nieuwe digitale versterker in Japan HD-AMP1

Gestart door BrunoD, november 11, 2015, 10:59:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


joep

Wat moet je er van zeggen? Hopelijk kunnen ze hem in januari onder de €1600 in de winkel zetten.

pameijer

2x35 Watt, klinkt niet als een apparaat dat hoog in markt wordt gezet. Wel interessant en een goede vondst BrunoD! Persoonlijk vind ik het erg jammer dat hij geen pre-outs heeft, alleen eentje voor de sub.



Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

BrunoD

Citaat van: joep op november 11, 2015, 12:08:41
Hopelijk kunnen ze hem in januari onder de €1600 in de winkel zetten.

Aangezien de prijs in Japan 140000 JPY wordt, kan je hem zelf invoeren voor zo'n 1500-1600 EUR.

Andere Japanse merken durven hun Europese retail prijzen flink boven die invoerprijs zettten, bij Marantz heb ik het eigenlijk nooit verder bekeken.

Zoldar

Citaat van: BrunoD op november 11, 2015, 10:59:18
http://www.marantz.jp/jp/News/Pages/PressReleaseDetails.aspx?PRID=239

DSD
Sabre 32 ES9010K2M DAC chip
Hypex UcD versterker

Opvallend dat dit de eersts keer is dat marantz een andere dac gebruikt dan de cirrus. En als ik me niet vergis d eerste klasse d?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

BrunoD

Citaat van: Zoldar op november 11, 2015, 21:20:00
Opvallend dat dit de eersts keer is dat marantz een andere dac gebruikt dan de cirrus. En als ik me niet vergis d eerste klasse d?

Als ik even ga zoeken op het net vind ik volgende voorbeelden van toestellen met klasse D versterking.
SR1403,
SR1603
CR-510
NR1504
Meestal in andere forums, dus niet noodzakelijk 100% betrouwbaar. Je zou al een een technische manual van één van deze toestellen moeten vinden, of er ééntje open maken om zeker te zijn.

Waarschijnlijk zijn er hier genoeg mensen op het forum die dit sneller kunnen bevestigen/weerleggen.

211

#6
Citaat van: pameijer op november 11, 2015, 14:19:21




Als ombouw voor mijn eigenbouw "D" eindbak een beetje te duur... :-)
Daarbij past de voeding hiervan (2x 1KW ringkern trafo's) er net niet in... ;-)

Wel benieuwd wat de sound van deze Marantz uiteindelijk gaat worden.
Zolang je maar geniet....

leo

Citaat van: BrunoD op november 11, 2015, 21:55:32
Als ik even ga zoeken op het net vind ik volgende voorbeelden van toestellen met klasse D versterking.
SR1403,
SR1603
CR-510
NR1504
Meestal in andere forums, dus niet noodzakelijk 100% betrouwbaar. Je zou al een een technische manual van één van deze toestellen moeten vinden, of er ééntje open maken om zeker te zijn.

Waarschijnlijk zijn er hier genoeg mensen op het forum die dit sneller kunnen bevestigen/weerleggen.

Zowel de SR'en als de NR'en hebben geen klasse D versterking, de MCR-serie daarentegen wel.

polleke_cgc

Het ding staat nu ook op de site van Marantz wat dichter dan Japan ;): http://www.marantz.nl/nl/products/pages/productdetails.aspx?catid=hifi&subcatid=amplifier&productid=hdamp1

of hier : http://www.audiovideo2day.com/marantz-hd-amp1/

2x 35W op 8 ohm is inderdaad wat beperkt...
In dat laatste bericht staat bv. dat het het eerste toestel is van Marantz met die schakeltechniek, wat dus niet klopt. Ik heb zo'n MCR (de "oude" 603) en dat ding werkt toch heel behoorlijk.

joep

HD-AMP1 vanaf januari verkrijgbaar in zwart en zilver-goud voor een consumentenadviesprijs van 1099 euro.

Moet over een half jaar toch al snel onder de 800 euro zitten.

Zoldar

De helft toch, oh nee het is geen receiver :schater:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden