Spotify connect i.c.m. Marantz

Gestart door visuel, december 07, 2015, 10:41:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

visuel

Beste Mensen,

Zijn er onder jullie ook (tevreden) gebruikers van Spotify i.c.m. Marantz?

Zelf heb ik een sr7007, maar bij mij verschijnt de sr7007 niet in de Spotify App  op mijn telefoon als ik Spotify wil bedienen.
Andere apparaten (Chromecast, laptop) werken wel op die manier goed, dus ik dacht niet dat het aan het netwerk ligt.

Via het Marantz-Spotify-menu krijg ik ook wel muziek, maar met dit menu kun je niet echt veel.

ik dacht dat het vorig jaar nog wel werkte...... 8-)

Gr. Victor



leo

De SR7007 (noch de SR7008) zijn voorzien van Spotify Connect, vandaar dat deze niet als Spotify-apparaat verschijnen in de Spotify App. Spotify is bij de SR7007 ingebouwd wat inhoudt dat je aangewezen bent op het gebruiken van de Marantz Remote App of het on-screen menu om muziek met Spotify te zoeken en af te spelen via de receiver. Je kunt daarnaast ook nog je Spotify van je telefoon naar de receiver streamen via AirPlay maar dat zuigt de accu van je telefoon leeg. Mijn ervaring is: playlist aanmaken in de Spotify App op je telefoon en deze vervolgens via het menu van de receiver oproepen en afspelen. Je moet hiervoor wel een Spotify Premium account hebben en hiermee zowel op je telefoon als op je receiver mee zijn ingelogd.

visuel

Citaat van: leo op december 07, 2015, 14:20:25
De SR7007 (noch de SR7008) zijn voorzien van Spotify Connect, vandaar dat deze niet als Spotify-apparaat verschijnen in de Spotify App. Spotify is bij de SR7007 ingebouwd wat inhoudt dat je aangewezen bent op het gebruiken van de Marantz Remote App of het on-screen menu om muziek met Spotify te zoeken en af te spelen via de receiver. Je kunt daarnaast ook nog je Spotify van je telefoon naar de receiver streamen via AirPlay maar dat zuigt de accu van je telefoon leeg. Mijn ervaring is: playlist aanmaken in de Spotify App op je telefoon en deze vervolgens via het menu van de receiver oproepen en afspelen. Je moet hiervoor wel een Spotify Premium account hebben en hiermee zowel op je telefoon als op je receiver mee zijn ingelogd.

Duidelijk!

Dan ga ik maar eens een par afspeellijsten maken.

Bedankt voor je reactie....

leo

Ik moet eerlijk zeggen dat Spotify Connect wel veel fijner werkt dan de ingebouwde versie van de SR7007. Nogmaals, met bestaande afspeellijsten gaat het prima hoor.
Ik heb laatst een Denon Heos 1 speaker gekocht voor in de keuken/buiten. Dit is een SOnos-achtige speaker met soortgelijke mogelijkheden. Ik vond de Heos alleen mooi, beter klinken en de App wat gebruiksvriendelijker. Deze maakt dus gebruikvan Spotify Connect wat echt een verademing is. Ik heb er laatst een Heos Link bijgekocht die ik nu aan mijn receiver heb hangen. Deze voegt feitelijk de Heos technologie toe aan mijn receiver. Ik kan nu een stream starten vanaf de Heos App (of de Spotify App) en direct naar de Heos Link sturen, receiver schakelt automatisch aan, schakelt netjes naar de juist audioingang waar de Heos op aangesloten zit en ik kan zelfs vanuit die App het volume van mijn SR bedienen. Dit werkt echt super moet ik zeggen. Misschien heb je iets aan deze tip...

visuel

Citaat van: leo op december 10, 2015, 12:32:55
Ik moet eerlijk zeggen dat Spotify Connect wel veel fijner werkt dan de ingebouwde versie van de SR7007. Nogmaals, met bestaande afspeellijsten gaat het prima hoor.
Ik heb laatst een Denon Heos 1 speaker gekocht voor in de keuken/buiten. Dit is een SOnos-achtige speaker met soortgelijke mogelijkheden. Ik vond de Heos alleen mooi, beter klinken en de App wat gebruiksvriendelijker. Deze maakt dus gebruikvan Spotify Connect wat echt een verademing is. Ik heb er laatst een Heos Link bijgekocht die ik nu aan mijn receiver heb hangen. Deze voegt feitelijk de Heos technologie toe aan mijn receiver. Ik kan nu een stream starten vanaf de Heos App (of de Spotify App) en direct naar de Heos Link sturen, receiver schakelt automatisch aan, schakelt netjes naar de juist audioingang waar de Heos op aangesloten zit en ik kan zelfs vanuit die App het volume van mijn SR bedienen. Dit werkt echt super moet ik zeggen. Misschien heb je iets aan deze tip...

Bedankt voor de tip.

Momenteel ben ik het aan het uitproberen met een ChromeCast, dat werkt ook goed en is iets goedkoper....

Gerard SR7007

Ik heb zelf een SR7007 en kan deze zien in de Spotify APP (dmv hokje met pijltje naar boven).
Als dit bij jouw niet lukt denk ik dat je de fout moet zoeken in je netwerk. Probeer Je modem en/of router evt Switch eens opnieuw op te starten, vaak helpt dit

visuel

Citaat van: Gerard SR7007 op december 29, 2015, 11:26:48
Ik heb zelf een SR7007 en kan deze zien in de Spotify APP (dmv hokje met pijltje naar boven).
Als dit bij jouw niet lukt denk ik dat je de fout moet zoeken in je netwerk. Probeer Je modem en/of router evt Switch eens opnieuw op te starten, vaak helpt dit
Volgens de klantenservice van Marantz wordt spitify CONNECT  niet ondersteund door de SR7007.
:-o

Gerard SR7007


Gerard SR7007


visuel

Citaat van: Gerard SR7007 op december 29, 2015, 12:07:21
Heb je wel de nieuwste Firmware?

Dat zeker.
Op wat voor apparaat draai jij de spitify app?
Android, ios,?

En weet je zeker dat je een sr7007 gebruikt?


Gerard SR7007

#10
Ik heb idd een SR7007 en gebruik IOS om te connecten.
Heb SPOTIFY FREE!, en ik gebruik de IOS App van Spotify.
Ik heb een paar foto's van mijn Ipad bijgevoegd.
Start je muziek op de Ipad of Iphone en druk dan op AirPlay Icoontje, meer apparaten en dan zou je SR7007 etc moeten verschijnen.

xander32

Recent een NA8005 in mijn keten gehad; daarmee werkte Spotify Connect perfect. Ik heb hier een Spotify Premium abbo (onderdeel van KPN glasvezelpakket).

Vooral de app van Spotify zelf vond ik erg fraai.

visuel

Citaat van: Gerard SR7007 op december 29, 2015, 13:10:54
Ik heb idd een SR7007 en gebruik IOS om te connecten.
Heb SPOTIFY FREE!, en ik gebruik de IOS App van Spotify.
Ik heb een paar foto's van mijn Ipad bijgevoegd.
Start je muziek op de Ipad of Iphone en druk dan op AirPlay Icoontje, meer apparaten en dan zou je SR7007 etc moeten verschijnen.

OK, via airplay dus op een ipad.
Ik heb nu vanaf Android verbinding  met chronecast
8-)

berchemsupporter

ik heb een sr6008
Normaal zou de connectie op de plaats van de favoriten- netwerk- flikr ed moeten staan maar er staat geen groene bol.
ik heb de laatste software gedownd, doch ik heb op mijn marantz de laatste firmware staan meldt hij.

op mijn gsm vindt hij de marantz wel. maar normaal moet ik op het toestel dit ook kunnen kiezen;

weet iemand hoe ik de groene spotify knop op mijn marantz krijg?

xander32

Je hebt bij Marantz nu van doen met Spotify Connect en dat werkt enkel met een Spotify Premium abbo.


Citaat van: berchemsupporter op april 24, 2018, 20:09:55
ik heb een sr6008
Normaal zou de connectie op de plaats van de favoriten- netwerk- flikr ed moeten staan maar er staat geen groene bol.
ik heb de laatste software gedownd, doch ik heb op mijn marantz de laatste firmware staan meldt hij.

op mijn gsm vindt hij de marantz wel. maar normaal moet ik op het toestel dit ook kunnen kiezen;

weet iemand hoe ik de groene spotify knop op mijn marantz krijg?