totem arro

Gestart door Zep, september 27, 2015, 19:45:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Onlangs de Totem Arro horen spelen....en was eigenlijk best wel onder de indruk van het geluid dat deze kleine zuiltjes produceerden. Iemand in het bezit van of ervaring met deze luidsprekers?
En misschien ook met de Dreamcatcher/Rainmaker?
Ook evt. in combinatie met subwoofer ?

:-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32


pietjepc

En een ieder is steevast onder de indruk van wat die kleine rakkers tentoon weten te spreiden 8-)
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Rob46

Totem Hawk en Totem Sttaf gehad. Echt prima luidsprekers. Bieden meer dan wat je er voor betaald!! Super mooi concept waardoor er zo'n magisch mooi geluid uit deze zuiltjes kan komen.  :yes:

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op september 28, 2015, 18:21:01
Totem Hawk en Totem Sttaf gehad. Echt prima luidsprekers. Bieden meer dan wat je er voor betaald!! Super mooi concept waardoor er zo'n magisch mooi geluid uit deze zuiltjes kan komen.  :yes:
Maar klonken niet zoals verwacht, dus weer verkocht... :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#6
Nee hoor, Rob zelf treft geen blaam. Hij heeft het verschrikkelijke upgraditis onder z'n leden. Een adequate behandeling is er volgens mij tot op heden nog niet ingezet. Voorlopig verwacht ik dan ook nog weinig positieve verandering aangaande zijn ziekte ...


:-D

Citaat van: Cornelis1921 op september 29, 2015, 00:35:10
Maar klonken niet zoals verwacht, dus weer verkocht... :wink: :-D

Zep

Citaat van: xander32 op september 29, 2015, 09:08:46
Nee hoor, Rob zelf treft geen blaam. Hij heeft het verschrikkelijke upgraditis onder z'n leden. Een adequate behandeling is er volgens mij tot op heden nog niet ingezet. Voorlopig verwacht ik dan ook nog weinig positieve verandering aangaande zijn ziekte ...


:-D

Is die ziekte besmettelijk?  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Ik vrees het ergste....... :-o

xander32

 :yes:

De eerste tekenen zijn vaak dat er onrust ontstaat, men zich zorgen begint te maken en zich gaat afvragen of deze aandoening wellicht overdraagbaar is op een ander. Heb ik mogelijk iets opgelopen?

Citaat van: Zep op september 29, 2015, 10:08:09
Is die ziekte besmettelijk?  :-P

QuattroNL

Zie mijn sig wat ik heb van Totem 😃
Is echt wel mijn sound.
Als sub komt er zondag een BK bij in dezelfde kleur: mahonie.

De grotere Totems ook wel eens gehoord. Groter is vaak beter maar niet altijd. Moet wel passen in je ruimte (lees: akoestiek). Ik blijf lekker bij de Arro's 😎

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Rob46

Klopt wat Quatro schrijft; groter hoeft niet altijd beter te zijn. Nu heb ik wel behoorlijke speakers in de huiskamer staan. Was op proef Elac 407 maar werd Elac 409. Echter; bij de Totems heb ik ooit de Sttaf gehad en daarna de Hawk. Dacht beter af te zijn. Toch vond ik stiekem de Staff beter hier passen dan de Hawk. Zo zie je maar, het kan alle kanten uit gaan. Proberen is het devies, als je die mogelijkheid krijgt aangeboden.

Zep

Dank voor alle reacties  :-)

@ QuattroNL :

Lees dat je in bezit bent van de Totem Arro+Dreamcatcher.
Als ik vragen mag.....hoe verhouden deze luidsprekers zich ten opzichte van elkaar?

Curious  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

QuattroNL

Citaat van: Zep op oktober 03, 2015, 09:45:51
Dank voor alle reacties  :-)

@ QuattroNL :

Lees dat je in bezit bent van de Totem Arro+Dreamcatcher.
Als ik vragen mag.....hoe verhouden deze luidsprekers zich ten opzichte van elkaar?

Curious  :wink:
Tja, de Arro's klinken beduidend beter door o.a. een grotere klankkast en zeker ook de andere drivers.
Als surrounds zijn de Dreamcatchers prima.
Had hiervoor de Mite's als surround maar wilde overal dezelfde Peerless drivers en dat heb ik nu.
De Model One Signature als center past er zodoende niet echt bij maar die had ik nou eenmaal al (en ze zijn ook lastig te verkopen).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zep

Citaat van: QuattroNL op oktober 03, 2015, 20:31:22
Tja, de Arro's klinken beduidend beter door o.a. een grotere klankkast en zeker ook de andere drivers.
Als surrounds zijn de Dreamcatchers prima.
Had hiervoor de Mite's als surround maar wilde overal dezelfde Peerless drivers en dat heb ik nu.
De Model One Signature als center past er zodoende niet echt bij maar die had ik nou eenmaal al (en ze zijn ook lastig te verkopen).

Ok, duidelijk....dank  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*