, 2015, 17:10:31
Is er ook al een passende EV verkrijgbaar?

als deze een set 803D3's kan aansturen ?

jowa

Je kent die Ushers van Wim toch wel?
Daarnaast heeft hij die mooie vv van Meredian. Paar mooie kleine Marantz ev's aan, kunnen die dikke Meredian eindbakken ook bij het grofvuil ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

leo

zou wel vet zijn; bijpassende eindbakken in deze serie. Ik heb begrepen dat ze vanaf januari leverbaar worden, zal tegen die tijd eens een luistersessietje inplannen

WimPeu

Citaat van: jowa op december 23, 2015, 12:32:01
Je kent die Ushers van Wim toch wel?
Daarnaast heeft hij die mooie vv van Meredian. Paar mooie kleine Marantz ev's aan, kunnen die dikke Meredian eindbakken ook bij het grofvuil ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Die Meridian EV's zijn anders uiterst bescheiden wat betreft afmetingen. 13cm hoog 44cm breed en 35 cm diep.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Deze zijn kleiner :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk