De set van Rex

Gestart door rexp, december 03, 2015, 14:03:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Mooi ding hoor. ... en, hoe presteert die? Hoe is het gebruiksgemak, de bediening?


Citaat van: rexp op februari 26, 2017, 19:00:18
Laatste updates:
Yamaha NP-S2000 Network Player gekocht;
Receiver vervangen door een Avantage RX-A1010.



Geen Marantz, maar wel lekker.

rexp

De Network Player doet niet veel meer dan serveren wat je hem via de NAS voert. Bediening is dan afhankelijk van je mediaserver settings. Die heb ik inmiddels zo getweaked dat de speler doet wat ik wil, zowel via de meegeleverde app als via de Harmony die ik gebruik.

xander32

Deze heeft geen eigen dac of je gebruikt die niet?

Citaat van: rexp op februari 26, 2017, 20:29:03
De Network Player doet niet veel meer dan serveren wat je hem via de NAS voert. Bediening is dan afhankelijk van je mediaserver settings. Die heb ik inmiddels zo getweaked dat de speler doet wat ik wil, zowel via de meegeleverde app als via de Harmony die ik gebruik.

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

rexp

Citaat van: xander32 op februari 26, 2017, 21:39:24
Deze heeft geen eigen dac of je gebruikt die niet?
De NAS voedt de NP uiteraard digitaal, via ethernet. De NP doet de omzetting van digitaal naar analoog, via Burr-Brown dacs.

Een mediaplayer doet verder niet zoveel, toch? Hij verzamelt commando's van buttons of apps, stuurt dat commando door naar de mediaserver, de mediaserver stuurt digitale data terug. Dat kan zowel een geheel bestand zijn, of een bitstream.

Die digitale data moet ergens omgezet worden naar analoge stroom. In dit geval vindt die omzetting plaats in de mediaplayer, maar je kunt er ook een externe DAC op aansluiten.

Wat de uiteindelijke geluidskwaliteit bepaalt durf ik niet te zeggen: in het digitale deel, in de omzetting, in het analoge deel, de stroomvoorziening, kabels, synergie, of in je hoofd...

Ik vind de huidige setup inieder geval prima zo.


xander32

... er zitten behoorlijke verschillen tussen dacs :yes:. Vandaar dat ik vroeg naar het presteren :yes:.
Maar jij bent tevreden, daar is het om te doen, dan zal het goed zijn.

rexp

Ik ben weg bij Marantz, maar lees hier nog regelmatig mee. In mijn set is niet heel veel veranderd:



De BK Gemini is inmiddels vervangen door een BK Monolith:



Ik heb een bij de rest van de set passende cd-speler (Yamaha CD-S1000) en tuner (T-S500) gekocht:



En voor stereo een paartje Focal Electra 1007S, in de mooie Macassar kleur:


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


rexp

Nee, I wish  :kwijl:

De 1007S heeft de Aluminium / Magnesium tweeter die ook in de Chorus terechtkwam.

Voor de Beryllium tweeter moet je naar de 1007BE (die na de 1007S kwam), of de 1008BE en 1008BE2 (die weer daarna kwamen).

Die staan allemaal op mijn verlanglijst  :yes:

xander32

Ze ebben dus eenzelfde tweeter als jouw overige ls, niets mis mee.
En je moet iets te dromen overhouden he.

Heb eerst maar veel plezier met deze beauty's 👍🏻

Citaat van: rexp op maart 21, 2020, 20:08:37
Nee, I wish  :kwijl:

De 1007S heeft de Aluminium / Magnesium tweeter die ook in de Chorus terechtkwam.

Voor de Beryllium tweeter moet je naar de 1007BE (die na de 1007S kwam), of de 1008BE en 1008BE2 (die weer daarna kwamen).

Die staan allemaal op mijn verlanglijst  :yes: