De set van Rex

Gestart door rexp, december 03, 2015, 14:03:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

#15
Dit is inderdaad schrikbarend veel en ook erg snel. Geen probleem met je netspanning (geen netstoring gehad: alhoewel de zekeringen dan hun werk gedaan hadden)?  Kun je nog nader specificeren wat de mankementen waren?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

#16
Ik weet al hoe deze discussie verder gaat lopen: er komen nog een paar anderen met vergelijkbare ervaringen (ik ben de eerste  :cry:), en vervolgens komt Marcel van H&C Hifi met uitvalpercentages die eigenlijk wel heel erg mee vallen en dat Marantz nu eenmaal heel veel verkoopt en er dus ook meer kapot gaat.
Maar jouw omschrijving Rex, kan ik me helemaal in vinden! Het mag gewoon niet gebeuren (net zoals ik nu mijn 4e UD speler in huis heb en die is ook niet probleemloos).
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

RHK

Je hebt ook ook nog rechten na de garantietermijn. Ik besef echter dat dat een vervelende, mogelijk lange procedure is. Je moet maar afwachten hoe Marantz daarmee omgaat. Apparatuur inleveren bij de dealer, die het ook weer gaat opsturen enz. Al die tijd zit je, zoals de UD7007 nu, zonder apparatuur. Je mag van deze apparatuur verwachten dat deze min.  5 jaar probleemloos speelt. Waar het hier natuurlijk om gaat, de lol is er compleet vanaf. Ik zou het ook zat zijn.  :oops:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

Als je jouw betoog feitelijk weet te houden is dat al een nuance .

Citaat van: rexp op februari 27, 2016, 23:39:51
Er is wat mij betreft weinig ruimte voor nuance, enkel voor harde feiten. Als drie van je acht Marantz apparaten binnen een paar jaar defect raken, dan vind ik dat teveel. Dit waren nieuwe apparaten, gekocht bij erkende
...



Citaat van: pameijer op februari 28, 2016, 07:24:33
Ik weet al hoe deze discussie verder gaat lopen: er komen nog een paar anderen met vergelijkbare ervaringen (ik ben de eerste  :cry:), en vervolgens komt Marcel van H&C Hifi met uitvalpercentages die eigenlijk wel heel erg mee vallen en dat Marantz nu eenmaal heel veel verkoopt en er dus ook meer kapot gaat.
Maar jouw omschrijving Rex, kan ik me helemaal in vinden! Het mag gewoon niet gebeuren (net zoals ik nu mijn 4e UD speler in huis heb en die is ook niet probleemloos).

:gp:

Rob46

#19
Dit is echt op z'n zachtst gezegd balen! Denk wel dat het een terecht punt is dat er ook Marantz componenten zijn die wel probleemloos 5 of zelfs meer jaren meegaan. Ik kom hier op het Forum componenten tegen die 15 jaar of ouder zijn en zonder gereviseerd te zijn nog prima hun ding doen. Misschien, maar dat is een misschien, zit het inderdaad in de massaproductie en de gevaren die hierin schuilen, bezuinigen op het interne om toch een omzetsnelheid en omvang te kunnen blijven genereren; het blijft speculeren. Bovendien begrijp ik vaak de snelle opvolging van de componenten en de prijsstunten niet echt. Desalniettemin kan ik mij de emotie en teleurstelling begrijpen, we willen allemaal van onze spullekus genieten, het liefst zo lang mogelijk en zonder problemen.......ik hoop dat je met een eventuele andere keuze meer geluk hebt kerel :-)

erik62

Echt balen is dit......
voor dit geld mag je verwachten dat je jaren en jaren probleemloos kunt genieten. Of dat nu marantz of een ander merk is, dat maakt niets uit denk ik.
Veel succes toegewenst.

Gr.
Erik

rexp



Dit is het geworden: een Yamaha A-S2100 versterker, met CD-N301 cd-player annex streamer. En tweedehands een RX-V2065 surround versterker met BD-S671 BR-speler.

Tot ziens op het Yamaha forum :schater:

Brutus

#22
Mooie versterker, is gewoon zo.............en veel plezier op het Yamaha audio forum...............dat niet bestaat in Nederland  redface :angel:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Rob46


Zep

Citaat van: rexp op juni 18, 2016, 23:54:38


Dit is het geworden: een Yamaha A-S2100 versterker, met CD-N301 cd-player annex streamer. En tweedehands een RX-V2065 surround versterker met BD-S671 BR-speler.

Tot ziens op het Yamaha forum :schater:

Mooie versterker, ik blijf nog altijd gecharmeerd van Yamaha  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Mooie versterker hoor, een tijdloos design. Zou daar ook zeker gelukkig mee kunnen worden :yes:.
Hoe is diens presteren en sounding t.o.v. de Marantz?


Citaat van: rexp op juni 18, 2016, 23:54:38


Dit is het geworden: een Yamaha A-S2100 versterker, met CD-N301 cd-player annex streamer. En tweedehands een RX-V2065 surround versterker met BD-S671 BR-speler.

Tot ziens op het Yamaha forum :schater:

rexp

In vegelijking met de PM7004 is dit een flinke stap vooruit. Betere staging, meer detail, bas details die ik nog nooit gehoord had, fantastisch met stemmen. En de PR&T is weer helemaal terug (maar daar was de NA6005 niet zo goed in).

Dat zijn in ieder geval mijn eerste indrukken van de amp/streamer combi. Vanmiddag wat vinyl doen. Yeah.

Barre72

Foto van de nieuwe set 😄
Dat de versterker beter klinkt, het is dan ook een heel andere prijsklasse.
Zelf ken ik Yamaha niet zo goed, het ziet er wel heel mooi uit !
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

Zep

Citaat van: rexp op juni 19, 2016, 11:12:24
In vegelijking met de PM7004 is dit een flinke stap vooruit. Betere staging, meer detail, bas details die ik nog nooit gehoord had, fantastisch met stemmen. En de PR&T is weer helemaal terug (maar daar was de NA6005 niet zo goed in).

Rex, zou je kunnen vertellen hoe het stream/dac gedeelte van de Yamaha zich verhoudt tot de NA6005 qua warmte, s-klanken van stemmen en scherpheid in het algemeen?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

rexp

Slissende s-klanken heb ik geen last van, had ik ook niet met de NA. De NA klonk wat aggressiever in het hoog, alsof er een extra laag hoge tonen bovenop de muziek werd gelegd. Bij de Yamaha lijkt dat beter in balans.

Lastig om te bepalen of dat op het conto van de streamer komt, of van de set als geheel. Deze Yamaha streamer (de 301) is een instapmodel, daar valt vast wel wat te verbeteren. Voor de prijs van een NA6005 koop je twee van deze.