Een andere kijk op de zaak....

Gestart door Perfect_audio, oktober 01, 2015, 21:49:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Perfect_audio

Sommige uitspraken zijn kraakhelder en doen je realiseren dat het toch uiteindelijk om de muziekbeleving gaat.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

xander32

.... en zoals altijd zal de waarheid wel ergens in het midden liggen  :wink:.

Maar ongetwijfeld zijn er ook audiofielen waarbij de muziek slechts in dienst staat van hun installatie, i.p.v. andersom :yes:. Ik denk dat ik er ook wel een aantal kan aanwijzen op de diverse audio/hifi gerelateerde fora 8-).

Echter, op basis van hetgeen ik op dit forum zie en lees, zijn de huidige leden van het Marantzforum daar een uitzondering op.


Citaat van: Perfect_audio op oktober 01, 2015, 21:49:03
Sommige uitspraken zijn kraakhelder en doen je realiseren dat het toch uiteindelijk om de muziekbeleving gaat.

ron

211

Citaat van: xander32 op oktober 02, 2015, 08:00:39
.... en zoals altijd zal de waarheid wel ergens in het midden liggen  :wink:.

Maar ongetwijfeld zijn er ook audiofielen waarbij de muziek slechts in dienst staat van hun installatie, i.p.v. andersom :

En is dat erg ? de één heeft een passie voor techniek, de ander voor muziek en anderen voor beide...

Bij mij net zo. Soms ga ik helemaal voor de techniek, soms zit ik te genieten van muziek op een mini-setje. Soms van muziek op mijn woonkamer-setje... Soms ben ik eindeloos aan het pielen in de marge met luidsprekers een cm naar voren, naar achter, een ander kabeltje..

Elke keer weer wat anders, elke keer met veel plezier...

Wat mij betreft mag een ieder deze (en andere) hobby uitvoeren zoals hem/haar goed dunkt...
Zolang je maar geniet....

xander32

Volgens mij heb ik géén waardeoordeel gegeven :wink:.

Vinyl_Fuchs

Ik schaar mij ook onder liefhebbers van zowel techniek als muziek. Vandaar ook mijn audio-keuze. Hetzelfde heb ik bij auto's en motors> zichtbare techniek en een mooi geluid.

Hoe puurder (lees hoe minder elektronica) hoe mooier. Logische keuze voor een nostalgicus zoals mijzelf.

Groetjes Roy

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Zep

Maar zonder de audiophiles ook geen ontwikkeling van (goede) equipment, en zonder (goede) equipment is het weer lastig muziek luisteren. Kunnen we alleen optredens en concerten bezoeken voor een mooie ervaring  clown1
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zoldar

Je hebt in elke hobby natuurlijk excessen. Dus ook mensen die echt in alles verschillen gaan zien en horen. Het is ook zo dat het die mensen zijn die het meest opvallen. Maar iemand die gewoon een mooi marantz setje heeft daar wordt niet over gesproken
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: Zep op oktober 26, 2015, 11:38:28
Maar zonder de audiophiles ook geen ontwikkeling van (goede) equipment, en zonder (goede) equipment is het weer lastig muziek luisteren. Kunnen we alleen optredens en concerten bezoeken voor een mooie ervaring  clown1
Zonder technische onderlegde mensen stopt de ontwikkeling ,audiofielen hebben namelijk vrijwel geen enkele sjoege van elektrische toestellen .
 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Alles is ok, wat er ook wordt gesuggereerd.........

Zep

Citaat van: TurboMarco op oktober 26, 2015, 15:03:06
audiofielen hebben namelijk vrijwel geen enkele sjoege van elektrische toestellen .


Dat is een vrij harde stelling  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op oktober 26, 2015, 15:03:06
Zonder technische onderlegde mensen stopt de ontwikkeling ,audiofielen hebben namelijk vrijwel geen enkele sjoege van elektrische toestellen .

:gp: 8-) byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Matt

Sinds ik mijn set heb geniet ik meer van mijn muziek, waardoor ik de set dan weer weet te appreciëren  notworthy

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Daarentegen lijkt het mij zonder een set ook moeizaam van muziek genieten  :wink:.

Citaat van: Matt op november 03, 2015, 21:06:32
Sinds ik mijn set heb geniet ik meer van mijn muziek, waardoor ik de set dan weer weet te appreciëren  notworthy

Greetz

Matt

#14
Om maar te zeggen dat ik in de keuken zo'n soundtoch20 heb staan, als ik nu moet kiezen tussen de bose of de marantz...  :schater:

Het ene is dus zeker het andere niet, Nog zo'n voorbeeld is mijn oude set (13jaar geleden gekocht).
Toen had ik een yamaha versterker met speakers van jb system (k80).
Dat was het dus ook niet :-)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."