De set van Rex

Gestart door rexp, december 03, 2015, 14:03:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rexp







Ik had al eerder een topic, maar dat bevatte teveel persoonlijke info. Ik probeer het gewoon weer opnieuw.

Marantz NA6005 Network Audio Player
Marantz PM7004 Versterker
Marantz UD7007 Blu Ray speler
Marantz SR5008 Receiver
Marantz DV4003 DVD speler (regiovrij)
Sony 55W815 TV
Pro-Ject Debut III Platenspeler + Speedbox
Apple iPod + Hama dock
Telenet Digicorder
Kenwood KX9010 Cassettedeck
Front: Focal 716
Center: Focal 700
Rear: Focal 706
Zone B: Focal 806
Sub: BK Gemini

Vinyl_Fuchs

Back in black> mooie verzameling apparatuur uitgevoerd in de mooiste kleurstelling.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Mooi hoor! Inderdaad een warme uitstraling zo die set van je.  :yes: Maar waarom heb je een DVD- én een BR-speler?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

sjoek

Ziet er goed uit :yes:... word het cassettedeck ook nog veel gebruikt?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

#4
Welkom back; flinke stapel Marantz componenten heb jij in het bezit. En van een old-school casettedeck naar een state of the art streamer, fraai  :yes:.

rexp

Ik heb aardig wat jaren 80-90 mixtapes die ik nog regelmatig draai.

Ik heb een extra DVD-speler omdat het me niet gelukt is om de UD7007 regiovrij te maken voor DVD. Ik heb veel DVD's uit de USA, voornamelijk series. De DV4003 kon ik voor een paar tientjes kopen, en die is makkelijk regiovrij te maken. De kwaliteit is wel een stuk minder dan de UD (en het is een lelijk ding).

Rob46

Een hele fraaie set! Fijn weer iets van je te lezen....

rexp

Zowel mijn UD7007 als mijn PM7004 zijn binnen korte tijd defect geraakt. Nadat ik eerder al mijn SR binnen 3 jaar heb kunnen afschrijven, heb ik het wel gehad met Marantz.

Jullie zien me binnenkort terug op het Yamahaforum.

Cornelis1921

Citaat van: rexp op februari 27, 2016, 11:03:31
Zowel mijn UD7007 als mijn PM7004 zijn binnen korte tijd defect geraakt. Nadat ik eerder al mijn SR binnen 3 jaar heb kunnen afschrijven, heb ik het wel gehad met Marantz.

Jullie zien me binnenkort terug op het Yamahaforum.
Zal je zo'n forum eerst zelf moeten gaan oprichten, Rex. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#9
Crapp, dat is zuur 3 componenten binnen korte tijd. Opvallend.
Maar zonder verdere info over de aard van de defecten en de mogelijke oorzaken, kan je het wel allemaal op 't conto van Marantz plaatsen, maar evengoed kan jij als gebruiker er de (mede-) oorzaak van zijn ...




Citaat van: rexp op februari 27, 2016, 11:03:31
Zowel mijn UD7007 als mijn PM7004 zijn binnen korte tijd defect geraakt. Nadat ik eerder al mijn SR binnen 3 jaar heb kunnen afschrijven, heb ik het wel gehad met Marantz.

Jullie zien me binnenkort terug op het Yamahaforum.

rexp

Uh-huh. Je zet het in de kast, je sluit het aan, drukt een jaar op wat knopjes en het is stuk. Ik had ze zeker niet uit de doos mogen halen?

Cornelis1921

#11
Citaat van: rexp op februari 27, 2016, 11:03:31
Zowel mijn UD7007 als mijn PM7004 zijn binnen korte tijd defect geraakt. Nadat ik eerder al mijn SR binnen 3 jaar heb kunnen afschrijven, heb ik het wel gehad met Marantz.

Jullie zien me binnenkort terug op het Yamahaforum.
Je hebt waarschijnlijk bij toeval enorme pech met dit merk gehad; ik speel al jaren met de dezelfde componenten, en zonder noemenswaardige problemen: zo kan het dus ook.
Ik mijzelf voorstellen dat jouw vertrouwen in apparaten van Marantz een behoorlijke knauw heeft gekregen, maar men loopt met apparaten van ieder ander merk nu eenmaal een zeker risico; de Onkyo receiiver van mijn maatje gaf ook na twee jaar ineens en op raadselachtige wijze de pijp aan Maarten. Zo zie je meer: Techniek is en blijft kwetsbaar; het kan altijd defect raken.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#12
Je moet jou niet direct aangevallen voelen R., dat is ook echt niet mijn opzet  :no:.

Ik begrijp heel goed dat je nu helemaal klaar bent met dit merk  :yes:, maar wat ik dan vaak zie gebeuren is dat de betrokkene diens frustratie uit op een forum, dat er daar een merk, leverancier, winkel etc. op een ongenuanceerde wijze te kijk wordt gezet. Als je zoiets doet, plaats dan ook het hele verhaal. En als een product of dienst slecht is en je komt er met die ander niet uit (dat zou m.i. altijd de eerste stap moeten zijn), moet je dat ook op een fora kunnen plaatsen. Het hoeft echt niet enkel alleluja te zijn. Slechts = slecht.

Maar dan wel genuanceerd; heb je de componenten nieuw gekocht, waar, heb je de verkoper(s) benaderd om tot een oplossing te komen, had je nog garantie, wat is het defect, waardoor zijn deze veroorzaakt, hoe ben je zelf met de componenten  omgesprongen, betreft het een huishouden met kinderen/huisdieren/rokers etc ...

Maar als het is zoals je hieronder aangeeft, dan betroffen het wan-producten. Heb je daarover nog contact gehad met de verkopende partij of Marantz zelf (garantie/coulance)?


Citaat van: rexp op februari 27, 2016, 11:47:46
Uh-huh. Je zet het in de kast, je sluit het aan, drukt een jaar op wat knopjes en het is stuk. Ik had ze zeker niet uit de doos mogen halen?

RHK

 8-) Ik denk dat het sowieso handig is om te weten waarom die componenten de geest gaven. Misschien hebben andere eigenaren van dezelfde componenten misschien ook een dergelijk euvel?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

rexp

Er is wat mij betreft weinig ruimte voor nuance, enkel voor harde feiten. Als drie van je acht Marantz apparaten binnen een paar jaar defect raken, dan vind ik dat teveel. Dit waren nieuwe apparaten, gekocht bij erkende dealers.

De SR ging defect binnen de garantieperiode, werd gerepareerd, en ging binnen de 6 maanden weer defect, ditmaal niet meer in de garantieperiode. Ik heb een beroep gedaan op coulance, maar mocht wel 63 euro onderzoeks- en transportkosten aftikken. Binnen de drie maanden was de SR weer defect. Ik heb hem weggegeven, een machine van net 3 jaar oud.

Mijn UD is binnen een jaar defect. Inmiddels ben ik hem bijna een maand kwijt. Een machine van 500+ euro. Ik kan geen br's of dvd's kijken, geen cd's luisteren.

Mijn PM is misschien 4 - 5 jaar oud en het rechterkanaal van speakers B doet het niet meer.

Dan doet het er niet meer toe of ik rook, of ik huisdieren heb, of dat ik me aangevallen voel, maar wel dat ik bijna 2000 euro aan apparatuur heb uitgegeven dat niet doet wat ik er van verwacht: ongestoord muziek en films afspelen.